تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۴۳۴۵۳
جلسه ای قابل تأمل؛

پلنگ‌های اينستا برای ترويج ازدواج؛ شوخی نمی كنيد كه؟

۱
پلنگ‌های اينستا برای ترويج ازدواج؛ شوخی نمی كنيد كه؟
کبنا ؛
جمعی از اینفلوئنسر‌ها و شاخ‌های اینستاگرامی به جلسه‌ای در وزارت ورزش و جوانان دعوت شدند تا کمک کنند امر ازدواج تسهیل شود. تصاویری از این مراسم منتشر شد که سوالات زیادی در اذهان ایجاد کرد از جمله اینکه برگزاری این جلسه با حضور شاخ‌های اینستاگرامی چه کمکی به تسهیل ازدواج می‌کند و به طور ساده‌تر تبلیغ چیست؟ رویداد 24 چنین روایت کرده: «سپیده عرب‌نیا یکی از این زنان است که خود را داور والیبال معرفی کرده است. او حدود ۲۲۰ هزار دنبال کننده دارد. در فیلمی که از خود منتشر کرده در سعادت‌آباد دنبال مقنعه برای حضور در این جلسه می‌گشته است. مرمر سلطانی دیگر چهره این جلسه بوده است که سیصد هزار دنبال کننده دارد. او روزمره‌نویس است. مایا که نزدیک به یک میلیون دنبال کننده دارد هم در حوزه معرفی رستوران‌ها فعالیت می‌کند. سیما علیپور که خود را مادر عروس ایران و جوان‌ترین بانوی خیر کشور معرفی می‌کند، احتمالا مشهورترین مهمان برنامه وزارت ورزش و جوانان بوده است. سیما علیپور ظاهرا بعد از ازدواج همسرش را در اثر بیماری سرطان از دست می‌دهد و از آن زمان به جمع‌آوری کمک‌های مالی در راستای ازدواج جوانان می‌پردازد. او شناخته‌شده‌ترین مهمان این مراسم بوده و شاید به نوعی دست‌اندرکار برگزاری آن هم باشد. چرا که مراسم را آغاز یک برنامه بلندمدت تعریف کرده است. «سودی» و «سی‌سی» هم از دیگر افراد حاضر در مهمانی بودند.« تصاویر منتشر شده از حاضران در این جلسه هم داستان قابل تاملی دارد، زنان و دختران جوان که مقنعه بر سر دارند اما آرایش کامل در چهره برخی از آنها وجود دارد!
همان زمان برخی این سوال را مطرح کردند که پیش از این برگزاری برنامه با حضور چهره‌های هنری مانند بهاره رهنما یا بهنوش بختیاری تحمل نمی‌شد اما اکنون برگزاری با چنین شرایطی در محل وزارت ورزش و جوانان چطور پذیرفته شد و اعتراضی هم نشد!
در اذهان بسیاری هست که چندی پیش عزت‌ا...ضرغامی درباره دختران اینستاگرامی گفته بود: «بعضی دخترا پلنگ‌اند فقط باید وایسی نگاهشون بکنی! بعضی‌هاشون هم شاخ هستن... ببریم! البته از حرفاشون.»  وزارت ورزش و جوانان کم آورد؟ برنا یعنی رسانه وزارت ورزش و جوانان نوشت: «برگزاری یک جلسه در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان سر و صدای زیادی را به پا کرد چراکه مهمانان این جلسه جمعی از بلاگرها و فعالان فضای مجازی بودند که به دعوت مجمع خیرین ازدواج در ساختمان وزارت ورزش جمع شده بودند.
کاربران در فضای مجازی انتقاداتی را علیه وزارت ورزش و جوانان داشتند که این‌طور ادعا شده بود که این وزارتخانه برگزار کننده چنین مراسمی بوده است، درحالی که حضور برخی از خانم‌های بلاگر اینستاگرامی در وزارتخانه در قالب جلسه خیرین ازدواج بوده است و به دعوت معاونت جوانان نبوده است.« طبیعی بود که مسئولان وزارت ورزش و جوانان به تکذیب عهده‌دار بودن نقشی در برگزاری این مراسم شوند اما به هر حال نمی‌توان انکار کرد که این مراسم در محل این وزارتخانه و با کسب مجوز آنها برگزار شده است چرا که سالن‌های وزارت ورزش و جوانان مانند سالن عروسی نیست که قابل اجاره باشد.
وزارت ورزش در بیانیه‌ای آورده است: «نشست با بلاگر‌های جوان صرفا به علت فقدان مکان مناسب برای برگزاری جلسات مجمع ملی خیرین ازدواج در سالن جلسات ساختمان شماره دو وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و این مجمع از سال‌ها قبل جلساتشان را در سالن‌های این وزارتخانه برگزار می‌کردند.« بیانیه وزارت ورزش و جوانان در حالی ادعا کرده که از سال‌ها قبل این برنامه در وزارت ورزش برگزار می‌شده که تیرماه سال ۹۹ مجمع تاسیس شده و از همان ابتدا با حمایت جدی و پشتیبانی وزارت ورزش به فعالیت پرداخته بود؛ چنانچه یامین‌پور نیز در سفر‌های استانی (مثل استان البرز و...) تصمیماتی را برای حمایت از این مجمع مصوب کرده بود. در میان مسئولان وزارت ورزش و جوانان یک مسئول بیش از دیگران مورد خطاب بود و آن هم وحید یامین پور معاون جوانان وزارتخانه است. دعوت از شاخ‌های اینتستاگرام برای حضوردر مراسمی در وزارت ورزش و جوانان به‌طور طبیعی به شاخه جوانان این وزارتخانه مربوط است که مسئولیتش بر عهده یامین‌پور یعنی چهره نزدیک به جبهه پایداری است.
آن‌ها که وحید یامین‌پور را از طیفی می‌دانند که همواره مخالفت خود را با اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی خارجی ابراز کرده، به انتقاد از او پرداخته‌اند و می‌گویند چنین جلسه‌ای اگر در دولت قبل برگزار شده بود معلوم نبود چه عواقبی در انتظار برگزارکنندگانش می‌بود. وحید یامین‌پور دیروز این توئیت را منتشر کرد: «اگر مجمع خیرین ازدواج تونسته آدم‌های متفاوتی رو که هیچ وقت صدای ما بهشون نمیرسه جمع کنه ودرباره ازدواج باهاشون حرف بزنه، دمشون گرم. این جلسه رو نبودم و ازجزئیات مطلع نیستم ولی اعتراف می‌کنم درهمین مدت از آخوند تا شل‌حجاب و از قهرمان المپیک تا کارتن‌خواب رو دعوت و باهاشون گفت‌وگو کردم» معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان بی‌اطلاع از برگزاری چنین جلسه‌ای است! کاش یامین‌پور به این سوال پاسخ می‌داد اگر چنین مراسمی با همین توجیه در زمان وزارت مسعود سلطانی‌فر برگزار می‌شد باز هم از واژه «دمشون گرم» استفاده می‌کرد؟
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1