تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۴۴۲۹۳۵
در نشستی با معتمدین قشقایی گچساران /

شرح ماجرای «کلیپ معروف به آبشیرین» از زبان قاضی پرونده: کلیپی که خبرش تا لندن رفت / درددل های دادستان گچساران درباره سهم خواهی بویراحمد و باوی و قشقایی

۴
۰
شرح ماجرای «کلیپ معروف به آبشیرین» از زبان قاضی پرونده: کلیپی که خبرش تا لندن رفت / درددل های دادستان گچساران درباره سهم خواهی بویراحمد و باوی و قشقایی
کبنا ؛جلسه ای با معتمدین ایل قشقایی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز چهارشنبه (8 دی ماه ۱۴۰۰) در سالن جلسات فرمانداری گچساران نشستی با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه گچساران، دادستان شهرستان گچساران و همچنین معتمدین ایل قشقایی برگزار شد.
در این نشست سرهنگ بمانی، ایاز آقایی، رمضان عباسی، پناهپوری، کوهکن و دیگر معتمدین این ایل، حضور داشته و پیرامون انتصابات، استخدامی های بدون ضابطه، مسئله عشایر منطقه هلیگان و دیگر عشایر قشقایی در شهرستان گچساران گفت و گو شد.
به گزارش کبنا نیوز،
حجت الاسلام ادیبان دادستان شهرستان گچساران در این نشست به «مسئله عشایر هلیگان» اشاره کرده و گفت: مسئولین حرف هایی زدند، گاها می خواهیم کاری انجام دهیم ولی نمی شود، معنایش این نیست که ما نمی خواهیم. آیا طی این بیست سال و بیشتر همه مسائل و مشکلات حل شده است؟
ادیبان اظهار کرد: به وظایف خود عمل می کنیم، اما گاها برخی از قشقایی مطالبات خود را از فضای مجازی می خواهند حل کنند
وی گفت: بنده برای این مسئله بهبهان رفتم، در حالی که در حیطه وظایف من نیست، ولی دغدغه همشهریانم را دارم، ترک و لر و قشقایی و عرب نداریم.
ادیبان با بیان اینکه «ما موظف به خدمت به مردم است» گفت: جلوی میز خدمت انقلابی و غیرانقلابی نداریم، هر کسی که شهروند و ایرانی هست مخترم است، وظیفه ما خدمت به این افراد است، چه اهل نماز باشند، چه نباشند، چه مسیحی باشند، چه مسلمان باشند.
وی به موضوع انتشار کلیپ «معروف به برخورد نیروی انتظامی با عشایر آبشیرین» اشاره کرده و گفت: گله مندی ای دارم، که خبر آن تا بی بی سی هم رفت، مامور نیروی انتظامی دستور قضایی بصورت شفاهی اخذ کرد، و مأموریت داشت و چنین مسئله ای پیش آمد، دیشب من حدود 40 دستور قضایی دادم، همین الان دستور قضایی صادر کردم.
وی گفت: برای شناسایی جرائم با لباس نظامی نمی روند. شاید حدود 15 پرونده در طول یکسال اتفاق افتاده، یک مورد پرونده ها از ترک های قشقایی بود، اما تا لندن خبرش رفت.

