تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۴۲۷۱۶
نشست خبری رئیس شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد؛

توضیحات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص ماده 23 و فرار مالیاتی / کم کاری مدیران استان در اخذ ماده 23 / حداقل حقوق در لایحه بودجه 1401 چقدر است؟

۴
۰
توضیحات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص ماده 23 و فرار مالیاتی / کم کاری مدیران استان در اخذ ماده 23 / حداقل حقوق در لایحه بودجه 1401 چقدر است؟
کبنا ؛به گزارش کبنا، صبح امروز (پنجشنبه 2 دی ماه 1400) نشست خبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، امروز (پنج شنبه 2 دی ماه 1400) شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بودجه سال جاری کاملا متفاوت با بودجه های سال گذشته است.
رتبه 18 استان کهگیلویه و بویراحمد در لایحه بودجه
علی شهابی نسب در این نشست با بیان اینکه بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در لایحه بودجه 1401 معادل 29 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: بودجه 1400، استان کهگیلویه و بویراحمد 1486 میلیارد ریال بوده که بودجه این استان در لایحه بودجه 1401 به 1916 میلیارد تومان رسید، یعنی معادل 29 درصد رشد داشته است.
وی افزود: طرح های ملی ویژه استانی در بودجه 1400، 310 میلیارد تومان بود که درلایحه بودجه 1401 این اعتبارات به 511 میلیارد تومان رسیده است.
این مسئول در ادامه گفت: اعتبارات متوازن استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر نکرده است و همان 716 میلیارد تومان قانون بودجه 1400 می باشد.
شهابی نسب در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در قانون بودجه 1400 رتبه 19 را داشت و در لایحه بودجه 1401 این رتبه به جایگاه 18 رسیده است.
عمق محرومیت  اینقدر زیاد است که این اعتبارات کافی نیست
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به این موضوع هم اشاره کرد که عمق محرومیت  اینقدر زیاد است که این اعتبارات کافی نیست و فاصله استان کهگیلویه و بویراحمد با استان های توسعه یافته زیاد است.
وی تاکید کرد: با توجه به عمق محرومیت این اعتبارات کم است. باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم برای استان کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت و آبادانی به ارمغان بیاوریم.
شهابی نسب همچنین با بیان اینکه حواشی هیچ کمکی به استان کهگیلویه و بویراحمد نمی کند و بلکه بی اعتماد در پی دارد، اظهار داشت: هم نمایندگان قبلی استان کهگیلویه و بویراحمد زحمت کشیده اند و هم نمایندگان فعلی دلسوز هستند و پیگیری می کنند.
تأمین بودجه از مالیات استان؟
وی در پاسخ به خبرنگار کبنا نیوز مبنی بر اینکه «انتقال پروژه ها از ملی به استانی موجب می شود پروژه ها از مالیات تأمین بودجه شوند و فشار بیشتری بر مردم خواهد آمد، شما مدیر آقای روحانی بوده اید، در دولت آقای رئیسی نیز حضور دارید، و با مردم شفاف صحبت نمی کنید» بیان کرد: من شفاف صحبت کرده ام، اگر جایی ایرادی دارد بگویید، من مدیر نظام جمهوری اسلامی هستم، مسئولیت بنده در دولت آقای روحانی بود که گرفته شد و دوباره برای بنده حکم زدند، هیچگاه کوتاهی نکردم، مسئولین و مردم می بینند، تا 12 شب در سازمان هستم، یا بازدید از پروژه دارم یا تهران هستم، کار مردم را دنبال می کنم.
تفاوت های بودجه در 1401 با سالهای گذشته
شهابی نسب گفت: دولت در بودجه 1401 تصمیم گرفته که ریل اقتصادی تغییر کند، اختیارات استان ها افزایش یابد، اختیارات استانداران و سازمان برنامه افزایش یابد، طرح های ملی با منابع، به استان واگذار می شود، و سازمان برنامه ریزی تصمیم می گیرد که منابع را به درستی توزیع کند.

