تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۴۲۹۲۵
به دلیل بارش باران و برف سنگین در کهگیلویه و بویراحمد؛

راه‌ ارتباطی 180 روستا در کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد / احتمال ریزش کوه در جاده شیراز - یاسوج

۰
راه‌ ارتباطی 180 روستا در کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد / احتمال ریزش کوه در جاده شیراز - یاسوج
کبنا ؛صبح امروز ( 8 دی ماه 1400) در هشتمین روز از زمستان بارش برف در شهر یاسوج شروع شد و تا الان بارندگی‌ها ادامه دارد.
به گزارش کبنا؛ ولی‌ بهره‌مند کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز علاوه بر ابرناکی در همه مناطق استان شاهد بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق، بارش برف در مناطق کوهستانی و مستعد، در برخی مناطق ریزش تگرگ و وزش باد خواهیم بود.
ولی بهره‌مند افزود: لازم به ذکر است با توجه به شدت بارش‌ها تا ظهر امروز علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در پاره‌ای از مناطق استان اختلال در تردد جاده‌ای و کاهش دید افقی قابل پیش بینی خواهد بود.

بارش برف بیش از ۱۸۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد را با مشکل تردد مواجه کرد

 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه ارتباطی بیش از ۱۸۰ روستای این استان به علت بارش شدید برف و ریزش کوه با مشکل تردد مواجهند و در حد مسدود شدن هستند.
 اله کرم جانی‌پور افزود: از صبح امروز چهارشنبه هشتم دی ماه ۱۴۰۰ بارش برف در مناطق سردسیری و باران در مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد، که تاکنون راه ارتباطی ۱۸۰ روستا در شهرستان‌های مختلف از جمله مارگون، بویراحمد، دنا، چرام و بخش دیشموک و چاروسا کهگیلویه را با مشکل مواجه کرده و در حد مسدود شدن هستند.
 وی با اشاره به اینکه تردد هم اکنون در جاده‌های اصلی استان در جریان است، اظهارکرد: در محور یاسوج_ اصفهان، یاسوج_ بابامیدان، یاسوج_ شیراز و یاسوج اقلید شاهد بارش برف هستیم.

بارش برف بیش از ۱۸۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد را با مشکل تردد مواجه کرد

 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در محور یاسوج - اقلید با بارش سنگین برف مواجه هستیم که تاکنون حدود ۴۰ سانتیمتر برف باریده است که در این محور بصورت نقطه‌ای تردد با مشکل مواجه می‌شود که راهداران در حال تلاش برای بازگشایی جاده هستند. 
جانی پور با بیان اینکه چند محور ارتباطی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به علت بارش سنگین برف و نبود ایمنی کافی مسدود شده است، تصریح کرد: این محورها شامل محور پاتاوه_ دهدشت، یاسوج_ چرام تا اطلاع ثانوی مسدود هستند همچنین جاده سی سخت _ پادنا نیز که تاکنون بیش از ۵۰ سانتیمتر برف بارید، مسدود است.
 وی ادامه داد: در محور یاسوج به شیراز با بارش برف و ریزش کوه مواجهیم که از رانندگان تقاضا داریم نکات ایمنی را رعایت کنند و مواظب باشند.

 بارش برف بیش از ۱۸۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد را با مشکل تردد مواجه کرد


 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از ۲۲۰۰ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۸۰ روستا به علت بارش برف و ریزش سنگ و کوه با مشکل تردد مواجهند و در حد مسدود شدن هستند.
 جانی پور عنوان کرد: اولویت ما برای بازگشایی در شرایط بارش برف با جاده‌های اصلی و فرعی بوده و بدون شک بعد از بارش‌ها در اسرع وقت نسبت به بازگشایی و ریزش برداری راه‌های ارتباطی روستاها اقدام می‌شود.
 وی اظهارکرد: ۲۷ راهدارخانه با حدود ۲۰۰ راهدار مشغول خدمات دهی در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و در حال امدادرسانی و خدمات دهی به مردم هستند.
 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از حمایت‌ها و همکاری استاندار و معاون عمرانی استانداری جهت تاکید به برخی دستگاه‌ها برای کمک به راهداری تشکر می‌کنم.
 گفتنی است که بارش برف و باران از صبح روز چهارشنبه هشتم دی ماه ۱۴۰۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و همچنان ادامه دارد که طبق پیش بینی هواشناسی استان این بارش‌ها تا روز سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1