تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۴۲۲۴۵
کبنا بررسی کرد

در پاسخ به محدود اظهار نظر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

۲۷
۰
در پاسخ به محدود اظهار نظر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سید جواد هاشمی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد در مدت حضور در این جایگاه سنگین به نظر می‌رسد در سکوت و عدم موضع گیری عمد داشته باشد. شاید دلیل سکوت هاشمی به وسعت و اهمیت حوزه کاری تحت مدیریت معاونت سیاسی و امنیتی بر می‌گردد که معاون محترم که طبق ادعای شخص استاندار در آخرین دقایق و بعد از فشار در کنار گذاشتن یک جوان قرعه فال به نام وی افتاد نگران است اظهار نظر و رفتاری از وی سبب ایجاد حاشیه شود. اگر دلیل چنین چیزی باشد که بسیار محتمل است؛ باید این ایراد را یک ضعف اساسی برای معاون سیاسی و امنیتی و مجموعه مدیریتی استان دانست که می‌تواند چالش‌های زیادی را طی دوران زعامت این تیم مدیریتی در استان در پی داشته باشد. نگاهی به سخنان معاون سیاسی استاندار در برنامه‌ها و مراسماتی که تاکنون برگزار شده است نشان از فقدان برنامه و ایده و طرح نو و عدم شناخت و اطلاع کافی از سوی وی می‌دهد و سید جواد هاشمی یا مشاوری در اطراف خود ندارد و یا مشاوران وی نیز چندان در متن مناسبات و واقعیات روز جامعه نیستند.
با این وجود بعد از مدت‌ها و احتمالاً فشار و درخواست رسانه‌ها هاشمی راجع به دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران اظهار نظر پر ابهامی داشته است که این اظهار نظر جای نقد و بررسی جدی دارد.
هاشمی در این اظهار نظر اولاً که خیلی جدی هر نوع دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران در استان را انکار کرده است و آن را به یک اظهار نظر ساده تقلیل داده است و بعد هم مدعی شده است چطور هر کسی از کوچه و خیابان بلند شود حق اظهار نظر دارند اما از کسی که نماینده ۸۰ هزار نفر است نظر خواهی نشود که در پاسخ باید گفت:
هیچ کس نگفته است نماینده مردم و یا هر فعال سیاسی دیگر حق اظهار نظر ندارند و این اولین مغلطه جناب معاون سیاسی است بلکه همگان نه نسبت به دخالت نمایندگان در امور اجرایی که گویا امری عادی شده است معترضند که نسبت به دخالت مطلق و همه کاره شدن نمایندگان در عزل و نصب‌ها معترض هستند. از طرف دیگر احترام و حرمت ۸۰ هزار رأی با متولی و منتخب این عدد است و این ۸۰ هزار نفر قبل از هر چیز در چارچوب قانون به اجرای قانون رأی داده‌اند و نه ۸۰ هزار رأی که ۸۰۰ هزار رأی به رفتار و خواسته خارج از اصول قانون اساسی مشروعیت نمی‌بخشد.
مردم معترضند که چرا نمایندگان اصل وظیفه قانونی خود را فراموش کرده‌اند و صرفاً در پی عزل و نصب مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند. از سوی دیگر مردم کوچه و بازار و حتی رسانه‌ها اگر چیزی می گویند و نظری اظهار می‌دارند صرفاً یک اظهار نظر است اما نمایندگان در امورات اجرایی دخالت می‌کنند که مردم و رسانه‌ها بر این دخالت معترضند. برای نمونه خود آقای هاشمی توضیح دهند که اگر حمایت آقای موحد و پافشاری وی بر معرفی یک گزینه از سوی نماینده نبود آیا ممکن بود وی امروز در چنین جایگاهی باشد.
اتفاقاً جواب این مورد را شخص استاندار در نشست با شورای وحدت اصولگرایان داد در آنجا که گفت: آمدیم یک جوان را معرفی کنیم اما چنان فشاری آورند که برای آینده این جوان ترجیج دادیم از این موضوع منصرف شویم.

