تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۴۴۲۶۴۱
در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آرام: 70 درصد بودجه کهگیلویه و بویراحمد از طریق «مالیات» باید تأمین شود، به مردم فشار می‌آید / استاندار: آقای «آرام» اگر می‌توانی مالیاتی که به تهران و اهواز می‌رود، زنده کنید / فرماندار کهگیلویه: نظام بودجه‌ریزی نظام سلطه است / یک دهیاری در تهران 45 میلیارد تومان بودجه می‌گیرد / استاندار مدیران را به قدرت نمایندگان حواله کرد / رسانه‌ها روی بودجه استان مانور ندهند، استان‌ها حساس می‌شوند

۳۴
۰
آرام: 70 درصد بودجه کهگیلویه و بویراحمد از طریق «مالیات» باید تأمین شود، به مردم فشار می‌آید / استاندار: آقای «آرام» اگر می‌توانی مالیاتی که به تهران و اهواز می‌رود، زنده کنید / فرماندار کهگیلویه: نظام بودجه‌ریزی نظام سلطه است / یک دهیاری در تهران 45 میلیارد تومان بودجه می‌گیرد / استاندار  مدیران را به قدرت نمایندگان حواله کرد / رسانه‌ها روی بودجه استان مانور ندهند، استان‌ها حساس می‌شوند
کبنا ؛نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و بودجه 1401 استان مورد بررسی قرار گرفت. فرماندار کهگیلویه گفت: باید دیپلماسی بودجه در استان فعال شود. استاندار هم حرف‌های کریمی‌نژاد را تایید کرد و خطاب به غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر می‌توانی، مالیاتی که به استان‌های خوزستان و تهران می‌رود، را زنده کن.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (سه شنبه 30 آذرماه 1400) شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان و با حضور علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، مدیران کل دستگاه‌های دولتی عضو این شورا در ساختمان شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فرمانداران خواست که روی قدرت نمایندگان حساب باز کنند و اظهار داشت: سایر استان‌های کشور تعداد نمایندگانشان در مجلس بیشتر از ما است. استان کهگیلویه و بویراحمد سه نماینده بیشتر ندارد و قدرتشان کمتر است. 
وی افزود: با این وجود دو نماینده از استان کهگیلویه و بویراحمد در کمیسیون تلفیق هستند که این خودش قدرت برای استان ما محسوب می‌شود.  نمایندگان استان در مجلس سه نفر است خیلی زور نمایندگان زیاد نیست خواهش می‌کنم جراید ملی خیلی به این بودجه نپردازند که به ضرر ما است.
احمدزاده همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: لازم نیست روی اعتبارمان در بودجه ۱۴۰۱ مانور بدهیم بقیه استان‌ها حساس می‌شوند، برخی از اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر زلزله سی‌سخت بود.
احمدزاده بیان کرد: اینکه ما باید جایگاه ۲۸ کشور بودیم اما ۱۸ هستیم نیاز به مانور دادن نیست و لازم نیست رسانه‌ها مانور دهند تلاش‌ها همچنان ادامه دارد اعتباراتمان خوب نیست.
وی بیان کرد: کل اعتبار استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار میلیارد تومان است با این رقم نمی‌توانیم کار بزرگی انجام دهیم، این رقم برای یک استان با این همه مشکلات و محرومیت‌ها کم است، سیلاب و کلوار در استان ما جاده دسترسی مناسبی ندارد، قلعه رئیسی و دیشموک و سایر نقاط استان هم همینطور هستند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با این همه مشکلات اینکه در لایحه بودجه ۱۸ کشور هستیم شق‌القمر نکردیم. اعتبار دو هزار میلیاردی کم است باید دوباره به صورت بخشی اعتبار بگیریم. در سفر رئیس جمهور برخی از محرومیت‌ها دیده نشد گفتیم و اعلام کردیم که برای این مناطق اعتبار می‌خواهیم.



استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به سفر آقای نادریان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: آقای نادریان در این سفر شناخت بهتری از وضعیت شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ و استان کهگیلویه و بویراحمد پیدا کرده است و فرصتی جدیدی را ایجاد کرده که در تصمیمات کلان کشوری به کمک ما بیایند. در واقع این سفر و شناخت وی کار حمایتی فوق العاده از استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی در ادامه از فرمانداران خواست که روی مدیران کل دستگاه‌های دولتی برای جذب اعتبار فشار بیاورند تا مدیران به دنبال کار بروند.
 در ادامه غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به نکات مهمی اشاره کرد و اظهار داشت: در لایحه بودجه 1401، 60 درصد بودجه از محل مالیات تأمین می‌شود و برای استان کهگیلویه و بویراحمد که هیچ واحد صنعتی بزرگ و کارخانه فعال و قدرتمندی ندارد، 70 درصد بودجه باید از طریق مالیات باشد که این برای استانی همانند کهگیلویه و بویراحمد درست نیست. در استان کهگیلویه و بویراحمد، تنها شرکت نفت گچساران را داریم که بیشتر مطالبات مالیاتی ما وصول شده است.
وی تاکید کرد: استان‌های دیگر قطب صنعتی و تولیدی هستند، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد اینگونه نیست و باید دریافت مالیات در این استان کمتر بشود که فشار روی مردم نیاید. ما باید روی فرارهای مالیاتی «زوم» کنیم تا فشار روی مردم نباشد و اعتراضات بیشتر نشود.
آرام خاطرنشان کرد: باید مبنای دقیق‌تر در دریافت مالیات باشد.
مدیرکل امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد همچنین بر فروش املاک مازاد تاکید کرد.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به صحبت‌های غضنفر آرام واکنش نشان نداد و اظهار داشت: تأمین 60 درصد بودجه 1401 از محل مالیات قانون است. بالاخره ما هم سر بقیه استان‌های دیگر. اما تغییر نگرش‌ها خیلی خوب است.
وی در ادامه اضافه کرد: اینکه مالیات بگیریم و به کارکنان حقوق بدهیم تا زندگی آنها بچرخد، درست نیست، رونق اقتصادی و چرخ اقتصاد وقتی می‌چرخد که زیرساخت‌های اشتغال، درآمد و رونق تولید ایجاد شود. ایراداتی در مبانی کار وجود دارد، اما سعی کنیم اعتبارات ماده ۲۳ را زنده کنیم.
 وی در ادامه به آرام گفت: نمی‌خواهد که شما فقط روی فروش املاک مازاد ادارات تکیه کنید، ادارات با هزاران زحمت زمینی را خریده‌اند تا برای خودشان ساختمان‌های را بنا کنند. بهتر است که شما روی آن شرکت‌های که در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، اما در اهواز مالیات می‌دهند، دست بگذارید تا در استان کهگیلویه و بویراحمد مالیات بدهند. یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در این استان کاسبی می‌کنند، اما در تهران مالیات می‌دهند، را کاری کنید که در همین استان مالیات بدهند. این مالیات‌ها را زنده کنید. اگر همین مالیات‌ها زنده شود به کس دیگری نیاز پیدا نمی‌کنیم.
یکی از نیروهای امنیتی حاضر در این جلسه حرف‌های آرام را تایید کرد.



در ادامه دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان کهگیلویه نظام بودجه ریزی را نظام سلطه بودجه دانست و گفت: وقتی که 75 درصد بودجه کشور در چند استان بزرگ هزینه می‌شود و مابقی در سایر استان‌ها دیگر باید دستمان بیاید که چه خبر است.
احمدزاده به میان صحبت‌های فرماندار کهگیلویه آمد و گفت: من آقای کریمی‌نژاد را قبول دارم، حرف ایشان درست است، مبنای بودجه ریزی درست نیست.
وی گفت: اعتبار یک دهیاری در تهران 45 میلیارد تومان است که از اعتبار برخی شهرستان‌های ما بیشتر است.
کریمی نژاد به حرف‌هایش ادامه داد و گفت: باید دیپلماسی بودجه در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شود و به این بودجه‌ای که برای استان در نظر گرفته‌اند، قانع نباشیم.



بیشتر بخوانید:

با رتبه هجدهم بودجه‌ای شق القمر نکرده‌ایم / احمدزاده جواب تاجگردون را داد: همه خواب نیستند / انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حجیم بودن دولت و مالیات هایی که خارج از استان می رود

نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به روایت تصویر

رتبه هجدهم استان کهگیلویه و بویراحمد در میان استان‌های کشور / 13 استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه پایین تری دارند / استان ما «نفت خیز» و «توسعه نیافته» است

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌های خود خطاب به مسئولان گفت: پیوست فرهنگی و امنیتی را برای تمام پروژه جدی بگیرید دیگری مشکل نداریم.

 علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت  و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست که به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اختصاص داشت، گفت: سهم ۷ استان از جمله اردبیل، سمنان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در برش استانی تولید ناخالصی داخلی کمتر از ۶ درصد بوده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد در بودجه درآمد مالیاتی ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که نزدیک ۲۰۰ میلیارد فروش اموال است و باید سال آینده از محل فروش اموال مازاد ادارات ۲۰۰ میلیارد تومان سهم استان شود.
وی با اشاره به وضعیت استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: در این لایحه درآمدهای استان نسبت به سال جاری ۷۱ درصد است و بودجه استان در لایحه آینده حدود دو هزار میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: در دولت قبل استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاه نوزدهم ردیف بودجه قرار داشت اما در دولت سیزدهم یک رتبه ارتقا کردیم و به جایگاه هیجدهم رسیدیم، ۱۳ استان که جمعیت و وسعت بیشتری دارند اعتباراتشان از ما کمتر است.
وی با اشاره به انتشار اخبار در مورد پایین بودن بودجه استان در یک رسانه، گفت: این سایت می‌خواست دولت و استان را خراب کند.

هیچ پروژه‌ای در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف نشده



کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
 در این نشست با اشاره به اینکه طرح آمایش سرزمین در دولت‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته، گفت: همه طرح‌ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشند.
 معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح‌های حوزه گچساران و باشت پیوست تخصیص آب نداشتند. ضمن اینکه مطالعه فاز اول و دوم سد آبریز و مارون ۲ به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه پروژه سقاوه امسال نهایی شده، گفت: برخی از پروژه‌های استان پیوست زیست محیطی، تخصیص آب و ماده ۲۳ را نداشتند که از دستگاه‌ها می‌خواهیم تا قبل از نهایی شدن لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیگیر ماده ۲۳ این پروژه‌ها باشند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه پروژه سد آبریز به نتیجه برسد، گفت: هیچ پروژه‌ای در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف نشده است اما این موضوع را پیگیری و به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.
وی بیان کرد: وضعیت بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ خوب بوده، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم افزایش داشته است اما بیشتر توجه ما به اعتبارات سفر رئیس جمهور است که چندین برابر بودجه سالیانه است.
 حاجی‌زاده با تاکید بر جذب اعتبارات اسناد خزانه گفت: چند بار با مدیران حوزه زیرساخت برای جذب اعتبارات و اسناد خزانه جلسه گرفتیم، شرایط استان سخت است و فقط چند ماه می‌توانیم کار عمرانی انجام دهیم به همین دلیل از مدیران می‌خواهیم ۶۴۹ میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه را تا پایان دی ماه جذب کنند.



نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
جه کسانی وباجه مدرکی میخواهند برنامه ریز استان باشند امتحان رباضی ششم ازشون بکیری خیلی هاشون نمره نمیارن استاندار را هم خراب میکنند
Iran, Islamic Republic of
راست میگه رسانه ها چیزی درباره بودجه نگن این قدربودجه روشنفکر حسینی آورده اند که شتربابارش توش گم میشه گرچه ازآخراول هستن
Iran, Islamic Republic of
وصول مالیات شرکت نفت و اصناف از وظایف اداره کل مالیاتی استان است متعجب میشوم مدیرکل امور اقتصادی و دارایی وصول کل مالیات را به نام خودش مصادره میکند .انگیزه کارکنان دارایی با وجود ایشان به پایین نرین سطح در چن سال مدیریت نا کارامدشان تنزل پیدا کرد .لطفا بررسی و پیگیری شود
ضریب ۲
Iran, Islamic Republic of
در این جلسه لازم بود که مدیر کل امور مالیاتی حضور داشتند و بحث مالیات را موشکافی می کردند چرا که مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و مدیر کل امور مالیاتی دو نفرند دارای بودجه جداگانه یکی متمرکز و دیگری استانی و بحث درآمد مالیاتی استان از نفت بحثی است اشکال دار برای اینکه اولا در آمد ملی است و دوم اگر هم بخواد استانی بشه باید نمایندگان مجلس تلاش و فعالیت کنند و خود شخص استاندار
مالیاتی
Iran, Islamic Republic of
مگر اداره کل امور مالیاتی مدیر نداره که آرام از مالیات حرف می زنه .اصلا نقش شما در وصول مالیات چی هست ؟؟جدیدا همه چی را به خودت نسبت می دهی ..تو اداره خودت موندی حالا از وصول مالیات حرف می زنی دست پا زدن برای حفظ صندلی فایده ای نداره جناب آرام.
کارمند دارایی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای آرام فکر کنم اشتباه می فرمایید که ۶۰ درصد بودجه از طریق مالیات تامین می شود در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد بودجه از طریق مالیات تامین می شد در لایحه ۱۴۰۱حدود ۴۰ درصد بودجه از طریق مالیات تامین می شود ..۶۰ درصد که شما فرمودید افزایش درآمد مالیاتی نسبت به سال قبل هست ..لطفا با دقت بیشتری مطالعه فرمائید شما نماینده وزیر هستید اطلاعات اشتباه به استاندار ندهید .
احمد امیری فر
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون کجایی دقیقا کجایی
کارمند
Iran, Islamic Republic of
دارایی در این چند سال خیلی ضعیف شد واقعا مدیریتش در سطح بسیار پایین صحبت می کند کاش بیشتر وقت می گذاشتی برای اداره و کمتر دنبال حاشیه بودی ..
........ هستم
Iran, Islamic Republic of
حاجی آرام بزرگوار لایحه بودجه بیشتر مطالعه کن کمتر این طرف اون طرف برو ..
....هستم
Iran, Islamic Republic of
به آقای آرام توصیه می کنم قبل از برگزاری چنین جلساتی حتما جلسه داخلی با ذیحسابان داشته باشد و بحث و بررسی کنند که در جلسات شورای برنامه ریزی حداقل چند دقیقه ای صحبت مفید داشته باشند.حالا هم دیر نشده می شود هفته بعد جلسه ای با موضوع لایحه بودجه ۱۴۰۱ داشته باشی .😉😉
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
بالاخره صدای آرام بعد چند سال از جلسات شنیده شد این چند سال خواب بودی کاش این بار هم صحبت نمی کردی ...
دوست
Romania
جناب آقای استاندار:. استان‌های دیگه به چه چیزی حساس میشن. لطفا بفرمایید. شفافیت بهترین خصلت هر انسانی هست که بخاطر مقام از مردم نمیگذره.. منتظر میمانیم
Iran, Islamic Republic of
حاضرنیستم بز دست این استاندار بدم چه برسه به بودجه و....
خزانه
Iran, Islamic Republic of
آخی آقای آرام چقد به فکر مردم هست و انسان دوست!!!! حق و حقوق کارکنان خود را ضایع می کنید و جاهای دیگه هزینه می کنید برای اون جوابی ندارید؟
کبنا
Iran, Islamic Republic of
تشکر از صحبتهای شفاف اقای ارام مدیر کل دارایی استان
سید
Iran, Islamic Republic of
اینا را بدید اقتصاددان برتر استان حل کنه ا
دارایی
Iran, Islamic Republic of
در هر حال اداره کل امور مالیاتی زیر نظر اداره کل امور اقتصادی هست و بالتبع مدیر کل مالیاتی با گزارش به مدیر دارائی بدهند