وی در خصوص مالیات 70 درصدی گفت: افزایش مالیات به معنای فشار به اقشار آسیب پذیر نیست، بلکه به معنای جلوگیری از فرار مالیاتی است، به گفته مسئولان نظام قریب 100 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم، که ممکن است دست 10 نفر باشد، مالیات باید اصلاح شود. خیلی از درآمدهای مالیاتی استان ما به تهران می رود، این سیاست دولت است، ولی ما به دنبال این هستیم که مالیات این شرکت ها به استان اورده شود.
وی در پاسخ به خبرنگار کبنا، در خصوص «مجوز ماده 23» گفت: بیش از 700 طرح که مجوز ماده 23 ندارند، باید تعیین تکلیف شوند، ماده 23 به این شرح است: هر طرح عمرانی باید دارای مطالعات اجتماعی، فرهنگی، و مجوزهای زیست محیطی و پدافند غیرعامل باشد.
کم کاری مدیران استان در اخذ ماده 23
وی با بیان اینکه «مدیران باید تلاش می کردند و مجوز ماده 23 را اخذ می کردند» گفت: در سال 99 و 1400 طرح هایی در لایحه بودجه استان داشتیم که اعتبار داشتند ولی به دلیل اینکه مجوز ماده 23 را نداشت، تخصیص اعتبار نشد.
شهابی نسب گفت: ماده 23 طرح های استانی با پیگیری بنده باید انجام بگیرد، ولی مجوز ماده 23 طرح های ملی را مدیران در وزارت خانه ها باید بگیرند. یکی از طرح ها، طرح پل بریم-باشت-چرام-چاروسا-باغ ملک است که ماده 23 نداشت، مطالعات این طرح به سرانجام رسیده، به مدت دو هفته این طرح پیگیری شده و منتظر امضای مجوز هستیم.
وی گفت: دو پروژه فاضلاب باشت و لنده، در لایحه دولت قبل بوده و در همان دولت قبل هم به آن تخصیص داده نشد، ما پیگیری کردیم، هفته گذشته با دستگاه مربوطه مطالعات زیست محیطی و پدافند غیرعامل این دو پروژه و فاضلاب جنوب یاسوج را گرفتیم و به کمیسیون ماده 23 ارسال شده است.
وی در خصوص پروژه یاسوج سی سخت گفت: این طرح استانی شده، و در سفر استانی رئیس جمهوری نیز دیده شد، 500 میلیارد تومان به این پروژه تزریق می شود، این پل کلو نیز بخشی از این پروژه است.
سد آبریز در مرحله مطالعات است
وی در خصوص سد آبریز گفت: سد آبریز در قانون بودجه به سد سیدون اضافه شد ولی این سد وارد فاز اجرایی نشده است، ذهن مردم را نباید درگیر کنیم، این طرح در مرحله مطالعات است. پروژه هایی که به دشت امام زاده جعفر اضافه شده نیز در حال پیگیری هستند تا مجوز ماده 23 آن گرفته شود.
پروژه بلاد شاپور دهدشت، نیز اعتبار 10 میلیارد تومانی داشت ولی مجوز ماده 23 نداشت. مدیرکل گردشگری استان نامه مربوط به این طرح را گرفته و به سازمان برنامه استان ارسال کرده اند، این پروژه به اضافه پروژه دهکده گردشگری سد چمشیر، موزه نفت باید مورد بررسی قرار بگیرد و به کمیسیون ماده 23 ارسال شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: رهبر نظام بر رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری، اشتغال جوانان، بهبود فضای کسب و کار تأکید دارند که راه تغییر و رسیدن به این چند شعار، رسیدگی درست به بودجه است.
وی اظهار کرد: بودجه ای که دولت کاملا متفاوت با سالهای گذشته بسته شده است، امیدواریم در مجلس تصویب و ابلاغ شود.
شهابی نسب گفت: بودجه 1401 بر بنای سند آمایش سرزمین نوشته شده، آمایش سرزمین بر اساس شاخص های جمعیت و پتانسیل های سرزمین است که اسفندماه 99 تصویب شد. 
