تاریخ انتشار
جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۴۴۲۷۴۷
در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مطرح شد

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد قدرت چانه‌زنی و جذب اعتبار ندارند / فرصت‌های اشتغالزایی که از بین می‌رود

۰
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد قدرت چانه‌زنی و جذب اعتبار ندارند / فرصت‌های اشتغالزایی که از بین می‌رود
کبنا ؛ بیکاری و شرایط بد اقتصادی و تورم از مشکلات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است. محمدتقی محمدی معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت که استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول تورم را در کشور دارد. با این وجود متأسفانه زیر سایه سوء مدیریت و سهل‌انگاری اعتبارات پروژه‌های مهم این استان یا برگشت می‌خورند و یا هم قطره چکانی تزریق می‌شود تا پروژه فرسوده شوند. پروژه‌های که قرار هستند سبب اشتغالزایی و رونق اقتصادی شود. به طور مثال؛ پروژه تله‌کابین یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برای 300 نفر اشتغالزایی می‌کند، اما این پروژه بعد از سال‌ها راکد مانده و اعتبارش هم برگشت می‌خورد.
به گزارش کبنا؛ حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه امروز (جمعه 3 دی ماه 1400) در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه پروژه‌های حیاتی شهرستان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: راه نجات کهگیلویه در کشاورزی است و این در حالی است که طرح‌های این بخش با جدیت پیگیری و تکمیل نمی‌شود. طرحی که در کوتاه مدت برای بلندمدت ناجی است.
امام جمعه دهدشت گفت: پروژه سد خاکی کوهبرد با هدف تأمین آب 350 هکتار زمین، اشتغالزایی 700 نفر و رونق کشاورزی بیش از 10 سال است شروع شده و با 95 درصد پیشرفت تکمیل نشده است. توقع از مسئولان استانی است که اعتبارات لازم را پیگیری کنند این پروژه در سفر وزیر جهاد کشاورزی دیده شد قول 36 میلیارد گرفت اما جذب نمی‌شود.
وی با بیان اینکه مسئولان قدرت چانه‌زنی و جذب اعتبار ندارند، تصریح کرد: نمی‌خواهم باز ناله گوجه چینی زنان را بگویم ولی فریاد دارد جای نگرانی است که چرا چنین پروژه‌ای که می‌تواند روان آبها را کنترل کند هم در کشاورزی و هم اشتغال و تولید مهم است  مورد توجه نیست.
به گزارش کبنا، خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به امام حجت‌الاسلام وحدانی‌فر برگزار شد که امام جمعه دهدشت در این خطبه‌ها نسبت به رواج فرهنگ ناصحیح در مجالس عزاداری و عروسی استان هشدار داد و گفت: این بدعت‌ها باید با تذکر بزرگان طوایف، عالمان و روحانیت برچیده شود.

امام جمعه دهدشت

امام جمعه دهدشت گفت: استفاده نامتعارف و نگران کننده از اسلحه در استان متأسفانه هر روز می‌بینیم در عروسی‌ها و عزاداری‌ها جان یک هموطن را می‌گیرد.
وی با بیان اینکه هم مردم هم مسؤولان باید تلاش داشته باشند این اشتباهات تکرار نشوند، اضافه کرد: در عزاداری‌ها می‌بینیم دست می‌زنند در عروسی‌ها عزا می‌خوانند این چه فرهنگی است چرا بزرگان تذکر نمی‌دهند 
امام جمعه دهدشت گفت: این کارها بدعت است در فرهنگ لری جایگاهی ندارد اینها دارند وارد می‌کنند که فرهنگ ما خدشه‌دار شود  چه معنایی دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه این اقدام را جاهلیت مدرن خواند و تصریح کرد: ما مردم مسؤولیم به عنوان صاحبان عروسی و عزا تذکر دهیم اسلحه در عزاداری و عروسی تبدیل به یک رسم غلط شده است فکر می‌کنیم روشنفکر هم هستیم.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در پیش بودن نهم دی ماه روز بصیرت و ولایت را یادآور شد و با بیان اینکه این مناسبت نیازمند تبیین است، ادامه داد: هر چه زمان می‌گذرد ابعاد بیشتری از فتنه سال 88 که در امتداد انقلاب‌های رنگی یاد کودتاهای مخملی بود که به شکل زنجیره‌ای در برخی کشورها اتفاق افتاد روشن می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جریان فتنه و نوکران داخلی و خارجی فکر می‌کردند ایران گرجستان و قرقیزستان و.. است، افزود: حماسه 9 دی ماه آبی بود بر تاریک اندیشی کسانی که سودای خیانت بر جامعه داشتند.
امام جمعه دهدشت تأکید کرد: حماسه 9 دی ماه بار دیگر ثابت کرد ملت قهرمان و انقلابی ما همچنان پای عهد و پیمان خود با ولایت هستند.
وی در تبیین آثار این حماسه ماندگار تصریح کرد: افزایش اقتدار و استحکام نظام و انقلاب از جمله آثار 9 دی بود. ملت ایران در 9 دی نفسی تازه کرد به جهانیان ثابت کرد مردم حکومت در پرتو ولایت فقیه را  قبول دارند.
خطیب نماز جمعه دهدشت 9 دی را رفراندوم ملی دفاع از نظام و رهبری خواند و گفت: اثر دیگر این رویداد تقویت باور به وجود جنگ نرم و فتنه‌های پیچیده و کنار رفتن نقاب‌ها بود. 9 دی ماه خواص با بصیرت و بی بصیرت را مشخص کرد خیلی از خواص در نهم دی ماه رفوزه شدند.



امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش بی‌توجهی به پروژه‌های شهرستان را متذکر شد و گفت: پروژه‌های حیاتی شهرستان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه راه نجات کهگیلویه در کشاورزی است، گفت: این در حالی است که طرح‌های این بخش با جدیت پیگیری و تکمیل نمی‌شود. طرحی که در کوتاه مدت برای بلندمدت ناجی است.
امام جمعه دهدشت سد خاکی کوهبرد را نمونه‌ای از این پروژه‌ها برشمرد و افزود: این پروژه با هدف تأمین آب 350 هکتار زمین، اشتغالزایی 700 نفر و رونق کشاورزی بیش از 10 سال است شروع شده و با 95 درصد پیشرفت تکمیل نشده است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: توقع از مسئولان استانی است که اعتبارات لازم را پیگیری کنند این پروژه در سفر وزیر جهاد کشاورزی دیده شد قول 36 میلیارد گرفت اما جذب نمی‌شود.
وی با بیان اینکه مسئولان قدرت چانه‌زنی و جذب اعتبار ندارند، تصریح کرد: نمی‌خواهم باز ناله گوجه چینی زنان را بگویم ولی فریاد دارد جای نگرانی است که چرا چنین پروژه‌ای که می‌تواند روان آبها را کنترل کند هم در کشاورزی و هم اشتغال و تولید مهم است  مورد توجه نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1