ادیبان گفت: من قاضی این پرونده بودم، من به عنوان قاضی این پرونده تحقیق کردم، سوگند دادم، مواجهه حضوری کردم، این خانم را در مواجهه با مأمور قرار دادم، چون شاید حقی از این خانم سلب شده باشد، تاکنون به این نتیجه نرسیدم که به این زن ظلم شده باشد، همه چیز طبق قانون بود، در این فیلم مظلوم نمایی شد، شما هیچکدام فیلم های پشت صحنه را ندیدید و نمی دانید چه اتفاقی افتاد.
وی گفت: در این فیلم کدام یک از شما دیدید که به این خانم تعرضی شود؟ شما فقط چند قطره خون دیدید.
وی در خصوص انتشار فیلم ها در فضای مجازی گفت: چرا فیلم درباره هلیگان را تهران می فرستند و از تهران برای من می فرستند؟
ادیبان بیان کرد: به همراه استاندار به منطقه هلیگان رفتیم تا کمک کنیم حل شود.
ادیبان اظهار کرد: سال گذشته تنها کسی که از این منطقه حمایت کرد، من بودم، اما گفتند دادستان ورود نکرد.
وی با بیان اینکه «از نظر انتظامی و قضایی این منطقه جزو حوزه صلاحیت من نیست» اظهار کرد: به همین دلیل من می توانم ورود نکنم. وگرنه من به عنوان دادستان چرا دستور ندهم؟ در جایی که حوزه قضایی بنده است در خدمت هستم، ولی جایی که خارج از حوزه قضایی من است، بنده صلاحیتی ندارم.
ادیبان بیان کرد: در مورد هلیگان که خارج از حوزه است می توانیم ادله لازم و حق و حقوق افراد را بررسی کنیم و به بهبهان ارسال کنیم.
دادستان شهرستان گچساران در خصوص «تعرض دامداران روستاییان به مناطق عشایری» گفت: باید دادخواست داده شود، از طریق دستور یک ساعته حل نمی شود.
ادیبان در خصوص «سهم خواهی های قومی» بیان کرد: طرح چنین مسائل قومیتی درست نیست.
وی گفت: آقای نیکبخت که اصالت دهدشتی دارد 25 سال در همدان کار کرد، خیلی هم محبوب بود، همدان همه ترک بود، ایشان لر بودند، هیچ کس نگفت چرا اینجا کار می کنی؟
ادیبان بیان کرد: در دوره ای که عضو شورای نگهبان بودم از قشقایی حمایت کردم.
وی در خصوص «سهم خواهی های قومی بویراحمد، باوی، قشقایی و ...» بیان کرد: قشقایی دو ماه است که در فضای مجازی می گوید ما مدیر نداریم، بویراحمد و باوی از پارسال شروع کردند و سهم خواهی می کنند، این مسائل و فضایی که در «گچساران» است در هیچ استانی نیست، من استان اصفهان بودم، همدان بودم، قم بودم، یاسوج بودم، بهمئی بودم و الان هم گچساران هستم.
وی با اظهار اینکه «همه در برابر قانون مورد احترام هستند» گفت: من برای افغانی که کتک خورده، قاچاقی آمده و کتک خورده، سه شب است نخوابیده ام. انسانی است که به حق او تجاوز شده است.
وی با اشاره به اینکه «مسئولیت سنگین است و کار مدیران واقعی سخت است» بیان کرد: کاش مثل آقای نره ای گوسفند داشتم چوپانی می کردم، طلبکار همه هم بودم، این بحثی که آقایان برای مدیر شدن چانه زنی می کنند اشتباه است.

خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بر دادستان فهیم خداقوت
بهزادی ریس شورای اسلامی دیل
Iran, Islamic Republic of
واقعا اقای ادیبان دادستان محترم عقیده وقلب روفی دارد وشجاعست انشاااه همیشه موفق باشد
امیر
Iran, Islamic Republic of
احسنت 👏
باوی (شیخ جلیل)
Lithuania
اینجا ملک باویه اسناد تاریخی بیانگر همه چیز از زمان صفویه باوی ها در این منطقه ساکن بودند تا به امروز و خواهند ماند رحمت خدا بر عموی عزیزم ملک منصورخان کاسیه لیسان هر چی دارند از مرحوم ملک منصور خان
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
جاي خالي استاد

جاي خالي استاد

عصر روز جمعه در نخستين روز بهمن ماه و در شرايطي كه افكار عمومي ايرانيان تحت‌الشعاع حاشيه‌هاي ...
حراج جان

حراج جان

روزنامه شهروند در گزارشی آورد: ١٠ نفس، ١٠ زندگی تسلیم مرگ شدند. دوباره برف و کولاک قربانی ...
1