تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب : ۴۴۲۳۲۲
در نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آن طرف پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟ / بی‌خیال مدیران و اعتباراتی که پَر می‌کشند! / جبار کیانی: صادق باشیم، نمی‌توانید، معطل نکنید / عسکری: حساسم / آیا تهدید شهابی کارساز است یا باید طرحی نو در اندازیم

۹
۰
آن طرف پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟ / بی‌خیال مدیران و اعتباراتی که پَر می‌کشند! / جبار کیانی: صادق باشیم، نمی‌توانید، معطل نکنید / عسکری: حساسم / آیا تهدید شهابی کارساز است یا باید طرحی نو در اندازیم
کبنا ؛به نظر می‌رسد جلسات اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد چندان نتیجه‌ای در بر ندارد و بی‌فایده است، موضوعی که جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج هم تلویحاً به آن اشاره کرد و گفت: «اگر قرار است در دولت جدید رویکرد برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی مانند روال گذشته باشد که برگزاری این جلسات بی‌فایده است چرا که قرار بود با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی نقش دولت را به حداقل برسانیم و مشارکت مردم را افزایش دهیم.» همچنین سید احسان عسکری و علی شهابی‌نسب نسبت به بی‌توجهی برخی مدیران به نشست اقتصاد مقاومتی اعتراض کردند تا جایی که شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد این مدیران را تهدید کرد که اسامی آنها را به دست احمدزاده استاندار می‌رساند. نشست اقتصاد مقاومتی نقش چندانی در فعال کردن پروژه‌های اقتصادی و رونق اقتصادی این استان تاکنون ایفا نکرده است.
به گزارش کبنا، علی شهابی‌نسب روز یکشنبه ( 21 آذر ماه 1400) در پنجمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با انتقاد از عدم حضور مدیران گفت: از وضعیت شرکت مدیران در جلسات گلایه‌مند هستیم دعوت‌نامه فرستادیم که جلسه به ریاست استاندار برگزار می‌شود استاندار حضور ندارد و معاون اقتصادی رئیس جلسه است اما مدیران یا به جلسه نیامده‌اند یا هم معاونین خود را فرستاده‌اند.
 رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسامی مدیران غایب را به استاندار می‌دهم. مدیران باید در این جلسه حضور داشتند و گزارش پروژه جهش تولید را می‌دادند اما الان غایب هستند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: استان سال گذشته ۱۰ پروژه اقتصاد مقاومتی داشت که طرح پتروشیمی گچساران با ۸۸ درصد پیشرفت، پالایشگاه سوخت سبز بیواتانول باشت با ۱۴ درصد پیشرفت، اصلاح شبکه آب یاسوج و گچساران و تکمیل راه فرعی دهدشت_ قلعه رئیسی_ قلعه دختر و جاورده از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی بود.
 وی بیان کرد: با توجه به معضل خشکسالی بالاترین میزان هدر رفت آب را در یاسوج داریم که ۶ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب یاسوج اختصاص داده شد.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال جاری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سه بخش جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و راهداری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شده که ۶ پروژه گلخانه‌ای، اصلاح شبکه یاسوج و راه فرعی قلعه دختر به باغملک تکرار شده که سازمان برنامه و بودجه کشور به تشخیص پروژه اقتصادی را مشخص می‌کند.
 وی با اشاره به ۳۳ پروژه جهش تولید که تفاهم‌نامه آن سال گذشته میان استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منعقد شد گفت: ۲۵ طرح اقتصادی و ۸ پروژه عمرانی بودند اعتبارات جهش تولید بیش از ۱۰ هزار میلیارد بوده که ۲۶ میلیارد به صورت نقد و ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون به صورت کمک‌های فنی و اعتباری بخش کشاورزی ابلاغ شد که هیچ کدام از این مبالغ جذب نشدند.
در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی از نحوه برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهمن ۹۲ ابلاغ شد اما با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دنیایی فاصله داریم. در طول ۸ سال برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی نتوانستیم یک پروژه دو میلیون تومانی بفروشیم.
جبار کیانی‌پور بیان کرد: اگر قرار است در دولت جدید رویکرد برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی مانند روال گذشته باشد که برگزاری این جلسات بی‌فایده است چرا که قرار بود با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی نقش دولت را به حداقل برسانیم و مشارکت مردم را افزایش دهیم.
 کیانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی این نیست که گزارش دهیم چقدر از دولت پول و اعتبار گرفتیم گفت: سالانه چند هزار تن میوه بلوط در استان تولید و با قیمت ۱۶۰۰ تومان به استان‌های همجوار می‌رفت اما ما در بخش خصوصی با همکاری صندوق کارآفرینی امید ۱۶۰ دستگاه بلوط خشک‌کن خریدیم و در اختیار روستاییان قرار دادیم و برای هر خانه ۵۰۰ کیلو تا یک تن بلوط قرار دادیم با استفاده از این دستگاه‌ها جفت بلوط کیلویی ۱۷ هزار تومان و بلوط خشک کیلویی ۷ هزار تومان به فروش رفت.
 وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی از ظرف یک موجود استفاده کنیم بیکاری را از بین ببریم و خلق ثروت کنیم. مسئولان بیاید برای اقتصاد مقاومتی طرحی نو داشته باشیم و دانشگاه را وارد اقتصاد مقاومتی کنیم.
 کیانی همچنین گفت: استان از پویایی شبکه بانکی در امر توسعه کاملاً بی‌بهره است. سال‌های سال است که شبکه بانکی می‌گوید نسبت مصارف به منابع ۱۳۰ درصد است خواهش می‌کنم بگوید چه میزان از این مصارف در بخش تولید هزینه می‌شود؟ نقش شبکه بانکی در تولید استان بالاتر از ۲۷ درصد نیست.