 بیشتر بخوانید:

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: نمایندگان در انتصابات دخالت نمی‌کنند از آنها نظر خواهی می‌شود / فرمانداران کهگیلویه و لنده به زودی مشخص می‌شوند

حال سؤال این است چه کسانی جز نمایندگان می‌توانستند به استاندار کهگیلویه و بویراحمد فشار وارد کنند؟ و دلیل فشار آنها چه بود؟ و در نهایت نتیجه آن فشار آیا جز کنار گذاشتن آن جوان و گماشتن یکی از نزدیکان نماینده محترم به سمت معاونت سیاسی چیز دیگری بوده است؟
هیچکدام از منتقدین دخالت نمایندگان در امورات اجرایی، مخالف تعامل و همفکری میان استاندار، مدیران و نمایندگان نیستند و این بسیار با دخالت و نصب اعضای دفتر و ستاد نمایندگان در مناصب مدیریتی و اینکه احیاناً دفتر استاندار و یا معاونین جزیی از استاد نمایندگان باشد متفاوت است. و امروز کار بجایی رسیده است که از سهمیه بندی مدیران برای نمایندگان سخن‌گفته می‌شود و حتی برای مثال گفته می‌شود معاونت سیاسی سهمیه نماینده کهگیلویه بوده است.
اینکه برخی سیاسیون امروز بر علیه و مخالف دخالت نمایندگان در امورات قوه اجرائیه هستند و تذکر قانون می‌دهند خود روزی بر هم زننده اصلی اصل تفکیک قوا بودند نیز مجوز دخالت نمایندگان جدید در امور اجرا نیست. چه آن زمان و چه هم اینک دخالت‌ها ضد قانون و مانع توسعه هستند و نفس همین استدلال ادعایی آقای هاشمی که قصد رد آن را داشته است وجود دخالت در کار قوا در ساختار سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد را تأیید می‌کند.
استان کهگیلویه و بویراحمد به جای حرکت بر مدار توسعه و شایسته سالاری در عمل گرفتار طایفه گرایی، دخالت‌های غیر قانونی و دخالت قوا در کار یکدیگر است و فضای نظری و رسانه‌ای استان نیز درگیر نقد علیه این وضعیت است. جهت اطلاع آقای هاشمی نمایندگان لیست مدیران را جهت اظهار نظر نمی‌دهند بلکه آنها مدیر قطعی و نهایی برای پذیرش معرفی می‌کنند و اگر غیر از این است اقای هاشمی پاسخ سید ناصر حسینی پور را بدهند که مسئولیت اجرایی وی کدام است که با قطعیت برای رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آنهم در ماه آینده تعیین تکلیف می‌کنند.
کاش آقای سید جواد هاشمی این بار نیز سکوت را بر اظهار نظر ترجیح می‌داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
کمایی مگه قبلا تاجگردون دخالت نمی کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حالا برای موحد و روشنفکر و حسینی اصل تفکیک قوا یادت اومده>>>>>>>>>>مردک عوضی جمع کن بساطت را
بنده خدا آقای هاشمی
بعنوان معاون سیاسی می خواست یه حرفی زده لاشه که حداقل حقوقی که میگیره حلال باشه.
شما اومدی با تریلی روش رد شدی.
خود آقای هاشمی هم میدونه . ولی خب بنده خدا باید یه حرفی بزنه دیگه
ناشناس
Romania
شیرین زبون عزیز مطمئن باش ایشون توی اینهمه سال خدمتشون حقوقشون از شیر مادرحلال تر بوده و هست
حمید
Iran, Islamic Republic of
همینکه افرادی با این ادبیات پر از کینه در خصوص شخصی صحبت میکنند چه آقای هاشمی چه هر شخص دیگری نشان از راه درست اون فرد هست. کاش اینو یاد بگیریم که وقتی هنوز در ابتدایی ترین آداب صحبت کردن موندیم نباید در مورد هر موضوعی حرف بزنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام اگر نماینده کهگیلویه همه کاره استانداری ومدیران کهگیلویه در بر گرفته
Iran, Islamic Republic of
مگه خود این آقا یک کازمند ساره نبود که با فشار موحد معاون سیاسی شده است
اصلا معاونت ایشان و انتصاب ایشان محصول و نماد دخالت نماینده در کار دولت هست
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا وقتی نمیشناسی ینفر را همینجوری رو‌هوا فقط یه چیزی نگو که بگن حرف زدی، ایشون از پایینترین رده های اجرایی وزارت کشور تا فرماندار نمونه شدن را طی کردن و ربز و‌درشت امور اجرایی استانداری را میدونن.
Romania
قدیم ها میگفتن هر پسری از خونشون فرار می‌کنه یا معتاد میشه یا خودکشی می‌کنه الان تو استان ما اینجوری شده که هر جوانی با خونشون فرار می‌کنه یک سایت خبری و پیج اینستاگرام میزنه و خودشو فعال سیاسی می‌دونه
Iran, Islamic Republic of
از میان گزینه های معرفی شده با سابقه ترین بود
فرماندار شهرهای استان فارس از سوابق ایشون بود
Iran, Islamic Republic of
درود‌بر ‌نگارنده
جناب‌سید‌جواد‌می‌داند‌
اولین‌خواسته‌و‌شرط‌‌آمدن‌استاندار‌در‌استان‌
و‌موافق‌موحد‌با‌ایشان‌‌انتخاب‌زمان‌به‌عنوان‌مشاور‌سیاسی‌
بود‌
جناب زمان‌اعلام‌کردند‌کمتر از‌استانداری‌‌قبول‌نمی‌کنند‌
موحد گزینه‌ی‌دوم‌‌سید‌جواد‌را‌‌تنها‌شرط‌همراهی‌با‌استاندار‌
و‌همکاری با‌ایشان‌اعلام‌کردند

