تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۴۳۴۸۹
در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (جمعه، 24 دی ماه 1400) یاسوج مطرح شد

واکنش امام جمعه یاسوج به تیراندازی در مراسم عروسی و تشییع جنازه؛ مگر قرار است بالای سر هر کدام از ماها یک قاضی و پلیس حاضر باشد / بساط تیراندازی در تشییع جنازه‌ها، عروسی‌ها و نزاع‌ها جمع شوند

۰
واکنش امام جمعه یاسوج به تیراندازی در مراسم عروسی و تشییع جنازه؛ مگر قرار است بالای سر هر کدام از ماها یک قاضی و پلیس حاضر باشد / بساط تیراندازی در  تشییع جنازه‌ها، عروسی‌ها و نزاع‌ها جمع شوند
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: باید با مشارکت همه مردم، فرهیختگان، نخبگان، بزرگان، ریش سفیدان بساط تیراندازی در مراسم تشییع جنازه‌ها و عروسی‌ها و نزاع‌ها جمع شوند.
به گزارش کبنا از یاسوج، ظهر امروز (جمعه 24 دی ماه 1400) خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت حضرت آیت‌الله سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج برگزار شد.
حضرت آیت‌الله حسینی در خطبه اول نماز جمعه نمازگزاران را به رعایت تقوا و پرهیز از گناه توصیه کرد و اظهار داشت: هر چیزی که انسان را از خدا دور می‌کند، انسان باید از آن پرهیز کند.
وی در ادامه افزود: در عین اینکه باید به دنبال مسائل زندگی خود باشد فرزند آوری داشته باشد اما فرزند و مال و ثروت نباید او را از خدا و واجبات و مستحبات غافل کند.
 وی گفت: گاهی انسان سرگرم دنیا شده از نماز و روزه غافل می‌شود، دنیا انسان را از یاد خدا غافل می‌کند.
 خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: در زمان پیامبر فردی مسلمان نزد آن حضرت آمد و گفت یا رسول الله دعا کن که از فقر نجات پیدا کنم؛ بار اول پیامبر توجهی نکرد بار دوم هم آمد و گفت دعا کن تا ثروتمند شوند و بار سوم نیز به همین منوال که پیامبر دعا کرد و او دارای مال و منال و ثروت گردید. 
امام جمعه یاسوج گفت: قبل از آن نمازهای خود را پشت سر پیامبر می‌خواند ولی بعد از ثروتمند شدن نماز و عبادت را رها کرد ذکر خداوند را پشت گوش انداخت یک روز که برای زکات نزد او رفته بودند فرمان پیامبر را زیر پا گذاشت و اینگونه شد که دنیا او را از دین بازداشت. 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی‌ها نیز ثروتمند می‌شوند اما زکات می‌دهند نماز می‌خوانند و مسجد و مدرسه و بیمارستان می‌سازند که به معنی عدم غفلت از خدا و استفاده بهینه از دنیاست و باید بدانیم که در راه خدا انفاق کنیم.
 امام جمعه یاسوج خطبه دوم نماز جمعه با تاکید بر رعایت تقوا، گفت: اگر تقوای الهی نباشد و دنیا را به بهترین وجه بسازیم، باز بلاهای زیادی سر ما خواهد آمد. هر چه صنعت و تولید ما پیشرفت داشته باشد و تقوا در آن رعایت نشده باشد، زندگی ما سختی خواهد داشت. اگر انسان از یاد خدا غافل شد، زندگی و معیشت سختی بر او تحمیل خواهد شد.
وی در ادامه به فرار شاه اشاره کرد و گفت: ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن است کسی که به دین و مردم و استقلال و عزت و شرافت این ملت خیانت کرد. شاه به عظمت و استقلال ملت ظلم کرد. این ملت شایسته این همه ظلم و عقب ماندگی و خیانت نبود. اما حکومت شاهنشاهی بی عرضه و بی کفایت این کشور را به عقب راند. ملتی که این همه انسان برجسته، دانشمند و منابع خدادادی دارد چرا این همه تحقیر شد. در زمان پهلوی، استکبار، انگلیس و امریکا برای این ملت تصمیم می‌گرفتند و بیگانگان در ایران نفوذ پیدا کردند. منابع ما را به غارت می‌بردند.  در جنگ‌های جهانی کشور ما را اشغال کردند که با رفتن شاه نکبت نیز از این کشور رخت بر بست، وقتی امام آمد باطل و ذلت و تحقیر رفت و مردم نفس راحتی کشیدند. با رفتن شاه خائن عزت به این ملت برگشت. شاه شمشیرش را روی گلوی ملت خودش گذاشت. اما امام آمد، حق آمد و باطل رفت. شاه نوکری بود برای استکبار و انگلیس.
آیت‌الله حسینی به وفات ام البنین و سالروز تکریم مادران شهدا اشاره کرد و گفت: شهدای ما مادران خوبی داشتند و در دامن این مادران  شیر پاک خوردند و این مادران خوب فرزندان و شخصیت‌های بزرگی پرورش دادند. این مادران بودند که مردانی تربیت کردند که در میدان جنگ، علم، اخلاق و سیاست و صنعت افتخارآفرین بودند برای سرزمین. ما درود می‌فرستیم به این مادران شهدا که چنین گوهرهای را تقدیم به اسلام کردند.
وی افزود: اگر مجاهدت‌ها و تلاش‌‍ها نبود در طول تاریخ، این انقلاب پیروز نمی‌شد. خون‌های بسیاری ریخته شد تا این انقلاب به اینجا برسد. البته ملت ما خون شهدا را فراموش نخواهند کرد. در تمام توطئه‌ها ملت ما حاضر هستند و از ارزش‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا پاسداری خواهند کرد. مرذم ما با قدرت مثل شهدا در میدان هستند. جوانان ما در میدان هستند و حاضر هستند که جان‌شان را بدهند. چه بهتر که در راه خدا و ارزش‌های دینی بمیریم.
وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش گفت: شخصیت‌هایی بودند که برای استوار شدن پایه‌های نهضت جان دادند اگر این شهادت‌ها و مجاهدات نبود این نهضت هرگز پیروز نمی‌شد خون‌های بسیار ریخته شد تا انقلاب به پیروزی برسد.
امام جمعه یاسوج گفت: کسی که در راه شیطان و طاغوت می‌میرد، مرگش ذلت آمیز است. ملت ما راه مبارزه با طاغوت را انتخاب کرده‌اند و تا آخر هم خواهند رفت.
حسینی در ادامه به موضوع مهم تیراندازی‌ها در مراسم تشییع جنازه‌ها و عروسی‌ها اشاره کرد و گفت: مسئله آخر تیراندازی‌هاست تیراندازی‌هایی که در مراسم‌های تشییع جنازه در عروسی‌ها و در دعواهای ساده خیابانی به وفور دیده می‌شود.
وی گفت: تا کی باید اینگونه باشد، چرا باید در عروسی‌ها و تشییع جنازه‌ها تیراندازی داشته باشیم و این همه قربانی بدهیم. در مراسم عزا یک عزای دیگری به دلیل تیراندازی به وجود می‌آید. پدری در عروسی دخترش در شهرستان چرام از بین می‌رود. تا کی باید به دلیل این رفتارهای ناشایسته جان عزیزانمان را از دست بدهیم. دختری که باید شاد باشد، عروسی‌اش به عزا تبدیل می‌شود. چرا در یک درگیری ساده تفنگ به سوی هم می‌گیریم. این تفنگ و اسلحه یعنی چه؟ چرا ما اینجوری رفتار می‌کنیم. باید بفهمیم. در یک درگیری ساده، اسلحه و چماق بر روی هم می‌کشیم.

