تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۴۴۲۴۵۸
کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی در مناطق عشایری و محروم بیداد می‌کند

روایتی از وضعیت بغرنج دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد؛ تن لرزان دانش‌آموزان عشایری گرم شد

۱
۰
روایتی از وضعیت بغرنج دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد؛ تن لرزان دانش‌آموزان گرم شد ( + فیلم)
کبنا ؛در حالی که مناطق عشایری و  محروم استان کهگیلویه و بویراحمد دانش‌آموزان با استعداد کم ندارد، اما نبود تجهیزات و امکانات آموزشی و مشکلات اقتصادی گاهاً سبب شده تا این استعدادهای ناب در کشاکش زندگی به هدر بروند. ترک تحصیل دختران و پسران با استعداد عشایری و روستایی دور افتاده همواره در رسانه‌ها مطرح شده که لازم است، دولت و مسئولان توجه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشند، کمبود منابع مالی منجر شده تا دولت در تأمین تجهیزات و امکانات به خوبی عمل نکند، اینجا هست که خیرین می‌توانند به منظور پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عشایری و روستایی پیش قدم شوند.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌ آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد، این روزها که شرایط جامعه، خانواده‌ها و دانش آموزان، متأثر از کرونا شده و هزینه‌هایی جدید برای خانواده‌ها ایجاد شده است، جلوه‌های زیبای معلمی به ویژه در مناطق عشایری استان که بیشتر دانش آموزان وضعیت مالی خوبی ندارند، بیشتر از گذشته خود را نشان می‌دهد، توانا یکی از همان معلمانی است که شاید گمنام، مفهوم عشق و ایثار را به زیبایی معنا می‌کند و با کمک خیریه بچه‌های آسمان دل دانش آموزانش را شاد کرد.
 باقر توانا از جمله معلمانی است که در مدت خدمت مخصوصاً یک سال گذشته زحمات فراوانی برای دانش آموزان متحمل شده است. او تمام تلاش خود را می‌کند تا دانش آموزانش کمبودات را احساس نکنند و برای رسیدن به زندگی بهتر تلاش کنند. توانا هشت دانش آموز دارد که در پایه‌های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل هستند.
    
 محل تحصیل این هشت دانش آموز در چادر است و مدتی بود که دانش آموزان این معلم فداکار از سرما می‌لرزیدند و لباس گرم نداشتند و از کمبود سایر تجهیزات و امکانات رنج می‌برند و در حقیقت وجود این امکانات برای آنها شبیه یک رویا می‌باشد.
همچنین خانواده این دانش آموزان آنقدر فقیر هستند که حتی توانایی کفش و ماسک و غیره برای دانش آموزان خود ندارند. در مدت شیوع بیماری کرونا تمام تلاش خود را کرده‌ام تا ارتباطم را پررنگ‌تر از قبل با دانش آموزانم داشته باشم و نگذارم دانش آموزانی سختی بکشند و از درس و مدرسه عقب نمانند.
 در برابر غصه‌های دانش آموزان طاقت نیاوردم و از موسسه خیریه‌ای به نام بچه‌های آسمان طلب کمک کردم.  آن‌ها با بازدید از مدرسه چادری و دانش آموزان قول‌هایی دادند و بعد از چند روز همه آن‌ها را اجرایی کردند. این موسسه خیریه برای هشت دانش آموز بنده کفش، لباس گرم، نوشت افزار، اقلام بهداشتی و همچنین یک هیتر برقی برای چادر، ۲ پتو تهیه کردند.
 برق کشی چادر با هزینه یک میلیون و نیم برای دانش آموزان انجام و بیمه عمر برای چهار دانش آموز و صبحانه تا آخر سال برای این دانش آموزان در نظر گرفته شد.
    
 توانا می‌گوید همین که توانستم صدای این بچه‌ها را به گوش این موسسه خیریه برسانم خوشحالم و کمک به این دانش آموزان یکی از زیباترین روزهای عمرم در ۳۰ سال تدریس بود. امیدوارم تا پایان خدمتم بتوانم مفید واقع شوم، البته علاقه من محدود به دانش آموزان کلاس خودم نیست، بلکه همه دانش آموزان را دوست دارم. من فقط وظیفه‌ام را انجام می‌دهم، مطمئن باشید اگر همه به وظایفشان عمل کنند مشکلی نخواهیم داشت.

 نگاه رضایت در چشمان دانش آموزان و رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد و اهالی روستا به خوبی ایثار و فداکاری این معلم را روایت می‌کند. 
هر چند او نهایت تلاش خود را برای پنهان ماندن مهربانی و ایثار خود انجام داده اما عطر و بوی مهربانی‌ها خیلی سریع و حتی از دور به مشام می‌رسد. البته امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با سیاست مدیریت جدید مختار اندرخور آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد کمک به دانش آموزان برای توانا ساختن آن‌ها و رفع مشکلاتشان شدت بیشتری بافته است.
 در همین هفته گذشته بیش از ۶۰ جفت کفش با مشارکت موسسه خیریه حضرت رقیه (س) برای دانش آموزان بی‌سرپرست مدارس عشایری جلیل تحویل راهبران آموزشی شد.
 همچنین ۲۵۰ بسته لوازم التحریر با مشارکت بانک آینده و انجمن اولیا اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برای دانش آموزان بی بضاعت عشایری استان در نظر گرفته شد که تعدادی از آن‌ها تحویل مدیران مدارس داده شد.
علاوه بر این، تعدادی کفش و لوازم التحریر برای دانش اموزان مدرسه بال رود با پیگیری مدیر آموزش و پرورش عشایر استان و با مشارکت فرمانداری مارگون اهدا شد.
 سال جاری نیز با پیگیری یکی از معلمان آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد و خود این آموزش و پرورش، یک کانکس توسط خیر تهرانی به مدرسه عشایری استان تحویل داده شد و یک کانکس دیگر به زودی در یکی مدارس عشایری مستقر خواهد شد.
 در سال جاری نیز ۱۰۰۰ جفت کفش بین دانش آموزان عشایری زیلایی با پیگیری رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد توسط خیرین اهدا شد.











نام شما

آدرس ايميل شما

حیدر
Iran, Islamic Republic of
خدا و دلگرمی نخو ..
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1