بهت فشار نیاد برادر
مالیاتی
Iran, Islamic Republic of
کی گفته اداره کل امور مالیاتی زیر نظر دارایی هست ؟!!!ما خودمون مستقل هستم با مدیریت جدا و اعتبار جدا و ...چه ربطی به دارایی داره
ذیحسابی
Iran, Islamic Republic of
هر وقت جلسه تشکیل بشه خیلی هم خوبه
پاکدست
Iran, Islamic Republic of
قبلا گفتیم و باز هم میگیم دوران بخور و بردار تمام شده
آقای آرام دست پاک و کاربلد هستند و موردحمایت مسئولان
ساختمان خزانه معین که با تبانی پیمانکار ضعیف و تضییع ببت المال انجام شد مربوط به مدیریت قبلی بود که بدترین ظلم و هر رفت بین الملل بود و هرکاری دوست داشت انجام داد و دریغ از پیگیری مجدانه
ساکت لطفا،خرابی زیاد داشتید👌👌
دارایی
Iran, Islamic Republic of
ساختمان خزانه چه ربطی به مدیر قبل داشت اون که قرارداد و انجام کار و انتخاب پیمانکار همه دست وزارت خانه بود .
البته که مدیریت آقای آرام برای شما خوب بوده و از خانه سازمانی استفاده می کنی و رفاهی و اضافه کار می گیری و...ولی انشاله به زودی دوران شما هم تموم میشه..
قیاس آرام و مدیریت قبل قیاس مع الفارق هست .
دارایی
Iran, Islamic Republic of
مشاور آرام تو بودی .
خزانه
Iran, Islamic Republic of
. تمام شد به جای این حرف ها برو لایحه بودجه پرینت بگیر بده جناب آرام مطالعه کنه 🕶
Iran, Islamic Republic of
دقیقا چکاری انجام دادید که استانهای دیگه حساس میشن ب مردم بگید
البته راست میگید اهل شوخی هم هستید دکتر
فقط دو استان روی ما حساس خواهند شد
این دو هم از جنس ما هستن کاری ندارن
Iran, Islamic Republic of
اقای ارام به چه قیمتی داری صندلی مدیریت رو نگه میداری ببین چن نفر از پرسنل از عمکردتون راضیه؟
ببین چه اندازه دارایی را به حاشیه کشاندی؟
انصافا اگه ی خرده درایت داشته باشی باید همین فردا صبح استعفا بد انصافا با این شرایطی که در دارایی موجود است هنوز حاضر به تکیه دادن بر صندلی مدیریت هستید؟؟؟؟؟؟
انگیزه کارکنان را ازسون گرفتید،پرسنل را دچار چن دستگی کردید .هر روز برای تفرقه بین پرسنل ماجراها درست میکنید اون هم از وضعیت توزیع نا عادلانه اعتبارات .لطفا ی خورده تفکر کنید
Iran, Islamic Republic of
/ حالا به مدیران هم سفارش می کنه که بیفتید دنبال نمایندگان کاش وظایف نمایندگان و قوه مقننه را یکبار مطالعه می کرد
Iran, Islamic Republic of
اگر بین کارمندان دارایی هم پرسشنامه بذاری بیش از ۹۰درصد از آرام راضی‌اند چرا که عملکرد مدیر قبلی اینقدر بغرنج و نامناسب بود که قابل مقایسه با مدیر فعلی نیست آقایانی هم که کامنت میزارند اکثرا جزء همان ۱۰ درصد هستند و آقای آرام خیلی بزرگواری می‌کنند که چیزی نمیگن
پاچه خوار
Iran, Islamic Republic of
آقای آرام مثلا چی بگن چه بزرگواری کردن ..آقای آرام رفتنی هست التماس فایده نداره
Iran, Islamic Republic of
به جز خودت که مث خودشی هیچ کس از مدیریتش راضی نیست بایدم دفاع کنی
حسنی
Iran, Islamic Republic of
من آقای آرام را نمی نشناسم ولی چطور یک سایت یا روزنامه در مورد بودجه و مالیات صحبت می کند ولی یک مدیر دارایی نمی تواند صحبت کند .اتفاقا دفاع خوبی از مردم کرد در حضور استاندار و مدیران : دمش گرم
وفا دار
Iran, Islamic Republic of
آرام نماینده وزیر هست در استان و ریس دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد کاملا دحق اظهار نظر دارد
موسی
Iran, Islamic Republic of
آرام به ما پست نداده ولی بهتر از خیلی ها هست : خیلی از مالیات ها توسط زیر مجموعه آرام مثل ذیحسابان وصول می شود خیلی هم حق صحبت دارد.
برادر
Iran, Islamic Republic of
من کارمند اداره دیگری هستم 25 سال هست آقای آرام را می شناسم از حسبدار شروع کرده همه سلسه مراتب را طی کرده انصافا توانمند و پاک هستند.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
در دوران مدیریت آرام دارایی کوچک شد ..کمتر با ذیحسابت این طرف و اون طرف برو درکه رفتنی هستی ..التماس نکن
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1