  در ادامه این نشست برگشت اعتبار تله کابین یاسوج مورد بررسی قرار گرفت. مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دفاع از اداره خود گفت: عدم همکاری دستگاه‌ها باعث برگشت خوردن اعتبارات شد بالای ۱۰۰ مکاتبه و ۲۰ نشست با ادارات برگزار کردیم اما هیچ‌کدام همکاری نکردند.
 وی بیان کرد: خدا را شاهد می‌گیریم برای اینکه این اعتبارات برگشت نخورد به همه جا مراجعه کردم. زمان مدیریت من قرارداد تله‌کابین یاسوج نوشته نشد اما مکاتبات زیادی برای رفع مشکل مردم حتی به تهران هم مراجعه کردم.
 رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به برگشت اعتبارات میراث فرهنگی گفت: در برگشت اعتبارات سازمان مدیریت مقصر نیست چقدر داد و فریاد زدم که اعتبارات خصوصاً اعتبارات اسناد خزانه را جذب کنید خود صفایی گفت مشکلی برای جذب اعتبارات ندارد فیلمش هم موجود است.
 شهابی‌نسب خطاب به صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سال مالی ۳۱ شهریور تمام شد آقای صفایی طی این مدت می‌توانستی دو خط بنویسی که نمی‌توانید این اعتبارات را جذب کنید.
 رئیس اتاق بازرگانی هم در واکنش به برگشت اعتبارات میراث فرهنگی گفت: باید اراده سیاسی و حاکمیتی باشد تا مشکل تله‌کابین یاسوج حل شود.
 کیانی خاطرنشان کرد: بیایم با مردم صادق باشیم اگر کسی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند ۱۵ سال مردم را معطل نکنیم.
  سید احسان عسکری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی از عدم حضور برخی مدیران در نشست انتقاد کرد و گفت: نسبت به مسائل استان حساس هستیم. اگر مدیری در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارد اما به جلسات نمی‌آید حسابش جدا است. انتظار داریم مدیران در جلسات حضور داشته باشند ضمن اینکه آنهایی که غایب هستند باید دلیل غیب خود را مطرح کنند.
 معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه انتقادات به نحوه برگزاری نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی که گزارش‌دهی است را وارد دانست و گفت: رویه کنونی برگزاری نشست‌های اقتصاد مقاومتی طبق دستورالعمل ابلاغی است اما باید کارهای نوآورانه در نشست اقتصاد مقاومتی ارائه شود.
 معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تهیه برش استانی اقتصاد مقاومتی گفت: کمیته‌های خاص کارشناسی تشکیل و ۲۴ بند ستاد اقتصاد مقاومتی توسط دستگاه‌های اجرایی مطالعه و تعبیری از اقتصاد مقاومتی برای توسعه استان ارائه شود.
 وی از بازگشت اعتبارات در حوزه گردشگری انتقاد کرد و با بیان اینکه دفاعیات مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قابل قبول نیست، افزود: سازمان برنامه و بودجه باید به موضوع تله‌کابین یاسوج و برگشت اعتبارات این پروژه در حوزه گردشگری ورود می‌کرد و اجازه برگشت اعتبار را نمی‌داد.