وی با بیان اینکه «پروژه های ملی و استانی بر اساس سند آمایش سرزمین نوشته شده»، بیان کرد: در نقشه آمایش سرزمین استان ما قطب گردشگری دیده شده، که شامل یاسوج و سی سخت می شود، همچنین قطب نفت و گاز که در گچساران و دهدشت و بهمئی صنایع نفتی دیده شده است.
وی بیان کرد: یاسوج به عنوان شهری که در میان 4 کلان شهر اهواز، بوشهر، اصفهان، شیراز قرار دارد، لذا، سکونت گاه و ریزش جمعیت به یاسوج را شاهد هستیم که در سند بودجه 1401 دیده شده است.
حداقل حقوق در لایحه بودجه 1401، 4 میلیون و 500 هزار تومان است
شهابی نسب با اظهار اینکه «نکته دوم در بودجه 1401 مهار هزینه ها است» افزود: سال 1400 هزینه های دولت 104 درصد رشد پیدا کرده است، که این افزایش به دلیل افزایش حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق کارکنان دولت، همسان سازی حقوق معلمان،هزینه هایی که بر اثر بیماری کرونا بر دولت تحمیل شده، باعث شده هزینه های دولت افزایش پیدا کند.
وی گفت: قیمت هر بشکه نفت 60 دلار دیده شده، که معادل 1میلیون و 200 هزار تومان است، سهم نفت در بودجه طی چند سال اخیر کاهش پیدا کرده است. سهم نفت در بودجه 1400 به زیر 10 درصد رسیده است، در بودجه 1399 ، 2 درصد سهم نفت بوده است.
شهابی نسب گفت: امیدواریم سهم نفت در بودجه 1401 با فعال شدن سیاست های خارجی، افزایش یابد و گشایشی پیدا شود.
وی گفت: متوسط افزایش حقوق کارکنان دولت 10 درصد دیده شده، از افزایش 5 درصدی تا 29 درصدی دیده شده است، افرادی که حقوق بالایی دارند افزایش 5 درصدی خواهند داشت، افرادی که حقوق پایینی دارند تا 29 درصد افزایش خقوق خواهند داشت، حداقل حقوق در لایحه بودجه 1401 به 4 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است، اگر جایی کسی کمتر از این میزان پرداختی حقوق داشته باشد تخلف است و می تواند حق خود را بگیرد.
وی افزود: حقوق کارکنان دولت بصورت پلکانی ترمیم شده است.
شهابی نسب در خصوص «کم کاری پیمانکاران» گفت: برخی از پروژه هایی که ایراداتی داشته اند، ملی بوده اند، و اختیارات استانی در آن پایین است، از جمله ایرادی که در پروژه ملی پاتاوه دهدشت ایجاد شد.
اظهار کرد: نقص در پروژه ها امری معمول است، اما جایی که قصور زیادی دیده شود و در حدود اختیارات شورای تأمین باشد، پیمانکار خلع ید می شود.
در حال تکمیل ...
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای شهابی مدیری توانمند است حیف است همچو مدیری را بخاطر داشتن پست در دولت قبلی کنار گذاشت .ایشان هم دارای توانمندی در بودجه است و هم واقعا با خلوص نیت کار میکند .واقعا چنین استعدادی در استان کم گیر میاد
غضو
Iran, Islamic Republic of
.. بیو جمعش کن ..جواب شهابی بده ..چرا فرار مالیاتی هست ..شما که از مالیات حرف می زنی..
سید
Iran, Islamic Republic of
سواد
فرامرز زاهدمطلق
Romania
به نام خدا
علی رغم پی گیری هایی که در مورد راه اصلی سپیدار باغچه صورت گرفته و مقدار چند کیلومتر از آن در سنوات گذشته ساخته شده و در خرداد سال ۱۴۰۰به مناقصه رفته چرا لغو مناقصه شده
چرا رئیس سازمان برنامه و بودجه به آن اشاره ای نکرده در گرفتن تایید ماده ۲۳
قطعا هیچ اقدامی برای بودجه سال ۱۴۰۱ آن صورت نگرفته و انجام نداده اید
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1