تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۴۴۲۳۳۱
معاون سیاسی استاندار:

ضرورت جذب سهم استان برای درمان ناباروری زوجین / کاهش 12 درصدی ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد

۰
ضرورت جذب سهم استان برای درمان ناباروری زوجین / کاهش 12 درصدی ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات اقتصادی عمده‌ترین مانع پیش‌روی ازدواج جوانان است که کمتر به آن پرداخته شده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (22 آذرماه 1400) سید جواد هاشمی در نشست شورای راهبردی جمعیت ثبت احوال، با مهم خواندن امر ازدواج گفت: عمده‌ترین موانع ازدواج مسائل اقتصادی است که کمتر به این مقوله پرداخته‌ شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد کاهش ۱۲.۷ درصدی ازدواج و افزایش ۱۲.۱ درصدی طلاق در استان را نگران کننده دانست و افزود: این آمارها برای استانی که هنوز بافت قبیله‌ای و عشیره‌ای دارد نگران کننده است‌.
وی خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در استان فکر اساسی شود، گفت: این ناهنجاری‌ها که بخشی به خاطر مسائل اقتصادی و بخش دیگری مسائل فرهنگی است زندگی سنتی ما را تحت شعاع قرار داده است.
هاشمی ادامه داد: بخشی از کارهای فرهنگی در استان تعطیل شده است، از سخنرانان، وعاظ و صاحب‌نظران می‌خواهیم به طور جدی به این مقوله بپردازند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آمار طلاق در استان را که دیدم بسیار نگران شدم، جامعه دانشگاهی در این خصوص ورود کند و طرح و ایده ارائه دهد.
هاشمی با تاکید بر اینکه موانع ازدواج در استان باید برداشته شود گفت: متاسفانه تعداد مراکز مشاوره ازدواج و طلاق در استان کم است؛ البته فرهنگ استفاده از مشاوره در استان نهادینه نشده که اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی، بیان کرد: استان با مشکل دیگری به‌نام مهاجرت مواجه است که اصلا مدیریت نشده، علی‌رغم همه خدمات ارائه شده نظام حتی در دورترین نقاط استان، شاهد مهاجرت خصوصا به مرکز کهگیلویه و بویراحمد هستیم که بخشی برای اشتغال بوده اما موجب رشد حاشیه‌نشینی و آسیب‌های همراه حاشیه‌نشینی شده است.
هاشمی بیان کرد: خرده فرهنگ‌هایی اصول اساسی زندگی سنتی ما را تحت شعاع قرار داده باید این خرده‌ فرهنگ‌های غلط از بین برود.
وی، بیان کرد: وقتی شنیدم در استان خانه سالمندان وجود دارد شدیدا متاثر شدم در گذشته پدران و مادران کنار فرزندان زندگی می‌کردند اما متاسفانه امروزه برعکس شده است.
هاشمی خاطرنشان کرد: دولت برای درمان ناباروری مبلغ قابل توجهی اختصاص داده که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان ناباروری زوجین جذب شود.
داوید صادقی مدیرکل ثبت احوال استان نیز در این نشست، گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۷ هزار و ۱۶ واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به آمار ۷ هزار و ۷۵۹ مورد واقعه سال گذشته، ولادت‌ها کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: در ۸ ماهه سال ۱۴۰۰،  دو هزار و ۷۱۸ واقعه فوت به ثبت رسیده، این آمار سال گذشته دو هزار ۳۴۲ مورد بوده است که ۱۶.۱ درصد افزایش وقایع فوت را داشتیم که بیماری کرونا در افزایش مرگ و میرها نقش داشته است.
صادقی بیان کرد: همچنین در سال جاری ۴ هزار و ۲۲۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به آمار ۴ هزار و ۸۴۳ مورد ازدواج مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۷ درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: در ۸ ماهه سال جاری ۹۹۱ واقعه طلاق ثبت شد، آمار مدت مشابه سال گذشته ۸۸۴ واقعه بوده که شاهد افزایش ۱۲.۱ درصدی طلاق در استان هستیم که نگران کننده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1