تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۴۲۷۷۸
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه:

اولین تشییع جنازه بدون تیراندازی در دیشموک برگزار شد

۰
اولین تشییع جنازه بدون تیراندازی در دیشموک برگزار شد
کبنا ؛در پی وقوع یک فقره قتل در بخش دیشموک، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه به اهم اقدامات پیشگیرانه در این راستا اشاره کرد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دیشموک یکی از بخش های شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد است، مردمانی از ایل بزرگ بهمئی در این بخش ساکن هستند که دیشموک به بهمئی سردسیر مشهور است. شهروندانی که اگرچه از زندگی سخت روستایی و عشایری دور شده اند اما، هنوز احترام موی ریش سفیدان و بزرگان را نگه داشته و نسل به نسل منتقل می کنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: پس از وقوع قتل با حضور در حوزه قضایی دیشموک، دیداری با حضور آقای حائری رئیس دادگاه این بخش با برخی از متنفذین برگزار کردیم.
کریمی زاد در ادامه ضمن تشکر از مردم بخش دیشموک، و مأموران انتظامی شهرستان کهگیلویه و بخش دیشموک، به وجود رسم غلط تیراندازی در برخی مراسمات تشییع اظهار کرد: در خصوص برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری مقتول، چندین جلسه با بزرگان برگزار شد، مقرر گردید از تیراندازی در مراسم تشییع خودداری و با کسانی که اسلحه و مهمات حمل می نمایند برخورد قانونی و قضایی لازم به عمل خواهد آمد.
وی اظهار داشت: این مراسم، اولین تشییع جنازه ای بود که بدون هیچگونه تیراندازی در دیشموک برگزار شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه در ادامه با اشاره به اینکه در اولین ساعات وقوع حادثه، این دادستانی و مجموعه قضایی دیشموک، ضمن حضور در منطقه وعده دستگیری قاتل را دادند، گفت: قاتل و سایر عاملان در اسرع وقت شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند و در کمتر از 24 ساعت با تدابیر جناب آقای حائری و افسران اداره آگاهی دهدشت قاتل دستگیر شدند.
وی در خصوص قتل دیشموک اظهار داشت: انگیزه ارتکاب قتل به خاطر اختلافات قبلی بوده است.
کریمی زاد افزود: لازم است از تلاش های ارزنده امام جمعه شهر دیشموک، اعضای شورای تأمین و بزرگانی که با پا درمیانی در حضور میدانی یاریگر سایر نیروهای قضایی و انتظامی و امنیتی بودند تشکر نمایم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: علاوه بر دستگیری قاتل، اولین برنامه  مجموعه های قضایی، نظامی، انتظامی و امنیتی، برقراری امنیت، آرامش و نظم است که به همین خاطر، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی تا اطلاع ثانوی در منطقه حضور دارند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1