تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۴۴۳۴۰۳
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با هشدار به مخلان نظم و امنیت مطرح کرد

هشدار می‌دهم، شاید از دید پلیس مخفی شوید، اما از چنگال قانون گریزی نیست

۱
هشدار می‌دهم، شاید از دید پلیس مخفی شوید، اما از چنگال قانون گریزی نیست
کبنا ؛فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۵ درصد متهمین و منازعین نزاع‌های یک ماه اخیر استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
به گزارش کبنا، سردار کیقباد مصطفایی با بیان اینکه امنیت زیر ساخت همه جوامع بشری است، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد براساس آمار و داده‌ها از امنیت بسیار مطلوب و پایداری برخوردار است.
 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس ارزیابی‌ها شاخص وقوع سرقت در یکصد هزار نفر در کشور یک هزار و ۳۱۰ مورد بوده که در استان یک هزار و ۱۹۵ مورد است که ۱۱۵ مورد از میانگین کشوری پایین هستیم و وضعیت مناسبی داریم.
 وی ادامه داد: نرخ وقوع سرقت مسلحانه در کشور ۱.۴ است اما استان کهگیلویه و بویراحمد یک دهم یک درصد است که ۱.۳ درصد نسبت به میانگین کشوری پایین هستیم، ضمن اینکه سرقت به عنف در کشور ۲۱ فقره و در استان ۲.۹ است که ۱۸.۵ فقره از میانگین کشوری کمتر هستیم.
 این مسئول بیان کرد: در خصوص امور امنیتی آمار کشور و استان ۲۲ فقره است. نرخ وقوع شرارت از یکصد هزار نفر در کشور ۵.۲ فقره است اما در استان ۲.۲ فقره است. نرخ وقوع نزاع در یکصد هزار نفر در کشور ۶۳۶ فقره است اما در استان ۴۵۵ فقره است که ۱۸۱ فقره از میانگین کشور کمتر هستیم.
 سردار مصطفایی عنوان کرد: به لحاظ رتبه در وقوع فراوانی سرقت‌ها از میان ۳۴ رتبه جایگاه ۲۷ کشور را داریم که در نرخ رتبه چهارده کشور هستیم، در خصوص وقوع سرقت‌های مسلحانه جایگاه استان در فراوانی و نرخ ۲۲ کشور است.
 وی بیان کرد: در سرقت به عنف رتبه ۲۸ فراوانی و در نرخ جایگاه ۲۳ کشور را داریم، در شرارت‌ها به احاظ فراوانی ۲۵ و نرخ ۱۹ کشور هستیم و در نزاع و درگیری به لحاظ فراوانی ۳۲ کشور و به لحاظ نرخ ۲۶ کشور هستیم.
 سردار مصطفایی این آمارها را بیانگر امنیت بالای استان دانست و گفت: بزرگ نمایی در فضای مجازی پیرامون اتفاقات اخیر استان که عمدتاً ناشی از عدم آگاهی است باعث خدشه‌دار شدن و آسیب به آبروی استان شده است.
 وی بیان کرد: در چند مورد نزاع اندک ماه گذشته مردم به جای اینکه مبادرت به مداخله کنند اقدام به فیلمبرداری، انتشار و باز نشر گسترده این حوادث در فضای مجازی کردند و چهره استان خدشه‌دار شد، ضمن اینکه ۹۵ درصد منازعین و متهمین تمامی نزاع‌های یک ماه گذشته اعم از چاقوکش، قمه‌کش و غیره دستگیر و با قرار سنگین در حال تحمل کیفر هستند.

 فرمانده انتظامی کهگیلویه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امنیت خط قرمز پلیس است، افزود: پلیس و دستگاه قضایی اجازه عرض اندام به کسانی که امنیت مردم را خدشه‌دار کنند نمی‌دهد.
 سردار مصطفایی با اشاره به نقش تربیتی خانواده‌ها برای جلوگیری از نزاع‌ها گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی، ائمه جمعه و جماعت، رسانه‌ها، فضای مجازی و از همه مهمتر ریش سفیدان با ورود به موقع می‌توانند از بسیاری نزاع‌ها جلوگیری کنند.
وی به تماس تلفنی مردم با پلیس ۱۱۰ از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره و عنوان کرد: مردم در ۵۲۵ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ یک نیاز پلیسی را مطالبه کردند.
 سردار مصطفایی عنوان کرد: از مجموع ۵۲۵ هزار تماس با سامانه ۱۱۰، ۱۲۵ هزار مورد مأموریت عملیاتی و بقیه ارشاد قضایی و سایر موارد بوده است که در هر ۳.۵ دقیقه یک عملیات ویژه و روزانه ۳۷۵ تا ۳۸۵ مأموریت عملیاتی انجام شده است.
 وی با اشاره به حضور به موقع پلیس به واسطه پیام و درخواست مردم گفت: برای انجام خدمات بهتر به مردم تمامی تماس‌ها در یک مرکز تجمیع شدند و خطوط پاسخگویی ۱۱۰ از ۶ خط به ۹ خط افزایش یافت و تعداد کاربران در ۳ شیفت پاسخگوی مردم هستند.
 فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات پلیس برای بهبود کیفیت خدمات به مردم افزود: نوسازی ناوگان و افزایش گشت‌های پلیس از جمله اقدامات در راستای بهبود خدمات به مردم است، ضمن اینکه پلیس در تمام ماموریت‌ها در شهر باید طی ۱۰ دقیقه در محل حضور داشته باشد.
 وی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم تماس فوریتی از غیرفوریتی را تفکیک کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به کسانی که نیازمند خدمات پلیس هستند ارائه دهیم، ضمن اینکه اگر احیاناً شهروندی احساس کرد در تماس با ۱۱۰ نارسایی وجود داشته با سامانه ۱۹۷ تماس حاصل کند. 
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان با بیان اینکه هدف دستگاه‌های امنیتی و شورای تأمین استان و شهرستان‌ها تأمین ۱۰۰ درصدی امنیت است، خاطرنشان کرد: به آن دسته از افرادی که گاها اقداماتی انجام می‌دهند هشدار می‌دهم که مراقب رفتار و اعمال خود باشند ممکن است در صحنه نزاع و جرمی دستگیر نشوند و چند روزی از دید پلیس مخفی شوند اما با هوشمندی پلیس و ارتباط خوب دستگاه قضایی از چنگال قانون گریزی نیست و در چنگال قانون گرفتار می‌شوند، پلیس هم در حوزه برخورد با مجرمین با قاطعیت وظیفه خود را انجام می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1