تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۴۴۳۵۱۳
یادداشت؛

محمدعلی وکیلی: نوشتیم غرور ملی! ملت خواندند عقده ملی! / هیچ کس جسارت دست نهادن روی امراض و مفسده‌ها را ندارد

۶
۰
محمدعلی وکیلی: نوشتیم غرور ملی! ملت خواندند عقده ملی! / هیچ کس جسارت دست نهادن روی امراض و مفسده‌ها را ندارد
کبنا ؛محمدعلی وکیلی در سرمقاله روزنامه ابتکار نوشت: برخی از ناکامی‌ها تبدیل به عقده ملّی شده است. هر دولت و هر وزیری می‌آید چالش صنعت خودروی کشور را نمی‌تواند علاج کند. تو گویی کسی علاقه ندارد با این چالش حریف شود. تکرار و تداوم سیاست‌های خودرویی کشور همچون سوهان روی اعصاب ملت است. در آخرین تصادف زنجیره‌ای در بهبهان، خودروی‌های داخلی فاجعه آفریدند. به گفته رئیس پلیس کیسه هوای هیچ کدام از خودروهای داخلی که حدود پنجاه عدد بود عمل نکرد و همین باعث جان باختن تعدادی از هموطنان شد. به عبارتی صنعت خودروی کشور تبدیل به صنعت ارابه مرگ شده است. چند هموطن دیگر باید قربانی شود و دقیقاً چقدر دیگر باید هزینه این صنعت ناکارآمد شود؟ رئیس سازمان استاندارد نیز اعلام کرد خودروهای تولید داخل کف استاندارد را هم رعایت نمی‌کنند. امروز این صنعت شاخص و نماد بخشی از ناکارآمدی‌ها به حساب می‌آید. سال‌هاست دست مدیران خودروی کشور در جیب ملت است و با شارژ کمک های دولتی این جنازه را بزک‌ می‌کنند و بانفس مصنوعی سرپا نگه داشته اند. سال‌هاست جان مردم را به بهای سرپا نگه داشتن این صنعت گروگان گرفته اند. هیچ کاری هم گویا از کسی برنمی آید. در واقع خیلی وقت است هیچ تصمیم ملّی و بزرگی در داخل کشور گرفته نمی‌شود؛ به همین سبب مشکلات حکمرانی بر سر هم غمباد کرده اند. مسائل و امراض حکمرانی چندان در زندگی ما جا باز کرده اند که دست زدن به هر کدام متضمن تحمیل هزینه یک زلزله در حکمرانی کشور شده است. به همین سبب هیچ کس جسارت دست نهادن روی این امراض و مفسده ها ندارد. این دور باطل و جانکاه باید جایی شکسته شود. جایی باید کسی پیدا شود که جسارت اتخاذ یک تصمیم جدید ملّی و تغییر برخی سیاست های راهبردی در داخل را داشته باشد. این تداوم صنعتِ مرگ و هزینه و این ناکارآمدی اعصاب ملت را ساییده است. اینکه نمی‌توانیم با هیچ تصمیم بزرگ یک مسئله بزرگ کشور را حل کنیم و سال‌ها آن را روی زمین با خود می کشانیم، اعتماد به نفس ملی ما را از بین برده است. آدمی تصور می کند هیچ چیزی در این مملکت قرار نیست تغییر کند. اینکه از این ناکارآمدی مطلعیم اما این سیاست‌های ناکارآمد همچنان تداوم می‌یابد و زور کسی به تغییر آن نمی‌رسد یک عقده ملی ایجاد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنتت..
حرف دل خیلیا رو زدی!
فقططط خواهشن بفرما در اون 4 سالی که بعنوان نماینده در مجلس بودی چه کار مثبتی انجام دادی؟؟
پول خرد سر وصدا زیاد داره
قربان
Iran, Islamic Republic of
خدایی در باره چی حرف میزنی....ملت را بیچاره کردید ...خدایی کاسه کوزتون را جمع کنید ..
شاهد روزگار
Iran, Islamic Republic of
شما که ارتباطات و مناسبات خوبی با دولت انقلابی آقای رییسی دارید
از ارادتمندان جنابشان هستید
واقعیت ها را به ایشان بگویید
ابو
Iran, Islamic Republic of
شما که دست راست روحانی بودی حالا خودت را دو دستی به رئیسی چسباندی یه بیوگرافی از خودت و عملکردت بگو . بقیه هر کس جوابگوی اعمال خودشه . اگر چهار خط عملکرد از دوره چهار ساله ات نوشتی اونوقت قضاوت کن .
Iran, Islamic Republic of
احسنتت..
بگو خودت توی ۴ سالی ک نماینده بودی چ کار مثبتی کردی؟
چند طرح و بودجه برای استان خودت آوردی؟
چیشد که دیگه در مجلس بهدی اسمتو توی لیست شون ندادن؟
حسین تانگو
Romania
اقای وکیلی ما چشم امیدمان به عملکر د شماست َما بیایید استاد تغییر باشید موج های ناپایدار و گستاخ اخرین امید مردم را دمر کردند با کوله بار تجربه ات شعار هنر نزد ایرانیان زاگرس نشین است وبس ...خود را به محک ازمایش محکم ببند که خطایی نکنی همه‌ پشتیبان‌شما هستیم ((( نصر من الله و فتح قریب))
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1