تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۴۲۸۴۴
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد؛

۹۸ درصد وقایع حیاتی چهارگانه در کهگیلویه و بویراحمد به روز است/ ضرورت تسریع در ارائه کارت ملی

۰
۹۸ درصد وقایع حیاتی چهارگانه در کهگیلویه و بویراحمد به روز است/ ضرورت تسریع در ارائه کارت ملی
کبنا ؛معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: آمارهای مستند نشان می دهد که وضعیت استان در ثبت وقایع حیاتی چهارگانه تحولی بوده و ۹۸ درصد وقایع به روز است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سیدجواد هاشمی در نشست شورای ثبت احوال استان، ثبت وقایع حیاتی را بسیار مهم دانست و افزود: ثبت و ارائه وقایع حیاتی چهارگانه تولد، وفات، ازدواج، طلاق و دیگر وقایع می تواند در بررسی علت بروز این موضوعات در مناطق مختلف تاثیر گذار باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بحث کارت‌ ملی را امری ضروری دانست و نسبت به تسریع در آماده سازی و تحول آنها به متقاضیان تاکید کرد.
هاشمی با تبریک روز ملی و هفته ثبت احوال که از سوم تا دهم دی ماه اعلام شده است، تصریح کرد: سیستم ثبت احوال جزء پیشرفته ترین سیستم های مکانیزه بوده و باید در حداقل زمان پاسخگو به نیازهای مردم و مراجعه کنندگان باشد.
وی با اشاره به اینکه با مکانیزاسیون شدن ارائه خدمات در ثبت احوال امنیت و صحت بالایی ایجاد شده است، بیان کرد: ثبت احوال در ارتقاء امنیت، حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم مسئولیت مهمی برعهده دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تاکید کرد: ثبت به موقع و دقیق وقایع حیاتی و موضوع پایش و رصد جمعیتی از شاخص های مهم و ضروری است و ثبت احوال در این خصوص به وظیفه ذاتی خود به خوبی عمل کرده است.
هاشمی با تبریک هفته ثبت احوال و تقدیر از فعالیت های چشمگیر کارکنان خدوم این اداره  که گام های مهمی در زمینه خدمات رسانی به مردم دارد، گفت: آمار و اطلاعات مبنای برنامه ریزی است که ثبت احوال با جمع آوری و تنظیم آن دربرنامه ریزی های کلان نقش اصلی را ایفا می کند و باید حمایت شود.
وی به فرسودگی و قدیمی بودن ساختمان های اداره ثبت احوال در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص جلسه ای با متولیان امر برگذار خواهد شد و این مسئله پیگیری می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان هم گفت: ثبت احوال با بیش از یک قرن قدمت، ۱۲۰ نوع خدمت ارائه می دهد و بزرگترین منابع اطلاعات هویتی را دارد.
داوید صادقی با بیان اینکه، پوشش وقایع حیاتی در استان به ۹۹ درصد و کاهش ثبت ولادت به ۹,۴ درصد رسیده است، افزود: پروژه دولت الکترونیک و آرشیو الکترونیک اسناد هویتی استان تکمیل و افراد خدمات را از این طریق دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: هم اکنون یک میلیون ۱۲۰ هزار برگ سند هویتی در ثبت احوال استان داریم.
صادقی از اقدامات و پروژه های ثبت احوال به صدور کارت ملی، شناسنامه مکانیزه و پروژه ارتباطات سببی و نسبی اشاره و تصریح کرد: ثبت احوال هم اکنون با ضریب امنیتی بالایی در خصوص حفظ و نگهداری اسناد هویتی برخوردار است.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد، فرسوده و قدیمی بودن اغلب ساختمان های این اداره در شهرستان های استان و کمبود نیرو را از مشکلات جدی این اداره بیان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1