تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۴۴۲۳۱۹
یادداشت ارسالی؛

آقای استاندار صدای رأی دهندگان را نشنیده‌اید

۱۱
۳
آقای استاندار صدای رأی دهندگان را نشنیده‌اید
کبنا ؛سید وحید اسلامی؛ از همان ابتدا که سید علی احمدزاده به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد، به دوستان انقلابی خود هشدار دادم زیاد به اوضاع امید نداشته باشید. اما بسیاری از دلسوزان انقلاب امیدوار بودند که استاندار سیاستی سخت در برابر نمایندگان مجلس اتخاذ کند و با «سیاست ضد فساد دولت رئیسی» به شکلی مناسب به بی عدالتی‌ها و زد و بندهای سیاسی پایان دهد. اما یک یا دو ماه بعد همه این امیدها با خاک یکسان شد.
اتمام دولت روحانی که میانه‌ای با نمایندگان کنونی مجلس نداشت نتیجه عکس داد و نمایندگان را در پیگیری بلندپروازی‌های خود در استان جسورتر و تجاوزگرتر کرد. موقعیت نمایندگان منفعت طلب در استان تقویت شد. نیروهای وابسته به نمایندگان و اقارب و نزدیکان مسئولان قدرتمند در دولت جدید جان تازه‌ای گرفتند.
سیاست احمدزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص در عزل و نصب‌ها و مدیریت‌ها چندان تفاوتی با سیاست دولت روحانی نداشت. با وجود سخنان امیدوارکننده مکرر، استان را به بعضی نیروهای نالایق و نمایندگان واگذار کرد.
اگر خرده امیدی به وی مانده بود، انتصاب‌های اخیر و واکنش‌های عملی استاندار در برابر رفتارهای اخیر نمایندگان و موضع گیری‌های دولت در مسأله حد و حدود نمایندگان هیچ جایی برای امیدواری باقی نگذاشت به نحوی که همه معاونان استاندار و فرمانداران و برخی مسئولان در اصل منتخب نماینده‌ها هستند نه انتصابی از سوی دولت. هیچ جای تردیدی نیست و هیچ کسی منکر آن نمی‌شود.
خروج نیروهای روحانی از دولت به نمایندگان مجلس اجازه داد وارد حوزه قدرت دولت شوند و با تنها ماندن نیروهای راستین و تحصیلکرده و جوان انقلاب که به جایی وابسته نبودند موجب انزوای آنها و ناامیدی به اصلاح چالش‌ها شد و در عمل کنترل مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد که قرار بود به دست نیروهای شایسته، نه وابسته به شبکه‌های قدرت باشد، به دست نمایندگان مجلس افتاد.
برنده این میدان هم مخالفان دولت رئیسی و نمایندگانی بودند که کرسی سبز مجلس برایشان مهم است و اهمیت چندانی به سرنوشت کشور، نظام و مردم نمی‌دهند و بازنده آن نیروهای اصیل انقلاب، حزب اللهی‌های راستین و جوانان پای کار و تحصیل کرده انقلابی بود. مخالفان رئیسی اکنون می گویند سیاست استان بیش از گذشته به وابسته سالاری به جای شایسته سالاری تمایل پیدا کرده است.
اعتماد به دولت رئیسی و محبوبیت او نزد انقلابی‌ها با این رخدادها در سراشیبی قرار گرفت و روندی رو به افول را در پیش گرفت. استاندار برای مدیریت آسان استان و عدم چالش با نمایندگان، تصمیم به تعامل خارج از چارچوب قانون[عدم رعایت اصل تفکیک قوا] با آنان گرفت. نتیجه این تصمیم افزایش قدرت این نمایندگان مجلس بود که بسیاری از نیروهای اصیل انقلاب با این نماینده‌ها که بعضاً پیگیر امور شخصی خود از جمله استخدام خود در وزارت نفت هستند میانه‌ای ندارند.
تردید استاندار در واکنش به زیاده خواهی‌های برخی نمایندگان، موجب شد مسأله به شبکه‌های قدرت واگذار شود و آنها برای حفظ نظم سنتی تلاش کردند. منازعات برای بهبود امور مردم و کاهش شرایط زندگی آنان به ایجاد رقابت‌های منطقه‌ای بر سر صندلی‌های مدیرکلی و معاونانی استانداری‌ها و اعمال نفوذ در حوزه دولت منجر شد.
