تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۴۲۴۷۵
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

ظلم و بی‌انصافی در بازار یاسوج / «مگس» و کار وقیح از نظر امام جمعه یاسوج (+ فیلم)

۱
۰
ظلم و بی‌انصافی در بازار یاسوج / «مگس» و کار وقیح از نظر امام جمعه یاسوج (+  فیلم)
کبنا ؛گرانی فروشی در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند. علاوه بر اینکه برخی از صنوف انصاف را رعایت نمی‌کنند، مسئولان مربوطه هم سهل‌انگاری می‌کنند. به راستی دلیل گرانفروشی در بازار یاسوج چیست؟ به نظر می‌رسد که متولیان امر بازار را رها کرده‌اند و از طرفی برنامه‌ای برای کنترل این گرانی‌ها ندارند و این مسئولان در جلسات به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا هیچ ضعف و مشکلی نیست. مسئله گرانفروشی آنقدر در بازار یاسوج سر به فلک کشیده که امام جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: این گرانفروشی حاکم بر بازار شهر یاسوج بی‌انصافی و ظلم است.
​​​​​به گزارش کبنا از یاسوج، ظهر امروز (جمعه 26 آذر ماه 1400) خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج برگزار شد.
حجت الاسلام حسینی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته نمازگزاران را به رعایت تقوا توصیه کرد و اظهار داشت: خداوند متعال اگر نظرش را از بندگانش بردارد، کار انسان تمام می‌شود. باید فرمان خدا را ببریم، نه شیطان را. گناه یعنی اطاعت از شیطان.
وی در ادامه افزود: راست گفتار، رفتار و کردار باشید، حرف دروغ نزنید. به عهدهایتان وفادار باشید، عهد شکنی در شأن انسان نیست، چه برسد به مسلمانان. اگر معامله‌ای می‌کنید، قولی می‌دهید و یا پیمان با کسی نوشتید، به آن وفادار باشید.
امام جمعه یاسوج در ادامه به اهمیت امانتداری گریزی زد و گفت: نباید به امانت‌ها خیانت کرد.‌ فرزند شما امانتی از سوی خداوند تبارک تعالی است و رسم امانت داری، تربیت درست فرزندان است.
حجت الاسلام حسینی درادامه با بیان اینکه گوش، چشم، دست و جسم انسان نیز امانتی از سوی خداوند متعال است و خداوند این امانت را به خوبی و پاک و سالم تحویل ما داده و باید آن را پاک به سمت خداوند ببریم. گوش انسان هنگام تولد پاک به انسان داده شده است و ما نباید این گوش را به گناه آلوده کنیم.
وی ادامه داد: مسئولیت‌ها امانت است، بیت المال نیز امانت می‌باشد و نباید به آنها دست درازی کرد. قرآن، اسلام و نظام اسلامی امانت خداوند در دست ما است. خیانت در شأن انسان نیست چه برسد به مسلمان.
امام جمعه یاسوج به ویژگی‌های اخلاقی و اهمیت آن درجامعه پرداخت و اظهار داشت: خشونت در گفتار و رفتار در شأن مسلمان نیست، باید از خشونت در کلام و رفتارهایمان بپرهیزیم. به همدیگر با خشرویی سلام کنید، سلام کردن هفتاد حسنه دارد.
وی در ادامه به مردم داری و احترام به همسایه گریزی زد و گفت: باید مراقب همسایه‌هایمان باشیم. دوست و رفیق از شما انتظار دارند به آنها آزار و اذیت نرسانید.
یک کار وقیح از نظر امام جمعه یاسوج



حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود به رفتارهای نادرست در سطح جامعه پرداخت و گفت: در شأن انسان نیست که کامیونی و یا خودروی تصادف کرده باشد و بارش روی زمین ریخته و عده‌ای وحشیانه روی آن می‌ریزند و بار آن «ماشین» را می‌برند، این کار خیلی وقیح و ناپسند است.
وی در ادامه تاکید کرد: بعضی مسئولیت گیرشان می‌آید و به بیت المال دست درازی می‌کنند، این در حالی است که این مسئولیت‌ها فرصت خدمت گذاری و تقرب به سوی خداوند متعال است. بترسید از روز پاسخگویی، روز قیامت، روز پاسخگویی است.
امام جمعه یاسوج در خطبه دوم به مسائل روز کشور و جهان پرداخت و با اشاره به شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) آن بانوی مکرم مورد رنج و اذیت قرار دادند. بانوی بزرگ اسلام در دفاع از ولایت سختی‌های زیادی را متحمل شدند.
وی در ادامه گفت: خداوند متعال به برکت وجود حضرت فاطمه زهرا (س) جهان را خلق کرده است. آن حضرت الگوی جهان پیشرفت بود او کسی است که پیامبر او را پاره تن خود حساب می‌کند شخصیتی که هر انسان گرفتار در دنیا و آخرت به او توسل می‌جوید.
حجت الاسلام حسینی به سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: این روز را به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام نهادند انسان هم دین می‌خواهد هم دنیا هم باید در آن عبادت و معنویت و اخلاق و معرفت باشد و هم باید در عرصه‌های مختلف زندگی مردم علم به کمک جامعه بیاید پس هم به حوزه هم دانشگاه نیاز ضروری و مبرم داریم دانشگاه و حوزه دو بال پرواز و پیشرفت و شکوفایی ملت ایران هستند وقتی در کنار هم قرار بگیرند شکوه ملت چند برابر می‌شود همچنان که با همکاری این دو قشر انقلاب به پیروزی رسید. از زمانی که حوزه و دانشگاه کنار هم قرار گرفتند، نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف پیروز شده است. به خاطر وحدت این دو حوزه سرزمین و کشور ما صاحب قدرت برتر شده است.
امام جمعه یاسوج در ادامه به موضوع گرانی فروشی در شهر یاسوج اشاره می‌کند ومی گوید: مسئله گرانی در شهر یاسوج آزار دهنده است این گرانی در یاسوج استثنایی است و اصلا در هیچ کجای کشور نیست گرانی‌های عجیب و غریب برخی مربوط به دلیل عدم نظارت و برخی هم به دلیل بی‌انصافی است.
گرانی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی عجیب است. جنسی که در شهر همسایه با قیمت 550 هزار تومان خریداری می‌شود در یاسوج با قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان به مردم فروخته می‌شود. این ظلم و بی انصافی است. خیلی بد است.
 وی افزود: بازاری که خریدارش مسلمان و فروشنده‌اش مسلمان است، با این بی انصافی‌ها برکت پیدا نخواهد کرد. اگر در زندگی‌مان برکت وجود ندارد به خاطر همین بی‌انصافی‌ها است. اگر فکر می‌کنید به واسطه گرانفروشی و بی‌انصافی به جای خواهید رسید، اشتباه کرده‌اید، در همین دنیا سازیش را می‌بیند. مسئولان باید برخورد جدی کنند، مردم نگران هستند. 

    
گرانی فروشی در بازار یاسوج

امام جمعه یاسوج اظهارکرد: قیمت برخی کالاها در یاسوج ده‌ها برابر شهرهای دیگر ایران است این ظلم بوده و فکر نکنیم با ظلم و بی انصافی به جایی می‌رسیم لذا انصاف داشته باشیم و مسئولان ذیربط هم نظارت کنند و برخورد با چنین افراد گرانفروش را جدی بگیرند.
حسینی با اشاره به موضوع لفاظی‌های اخیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با سر و صدا به دنبال ایجاد وحشت در میان مردم ایران است در حالی که به او می‌گوییم ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، تو یک مگس بیش نیستی تو همانی که در برابر غزه چند صد متری با موشک‌های ابتدایی به زانو درآمدی در مقابل ایران با کوچکترین اشتباه تمام خاک غصب شده  شخم می‌شود.
وی ادامه داد: در صورت کوچکترین حرکتی نه تنها با ایران بلکه با غزه و لبنان طرف هستی که تو را نابود کنند هر چند در لحظات آخر دست و پا می‌زنی.
نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی قطعنامه‌ها علیه ایران اسلامی گفت: در حالی که کشتار در بحرین و یمن و توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد اما جمهوری اسلامی را محکوم به حقوق بشر می‌کنند.
حسینی بیان کرد: امروز ۲۶ آذر روز حمل و نقل و راهداری جاده‌ای است که این روز را به همه رانندگان و همه راهداران و همه کسانی که در این حوزه به مردم خدمت می‌کنند تبریک می‌گوییم اگر آنها نباشند اقتصاد کشور فلج خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

.
Iran, Islamic Republic of
مسولان‌خودشون‌شریکند
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1