تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۴۲۹۹۴
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

گرانی‌های استثنایی در یاسوج / قدردانی امام جمعه یاسوج از راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار

۱
۱
گرانی‌های استثنایی در یاسوج
کبنا ؛امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از گرانی‌های استثنایی در شهر یاسوج انتقاد کرد و گفت: راه اندازی میدان میوه و تره بار وضعیت کمی بهتر شده که باید از این اقدام قدردانی کنیم.
  به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ در محل مصلای امام خمینی این شهر اظهار کرد: گناهکاران در همین دنیا ذلیل می‌شوند گناه به معنای تقابل با خداوند است پروردگار دستوراتی داده که بندگان با آن تقابل دارند کارهایی که در مقابل خدا و احکام خداوند است شرب خمر در محافل و مجالس تظاهر به فسق است.
 وی گفت: پوشیدن لباس‌های تحریک کننده و لباسی که فقط مربوط به خانه است خلاف شرع بوده و این کار تجاهر به فسق است و چنین افرادی هم در این دنیا و هم در آن دنیا دچار خواری و ذلت می‌شوند.
 امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: حکومت پهلوی در برابر احکام خداوند بود که در همین دنیا دچار عذاب و ذلت شدند و دیگران هم باید درس عبرت بگیرند.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارسایی و با تقوایی قدم برداشتن در مسیر خداوند است این بهترین راهکار برای انسان در برابر مشکلات دنیا و آخرت است زیرا بلاها را دور می‌کند اگر بلایی هم نازل شد به انسان درجه و اجر می‌دهد و بالاتر از همه اینکه انسان در راه خدا کشته شود چرا که زیباترین حالت کشته شدن انسان در راه خداوند است و همچنین هیچ شفیعی کارسازتر از توبه نیست.
 امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های مختلف اظهار کرد: پنج شنبه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است که شهادت این بانوی مکرمه را عرض تسلیت و تعزیت داریم.
 وی گفت: شخصیتی که می گویند چرا به او فاطمه گفتند؟ زیرا که از هرگونه جهالت و نادانی بریده است و شیعیان او به آتش دوزخ نمی‌روند طاهره است زیرا از هرگونه گناه و آلودگی به دور بوده و خداوند در قرآن شهادت به طهارت فاطمه سلام‌الله‌علیها داده است.
 حسینی در ادامه با اشاره به دیگر ابعاد شخصیتی آن حضرت گفت: از عجایب این شخصیت آن است که در هنگام تولد شهادت به وجود خداوند می‌دهد وقتی متولد می‌شود زنان بهشتی در کنار خدیجه می‌آیند و لباس بهشتی به او می‌پوشانند شهادت به وحدانیت خداوند و رسالت پیامبر و شهادت می‌دهد که همسرش ولی الله است.
 حسینی به دیگر مناسبت‌ها اشاره کرد و گفت: ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی است شخصیتی بزرگ که همه دنیا او را می‌شناسند دوست و دشمن به بزرگی او اقرار می‌کنند فرماندهان بزرگ دنیا او را به عنوان ژنرال برجسته می‌دانند.
 وی تصریح کرد: ابعاد بزرگ شخصیتی داشت و طراح نظامی بزرگی بود وقتی به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شد نقشه‌های آمریکا و اسرائیل را در منطقه به هم ریخت.
 حسینی افزود: در فتنه داعش در وسط میدان ایستاد و فتنه را در هم کوبید آمریکا داعش را پرورش داده بود و هزینه‌های آن‌ها را آل سعود تأمین می‌کرد اما جبهه مقاومت داعش را در هم کوبید و سوریه ویران شده را آزاد کردند.
 امام جمعه یاسوج به سفری که به سوریه داشت اشاره کرد و گفت: کل شهرها و روستاهای سوریه ویران شده بود سردار سلیمانی وارد عمل شد و این کشور را تحویل مردم و نظام سوریه دارد.



 وی گفت: بعد از عراق و سوریه ایران در نوبت داعش قرار داشت اما مرد میدان داعش را در هم کوبید تا محور مقاومت بر آمریکا و اسرائیل و آل سعود چیره شود حاج قاسم و یارانش دمار از روزگار آمریکایی‌ها درآوردند در عرصه دیپلماسی هم انسانی قدرتمند و توانمند بود دیپلماتی کارکشته که شخصیتی مانند پوتین را قانع به حضور در جنگ سوریه کرد و سرانجام شکست داعش به همت این مرد بزرگ رقم خورد.
 حسینی تصریح کرد: معلم اخلاق و متواضع و خاکی بود هر چند چهره نظامی داشت اما رفتار و برخورد معلم گونه او از سردار قاسم سلیمانی شخصیت بزرگ ساخت.
 او به موضوع بعدی یعنی برخورد دولت آیت الله رئیسی با رانت‌خواران فاسد اشاره کرد و گفت: این برخورد تحسین برانگیز دولت با کسانی بود که ارز ۴۲۰۰ تومانی را گرفتند و معلوم نیست با آن چه کردند این حرکت دولت قابل تحسین است که از دولت انقلابی و مردمی تشکر می‌کنیم باید با کسانی که بیت‌المال را غارت کردند برخورد شود. 
امام جمعه یاسوج در ادامه اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به گرانی استثنایی کالاها در شهر یاسوج گفت: گرانی در شهر ما استثنایی است خوشبختانه بعد از راه اندازی میدان میوه و تره بار وضعیت کمی بهتر شده که باید از این اقدام قدردانی کنیم زیرا تأثیر خود را بر بازار گذشته است شنیده‌ام که بعد از راه اندازی میدان میوه و تره بار قیمت‌ها تا حدودی کاهش یافته و با این حرکت بازار به سمت آرامش خواهد رفت.
 حسینی با بیان اینکه در سایر کالاها باید چنین کاری صورت گیرد گفت: متاسفانه قیمت‌های دروغین باعث گرانی در کشور شده وقتی برای مثال یک آب معدنی ارزش قیمتی ۱۵۰۰ تومانی دارد کارخانه تولیدی روی آن قیمت ۵۰۰۰ تومان می‌زند و بازاری هم به مشتری می‌گوید من با قیمت ۳۰۰۰ تومان به شما می‌فروشم که این به معنای سودجویی و گران فروشی است.
 امام جمعه یاسوج گفت: چنین کارهایی باید در خصوص همه کالاها صورت گیرد با همین کارهاست که می‌توان گرانی را در کشور و استان کنترل کرد بسیاری از گرانی‌ها تصنعی و زیاده خواهی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
هیچ بهتر نشده.یاسوج که فصل سرما میوه ندارد که میدتن داشته باشه. نارنگی وپرتقال را باید از باشت وگچساران ودهدشت ببرن انجا وبعد مغازه دارهای همین شهرها برن باسوج بخرن .میرن دم باغ میخرن ارزانتر هم هست
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
1