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: بر اثر یک بی احتیاطی عروسی تبدیل به عزا می‌شود چرا درس نمی‌گیریم؟ چرا متوجه نمی‌شویم چقدر باید برخورد شود تا به کی باید عروسی‌ها را به عزا تبدیل کنیم وقتی تصویر پدر را می‌بینیم اندوهگین می‌شویم که چرا با دستان خود چنین اتفاقی رخ دهد. چرا در یک درگیری ساده اسلحه و چماق روی یکدیگر می‌کشیم چرا اینقدر بی‌صیر و حوصله شده‌ایم این حرکت زشتی است که یک رویه شده و در یک مسئله ساده اسلحه روی همدیگر می‌کشیم و بدتر از همه اینکه در فضای مجازی که بی بندباری در آن موج می‌زند کوچکترین مسئله‌ای دست به دست می‌چرخد و خودش موجب ترویج فرهنگ خشونت خواهد شد.
وی گفت: عقلای قوم، فرهیختگان، نخبگان و جوانان اهل فهم باید با این پدیده شوم مقابله کنند. تا به کی باید اینگونه باشیم تا کی باید با چنین تیراندازی‌هایی عزادار شویم مگر می‌شود برای هر یک از ما یک قاضی و پلیس گذاشت چه معنا دارد در مراسم تشییع جنازه تیراندازی و عروسی‌ها را به عزا تبدیل کنیم. نباید بگذاریم که چنین کارهایی شهر و دیارمان را بدنام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1