کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد؛

۹۸ درصد وقایع حیاتی چهارگانه در کهگیلویه و بویراحمد به روز است/ ضرورت تسریع در ارائه کارت ملی

6 دی 1400 ساعت 12:12

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: آمارهای مستند نشان می دهد که وضعیت استان در ثبت وقایع حیاتی چهارگانه تحولی بوده و ۹۸ درصد وقایع به روز است.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: آمارهای مستند نشان می دهد که وضعیت استان در ثبت وقایع حیاتی چهارگانه تحولی بوده و ۹۸ درصد وقایع به روز است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سیدجواد هاشمی در نشست شورای ثبت احوال استان، ثبت وقایع حیاتی را بسیار مهم دانست و افزود: ثبت و ارائه وقایع حیاتی چهارگانه تولد، وفات، ازدواج، طلاق و دیگر وقایع می تواند در بررسی علت بروز این موضوعات در مناطق مختلف تاثیر گذار باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بحث کارت‌ ملی را امری ضروری دانست و نسبت به تسریع در آماده سازی و تحول آنها به متقاضیان تاکید کرد.
هاشمی با تبریک روز ملی و هفته ثبت احوال که از سوم تا دهم دی ماه اعلام شده است، تصریح کرد: سیستم ثبت احوال جزء پیشرفته ترین سیستم های مکانیزه بوده و باید در حداقل زمان پاسخگو به نیازهای مردم و مراجعه کنندگان باشد.
وی با اشاره به اینکه با مکانیزاسیون شدن ارائه خدمات در ثبت احوال امنیت و صحت بالایی ایجاد شده است، بیان کرد: ثبت احوال در ارتقاء امنیت، حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم مسئولیت مهمی برعهده دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تاکید کرد: ثبت به موقع و دقیق وقایع حیاتی و موضوع پایش و رصد جمعیتی از شاخص های مهم و ضروری است و ثبت احوال در این خصوص به وظیفه ذاتی خود به خوبی عمل کرده است.
هاشمی با تبریک هفته ثبت احوال و تقدیر از فعالیت های چشمگیر کارکنان خدوم این اداره  که گام های مهمی در زمینه خدمات رسانی به مردم دارد، گفت: آمار و اطلاعات مبنای برنامه ریزی است که ثبت احوال با جمع آوری و تنظیم آن دربرنامه ریزی های کلان نقش اصلی را ایفا می کند و باید حمایت شود.
وی به فرسودگی و قدیمی بودن ساختمان های اداره ثبت احوال در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص جلسه ای با متولیان امر برگذار خواهد شد و این مسئله پیگیری می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان هم گفت: ثبت احوال با بیش از یک قرن قدمت، ۱۲۰ نوع خدمت ارائه می دهد و بزرگترین منابع اطلاعات هویتی را دارد.
داوید صادقی با بیان اینکه، پوشش وقایع حیاتی در استان به ۹۹ درصد و کاهش ثبت ولادت به ۹,۴ درصد رسیده است، افزود: پروژه دولت الکترونیک و آرشیو الکترونیک اسناد هویتی استان تکمیل و افراد خدمات را از این طریق دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: هم اکنون یک میلیون ۱۲۰ هزار برگ سند هویتی در ثبت احوال استان داریم.
صادقی از اقدامات و پروژه های ثبت احوال به صدور کارت ملی، شناسنامه مکانیزه و پروژه ارتباطات سببی و نسبی اشاره و تصریح کرد: ثبت احوال هم اکنون با ضریب امنیتی بالایی در خصوص حفظ و نگهداری اسناد هویتی برخوردار است.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد، فرسوده و قدیمی بودن اغلب ساختمان های این اداره در شهرستان های استان و کمبود نیرو را از مشکلات جدی این اداره بیان کرد.


کد مطلب: 442844

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442844/۹۸-درصد-وقایع-حیاتی-چهارگانه-کهگیلویه-بویراحمد-روز-ضرورت-تسریع-ارائه-کارت-ملی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1