تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۴۴۲۵۸۱
به دلیل بارش باران و برف سنگین در کهگیلویه و بویراحمد؛

مسدود شدن راه ارتباطی 200 روستا در استان/ قطع برق 60 روستا / اعزام مأموران برق به مارگون

۲
مسدود شدن راه ارتباطی 200 روستا در استان/ قطع برق 60 روستا / اعزام مأموران برق به مارگون
کبنا ؛بارش برف و باران راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد را مسدود کرد، برخی از مردم مورزرد زیلایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کبنا نیوز از مسدود شدن راه‌های ارتباطی این بخش خبر دادند.
به گزارش کبنا، الله‌کرم جانی پور سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود شدن جاده بیش از ۲۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: بیشتر این روستاها در مناطق سردسیری استان و در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون و کهگیلویه واقع شده‌اند.
جانی پور افزود: بارش برف در برخی مناطق به حدی بوده که در ارتفاعات شبلیز، پوله و سیاه کوه زیلایی شهرستان مارگون یک و نیم متر برف و در روستاها ۵۰ سانتی متر برف باریده است.
سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جاده‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد باز و تردد در آن‌ها در جریان است اضافه کرد: بارش برف در جاده‌های یاسوج- اصفهان، یاسوج - بابامیدان، یاسوج- شیراز و یاسوج- چرام در محدوده جوخانه ادامه دارد.
 وی ادامه داد: هم اکنون ۲۷ گشت راهداری و ۲۰۰ راهدار استان کهگیلویه و بویراحمد برای خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای در حالت آماده باش هستند.
 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از رانندگان خواست در صورت سفر ضمن تجهیز خودروی خود به زنجیر چرخ، لباس گرم و آذوقه به همراه داشته باشند تا در صورت ایجاد ترافیک در جاده‌ها با مشکل مواجه نشوند.
  قطعی راه ارتباطی برخی از روستاهای دیشموک بر اثر بارندگی
صفا حبیبی‌فر بخشدار دیشموک با اشاره به بارش بارن از دیروز در سطح بخش دیشموک گفت: خوشبختانه بارش‌های خوبی از دیروز تا کنون در سطح بخش دیشموک آغاز که موجب خوشحالی مردم و کشاورزان شده است.
وی با اشاره به قطعی کامل برخی از راه‌های روستایی با مرکز بخش دیشموک گفت: راه ارتباطی دهستان آجم، روستاهای سرگچ، رودسمه، پای پره و سرتنگ لیراب به طور کامل با مرکز بخش دیشموک قطع شده است.
حبیبی فر ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده لودر راهداری در بخش دیشموک مستقر و به بازگشایی جاده چندار اقدام کرده و ریزش برداری به سمت روستای دلی در حال انجام است.
بخشدار دیشموک با اشاره به اختصاص اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان کهگیلویه به راه‌های روستایی گفت: برخی از راه‌های روستایی دیشموک با وجود انتخاب پیمانکار و زیرسازی نیمه کاره رها شده است.
 بر اثر بارندگی در محدوده کول روستای سردو و پیچ‌های منتهی به آن جاده تنگ چویل بسیار نا ایمن شده است.
گفتنی است محور دیشموک به استان خوزستان دارای پیچ‌های تند با شیب زیاد و پرتگاه با ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر بوده که نیازمند تعریض و بازسازی است.
 برف برق ۶۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد را قطع کرد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از قطع برق ۶۰ روستا با بیش از ۳۰۰ خانوار بدلیل بارش شدید برف و نبوده جاده دسترسی در شهرستان مارگون و بویراحمد خبر داد.
 جمال معتمدی زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بارش برف در برخی از گردنه‌های ارتباطی روستاهای شهرستان مارگون و دهستان زیلایی بویراحمد به بیش از ۵۰ سانتی متر رسیده است، افزود: برق ۶۰ روستا با بیش از ۳۰۰ خانوار در دهستان‌های زیلایی، منطقه سیلاب و کلوار، شبلیز و دلی گردو به علت پارگی شبکه و سقوط پایه قطع شده است.
 وی با بیان اینکه بدلیل نبود محورهای ارتباطی مناسب امکان دسترسی پرسنل عملیاتی و اتفاقاتی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد برای برق‌رسانی به این روستاها وجود ندارد و جاده دسترسی مسدود است، اظهار کرد: برای برقرسانی به این روستاها نیازمند همکاری گسترده دستگاه‌های مرتبط هستیم. 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از آماده باش پنج تیم عملیاتی و اتفاقاتی این شرکت برای اعزام به روستاهای برف گیر جهت تأمین برق آنان خبرداد و خاطرنشان کرد: بدلیل بارش شدید برف، شبکه‌های برق بسیاری از این روستاها دچار پارگی و سقوط پایه شده است.
 وی گفت: سه تیم عملیاتی و اتفاقاتی هم اکنون در شهرستان مارگون و بخش لوداب درحال فعالیت برای تأمین برق پایدار روستاها و شهرهای این مناطق بوده و هم اکنون بارش‌ها ادامه دارد.
 معتمدی زاده از مشترکین برق در مناطق برف گیر خواست تا تأمین برق پایدار صبوری به خرج داده و مطمئن باشند پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تمام توان تلاش خواهند کرد در کمترین زمان ممکن برق روستاهای بی برق را تأمین و پایدار کنند.
 وی بیان کرد: ماشین آلات سنگین و جرثقیل‌های شرکت برق جهت انتقال و جابجایی پایه‌های برق مورد نیاز آماده هستند که از فردا به محض بازگشایی جاده دسترسی عملیات اجرای را برای وصل کردن برق پایدار اجرا خواهند کرد.
اکیپ‌های شرکت برق به روستاهای شهرستان مارگون اعزام شدند/ ماشین‌آلات جدید تا فردا در منطقه مشغول بکار می‌شوند

 معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برف و باران سبب قطعی برق و مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی روستاهای مارگون شده است.
کیامرث حاجی‌زاده گفت: بارش باران و برف سنگین همچنین وزش باد و طوفان در مناطق شبلیز، سیلاب کلوار، دلی گردو و مناطق دیگری از شهرستان مارگون موجب قطع برق تعدادی از این روستا شده است.
 معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جاده‌های مواصلاتی برخی روستاهای صعب‌العبور در پی بارش برف مسدود شده که با توجه به آماده باش قبلی، ماشین‌آلات راهداری در منطقه شب لیز مشغول بازگشایی جاده‌ها هستند.
 وی بیان کرد: ماشین‌آلات جدید تا فردا در مناطق سیلاب کلوار، دلی گردو، مشغول بکار می‌شوند همچنین پنج اکیپ شرکت توزیع برق برای تعویض پایه‌های شکسته و برقراری شبکه برق به منطقه اعزام شدند.
 حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید استاندار به مدیران کل شرکت توزیع نیروی برق، راهداری، امور عشایر، هلال احمر، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، فرماندار و مسئولین محلی شهرستان مارگون دستورات و توصیه لازم جهت رسیدگی به مناطق مذکور داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1