تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۴۴۲۸۷۲
کبنا بررسی می‌کند

خروجی نشست

۴
۰
خروجی نشست
کبنا ؛ هفته قبل استاندار و سه نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در دیداری هماهنگ شده با رئیس جمهور به همراه نمایندگان و استانداران استان‌های فارس و بوشهر شرکت کردند تا به ارائه و بیان مشکلات و مطالبات استان بپردازند. نشستی که قطعاً از سوی نهاد ریاست جمهوری برنامه ریزی شده است و هدف از آن شناخت و اطلاع بیشتر و دقیق‌تر از مشکلات و ایجاد یک مجاری مستقیم برای بیان مشکلات از زبان مسئولان استان‌ها و پیدا کردن راه حل برای حل این مشکلات است. برنامه خوبی که تداوم آن قطعاً در حل مشکلات مردم و کشور مؤثر خواهد بود.
نکته مهم‌تر اما کیفیت و چگونگی حضور در این جلسات است. این جلسات فرصت‌های محدودی هستند که ممکن است در یک دوره چهار ساله تنها یک تا دو بار به دست بیایند.  پس باید کار گروهی ویژه در تمام طول سال و در همه بخش‌ها در این زمینه فعال و نظرات و نیازها را جمع آوری و تحویل مقامات استانی جهت ارائه و طرح در دیدار با رئیس جمهور و یا سایر مقامات مهم کشور دهند.
 برای نمونه آنچه که از مفاد جلسه اخیر به بیرون انتشار یافته است چیزی جز کلی گویی و برخی موارد که اتفاقاً وظیفه خود مسئولان استانی است که در مورد  چگونگی انجام آن و ایفای نقش خود گزارش عملکرد ارائه دهند نیست.

بیشتر بخوانید:

احمدزاده خطاب به رئیس جمهور؛ مدیران جدید کهگیلویه و بویراحمد را معرفی کردیم، وزارتخانه‌ها تعلل می‌کنند


مهدی روشنفکر خطاب به رئیس جمهور: آسیب‌های اجتماعی رو به فزونی است / فردا شاید نتوانیم چاره‌ای کنیم

دیدار استاندار و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس با رئیس جمهور

برای نمونه مطرح کردن بحث آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها موضوعی است که نیازمند بررسی کارشناسی است نه طرح آن در دیدار با رئیس جمهور و یا تاکید بر موضوعی همچون تقسیمات کشوری که اگر اولویتی و ضرورتی هم داشته باشد بهتر بود در وزارت کشور چنین موضوعی مطرح می‌شد.
شاید اگر استاندار و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از حضور در این نشست مشورت‌های لازم را دریافت می‌کردند به جای درخواست برای سرمایه گذاری که معمولاً بیان می‌شود اما به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد  موضوع و تداوم مسیر کارخانه قند یاسوج مطرح می‌شد که اتفاقاً سال گذشته با دستان آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه آن زمان گره آن گشوده شد اما هنوز به ریل تولید و فعالیت بر نگشته است.
 این جلسات شاید در این شکل و برنامه‌ای که وجود دارد برای بار اول باشد ولی هر چه است ادامه آن اتفاق میمون و فرخنده‌ای است که در استان‌ها باید با نگاه کارشناسی و دقت بیشتری به استقبال آن رفت.  در سطوح دیگر اما هفتگی شاهد نشست‌های مختلف استاندار و بویژه نمایندگان با وزرا و مقامات هستیم ولی به ندرت پیش آمده  است که از دل این نشست‌ها یک دست آورد و نتیجه ملموس برای مردم و استان حاصل شود.
البته نباید از یاد برد که بخش زیادی از نشست‌ها در تهران حول درخواست برای جابجایی مدیران است و نه بیشتر.
مهدی روشنفکر از جمله نمایندگانی بوده است که از همان ماه اول نمایندگی به دیدار مقامات و مسئولین کشور رفت و این رویه تاکنون ادامه داشته است. حرکت قابل قبولی که نفس آن پذیرفتنی است ولی تاکنون آن گونه که باید مردم نتیجه‌ای از این دیدارها احساس نکرده‌اند و لازم است ضمن تداوم این نشست‌ها و ارائه مطالبات بر وصول نتیجه و ارائه گزارش آن به مردم نیز تاکید شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نشستن دورهمی سهل است خروجی ونتیجه مهم است اگرچه تا کنون بی حاصل بوده
Iran, Islamic Republic of
با این نمایندگان واین استاندار فاتحه استان را باید خواند،رشد که نخواهیم کرد صد پله به عقب هم برمیگردیم...خدا لعنت کنه کسی رو که علم یه کاریو نداره مسولیتشو به عهده میگیره،حق تمام جوونا وآدمای تحصلیکرده گردنشون،خدا ازتون نگذره
هیچ فقط دنبال عوض کردن مدیران هستند!!!!
محقلی
Iran, Islamic Republic of
حیف نون واقعا حیف که شما تصمیم گیرنده هستید
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1