کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با محوریت شهدای دانش آموزی؛

یادواره لاله‌های روشن در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

24 آذر 1400 ساعت 8:41

افتتاحیه استانی سومین دوره یادواره لاله های روشن در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


افتتاحیه استانی سومین دوره یادواره لاله های روشن با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، معاون بنیاد شهید استان، مدیر سازمان دانش آموزی استان، مسئول بسیج دانش آموزی، معاون پرورشی آموزش و پرورش بویراحمد، رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان، دانش‌آموزان و خانواده معظم شهدا به میزبانی دبیرستان معارف شهرستان بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار کرد: طرح لاله‌های روشن طرحی است که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز در ۴۰ هزار مدرسه کشور برگزار می شود.
سید بهاء الدین ملک حسینی با اشاره به اینکه امسال سومین دوره طرح لاله های روشن است که در استان کهگیلویه و بویراحمد به نام 446 شهید دانش آموز و 102 شهید فرهنگی برگزار می شود، گفت: 548 مدرسه استان در این هفته تا سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی طرح لاله های روشن را اجرا می کنند.
وی افزود: با اجرای طرح لاله های روشن، فضای مدارس با اسم و یاد شهدا متبرک شده و این طرح فرصتی است مغتنم، تا ضمن آشنایی با زندگی، باورها، اخلاقیات و سیره شهدا به ویژه برای دانش آموزان، طریق آزادگی، عشق، ایثار و عزت را با خود مرور کرده، ادامه دهنده راه و مکتب شهدا باشیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه تمام مدارس استان باید شهدای شاخص خود را انتخاب کنند، گفت:بر اساس دستورالعمل محوریت برگزاری این یادواره با دانش آموزان است و آنها باید در مدرسه این یادواره را مدیریت و اجرا کنند.
ملک حسینی با تاکید بر اینکه کلامی بالاتر از کلام شهدا نیست، فرازی از وصیت نامه و یادداشت های شهید احمدرضا احدی را بیان کرد و گفت: این شهید رتبه اول کنکور تجربی را در سال 64 کسب کرد و دانشجوی رشته پزشکی شهید بهشتی تهران بود.
گفتنی است در پایان این برنامه با اهدای هدیه ای از خانواده شهید محمدی، شهید شاخص دبیرستان معارف یاسوج تجلیل شد.

 


کد مطلب: 442389

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442389/یادواره-لاله-های-روشن-مدارس-استان-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1