 عسکری با مقصر دانستن استانداری، میراث فرهنگی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در برگشت اعتبارات تله‌کابین یاسوج گفت: برای پروژه‌هایی که اعتبار آنها برگشت خورده جلسه گرفته شود تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.
 معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سهم بانک‌ها در اقتصاد استان گفت: به رئیس کل بانک مرکزی نامه نوشتم که استان یک درصد جمعیت کشور را دارد اما منابع پولی ۲۵/ درصد است این منابع برنامه‌های ما را پشتیبانی نمی‌کند.
وی بیان کرد: از رئیس کل بانک مرکزی خواستم بانک‌هایی که اضافه برداشت دارند به تشخیص استانداری مشمول جریمه نشوند تا بتوانند به توسعه استان کمک کنند.
 عسکری خاطرنشان کرد: ۵ ماه است که اعتبارات جهش تولید به ما ابلاغ شده اما اثری از آن در اقتصاد استان احساس نمی‌کنیم در این خصوص جلسه‌ای تشکیل شود و اعتبارات به سمتی هدایت شود که اثربخش باشد.
 گفتنی است در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شد که یکی از وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، وزیر نیرو و معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور پیشنهاد شود.



نام شما

آدرس ايميل شما

/ دوباره پولش کم شده .
احتمالا می خواد یه خونه لاکچری!!!!!
Iran, Islamic Republic of
https://barghnews.com/fa/news/48693/رتبه-بندی-شرکت‌های-توزیع-برق-ایران-زنجان-قم-و-مشهد-رتبه‌های-برتر-کهگیلویه-و-بویراحمد-هرمزگان-و-خوزستان-رتبه‌های-آخر
احمدی
Iran, Islamic Republic of
//تنها مدیر موروثی که هر حکومتی و هر تشکیلاتی بیاید ایشان مدیر هست و قیافه حق به جانب می گیرد در صورتیکه ایشان هیچ گونه عملکرد مثبتی نداشته و همیشه این استان در بحث خام فروشی و به عبارتی بی قیمت فروختن همان مواد خام در راس قرار دارد و 80 درصد تولیداتش به هدر می رود ( تولیدات کشاورزی- تولیدات معدنی- صنعتی- تولیدات دامی و..) ولی نمی دانم پشت ایشون از کجا گرم هست البته فریاد رسی نیست
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
مدیر دارایی خلوت گزیده و غمگین هست خدایا این نخبه اقتصادی کشور را از ما نگیر
ممو
Iran, Islamic Republic of
این... در همه چی اظهار فضل دارد واستاد سخن
ولی خودش دنبال نفع شخصی اش است هی مردم مردم نکن برو دنبال کار پیمانکاری ات
مشکل این استان همینه که تو وامثال تو تصمیم گیر استان هستند
Iran, Islamic Republic of
اخ واویلا از این مدیران که تسهیلات یک تله کابین را نتوانستند جذب کنند تا فرار کرد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خدایی این جبار چی بلد هست تغییر نکرده / حرف از اقتصاد مقاومتی نزن تو چی می دونی اقتصاد یعنی چی
حجت
Iran, Islamic Republic of
بدنه مدیریتی میراث فرهنگی بسیار ضعیف می باشدو در راس ان مدیر کل به هر دری میزنه تا ابقا بشه
Iran, Islamic Republic of
جلسه توسعه اقتصادی و اعتبارات استان است و از مدیر دارایی خبری نیست یا در جلسه حضور ندارد یا هم اگه داشته باشد هم حرفی برای گفتن ندارد .دوست داریم از افاضات ایشان در جلسات اقتصادی و مالی بهره مند شویم
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1