نیروهای راستین انقلاب که باجی به هیچ کس نمی‌دهند حالا همه به این واقعیت پی برده‌اند که در امید بستن به استاندار اشتباه کرده‌اند. همه انتصاب‌های اخیر که در اصل نشان دهنده سیاست‌های دولت است از نشانه‌های این واقعیت است.
نیروهای انقلاب به شدت نیازمند اتحاد واقعی و عملی و ایجاد سازوکارهای ملی برای حل چالش‌هایی است که با آن روبه رو شده‌اند. رئیس جمهوری هم با کمک نهاد مقدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و دیگر نهادهای انقلابی و متعهد به آرمان‌های نظام و رهبری می‌تواند در این حوزه‌ها یاریگر نیروهای اصیل انقلاب باشند. اما نباید یک بار دیگر به بعضی نمایندگان کنونی مجلس امید بست و وابسته شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر
Iran, Islamic Republic of
جمع کن اینقدر حرف از نیروهای انقلاب میزنی اینکار ک بقیه ضد انقلاب هستن ..
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار و بقیه مسولان و مجریان و متولیان و همه دست اندرکاران به مناطق و نواحی محروم بویراحمد و دنا و مارگون لوداب پاتاوه چناربرم سادات محمودی لما حتمادسر بزنید و عمق تبعیض و فقر و فلاکت و رنج و سختی را ببینید.نبود مدارس نبود مدارس شبانه روزی نبود هنرستان نبود امکانات و تجهیزات امدادی حمایتی پزشکی درمانی بهداشتی عمرانی فنی جاده ای مخابراتی اجتماعی نبود پوشش گسترده برنامه و سیاست های محرومیت زدایی نبود زیرساخت های توسعه در این مناطق بسیار بسیار بسیار دیده می شود.اوج محرومیت و بی عدالتی و نابرابری اوج فقر اوج بدبختی و مشقت و تنگدستی دراین مناطق محروم و دورافتاده را ببینید.
Iran, Islamic Republic of
استانداری انتصاباتش جز ارباب و رعییتی نمایندگان را چیزی در بر نداشت شورای اسلامی شهرستان گچساران شهرداری مومن و انقلابی را معرفی کرد / کارشکنی می کند
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفیم هیچ کاری صورت نگرفت دولت انقلابی به خواب رفته اند بیدارشون کنید
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفیم هیچ کاری صورت نگرفت دولت انقلابی به خواب رفته اند بیدارشون کنید
زنبور
Iran, Islamic Republic of
اولا نیروهای به اصطلاح انقلابی قشر بسیار اندک وضعیفی از جامعه هستند واین حق را ندارند که خود را تافته جدا بافته بدانند دوماسپاه پاسداران مثل سایر قوای نظامی کشور وظیفه ذاتی وقانونی دارند
Iran, Islamic Republic of
اول متن بیان کردی هشدار دادم...
هنوز دو سه ماه از دولت نگذشته و اینکه نمایندگان نیروهای خودشونو بذارند عادیه هر دولتی بیاد نیرو نزدیک به اون دولت و یا نماینده انتخاب می‌شود. مثلا دورهای گذشته تاجگردون یکتازی میکرد.و تمام نیروها از خودش بود...
نیروهای جدید هم هنوز دو ماه نشده ک اومدن و خيلی ها هم هنوز نیومدند صب کن
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای احمدزاده ، در حد استاندار نیست ، سطح علمی و عملی ایشان حداکثر در حد یک معاون اداره کل می باشد، مدرک دکتری داشتن و سوابق مدیریتی ایشان ، دلیل بر اینکه استاندار و یا مدیر عالی استانی و کشوری باشد ، نیست.، مدیریت ۶۰درصد آن ذاتی است و ۴۰ درصد آن تجربی است ، در مجموع مدیران دولت آقای رئیسی ، ضعیف ترین مدیران دولت بعد از انقلاب اسلامی بشمار می آید، ضمن اینکه تفکر بنده نه اصلاح طلب است و نه اصول گراست ، اما تا یه حدی به برخی تفکر اصول گراها اعتقادی دارم.. به هر حال انشاءالله که دولت آقای رئیسی بتواند جوابگوی مطالبات مردم باشد ، ارائه معیشت و کنترل گرانی و مهارکردن تورم را برای ملت شهیدپرور کشورمان ایجاد نماید.
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه تمام هدف دولت رئیسی در استان کهگیلویه وبویراحمد این بود که کلانتری برود واحمد زاده جایش بنشیند که این کار انحام گرفت والسلام
Iran, Islamic Republic of
فعلا خواب به سر میبره
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1