الحق‌والنصاف‌‌سیاست‌پدر و‌پسر‌ندارد
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
این دو نفری که ازشون اسم بردی دو تا از سالم ترین و‌قویترین افراد سیاسی این استان هستند و قطعا وجود هر کدام یا هردوی آنها در کنارهم برای استان میتونه منشا خیر و‌ برکت باشه.
Iran, Islamic Republic of
درود‌بر ‌نگارنده
جناب‌سید‌جواد‌می‌داند‌
اولین‌خواسته‌و‌شرط‌‌آمدن‌استاندار‌در‌استان‌
و‌موافق‌موحد‌با‌ایشان‌‌انتخاب‌زمان‌به‌عنوان‌مشاور‌سیاسی‌
بود‌
جناب زمان‌اعلام‌کردند‌کمتر از‌استانداری‌‌قبول‌نمی‌کنند‌
موحد گزینه‌ی‌دوم‌‌سید‌جواد‌را‌‌تنها‌شرط‌همراهی‌با‌استاندار‌
و‌همکاری با‌ایشان‌اعلام‌کردند

الحق‌والنصاف‌‌سیاست‌پدر و‌پسر‌ندارد
سامان
Iran, Islamic Republic of
،دیگر هیچ انتظاری ازت مردم استان ندارند
Iran, Islamic Republic of
معاون سیاسی باید اختدار داشته باشد ، مادراستان نداریم معاون سیاسی دراستان ماه فقط عکس یادگاری می اندازد
حسین
Iran, Islamic Republic of
اول چهار کلاس برو درس بخون که بتونی دو کلمه صحبح بنویسی بعد بیا توی مسایل سیاسی و‌کلان نظر بده اقا یا خانم سیاستمدار
Romania
دوست عزیز تو اول یاد بگیر چجوری بنویسی اقتدار بعد بیا درباره مسائل سیاسی حرف بزن مثلا تو درس خونده و نخبه استان ما هستی
سعید
Romania
سیاستمدار باسواد اولا اقتدار نه اختدار
دوما میشه یکی از وظایف معاون سیاسی رو نام ببری
همه شدن سیاستمدار ای خداااااا
Iran, Islamic Republic of
بقول دکتر روشنفکر خب شناختنت جمع کن بساتط را معاون سیاسی
Iran, Islamic Republic of
آخ وبختم دلت خوش است نکنه حرف بزنی عوضت می کنند از قدیم گفتند گربه را در هجله می کشند
Romania
منبع امید استان وقتی خبر نداری فرمایش سیاسی نکن ایشون زمانی که حتی فرماندار نمونه استان فارس بودن هیچگونه دلبستگی به پست نداشتن و چندین بار استعفا دادن که مورد موافقت استاندار قرار نگرفت
ناشناس
Romania
جناب نویسنده متن ابتدائا خدمتت عرض کنم که شما معنای جوان نخبه را نفهمیدی فقط یه چیزی شنیدین و هی تکرار میکنید ، یه دکتری حقوق از دانشگاه تهران وقتی یک روز کار عملی در دادگاه ها نکرده باشد از یه فرد ولو بی سواد که چند بار به دادگاه مراجعه کرده باشد کمتر از مسائل دادگاه سر در میاره .
یه پزشک اگه ۲۰ سال هم درس تئوری بخونه و نخبه باشه اما یک روز کارورزی نرفته باشه و کار عملی نکنه عملا هیچ کارآیی نداره.
مطمئن باش یک دیپلم و لیسانس با سابقه کار در یک سیستم خیلی مفیدتر از یه دکتری نخبه بدون یک روز کار اجراییه
ضمنا نمیدونم چرا اینقد در این استان سایت خبری و تحلیلگر سیاسی وجود داره دقیقا شیراز و حتی استان های بزرگی مثل اصفهان یک هزارم استان کهگیلویه و بویراحمد پیج خبری و سایت های خبری ندارن .
شدین عین فن پیج های تیم استقلال و پرسپولیس که همین پیج های به ظاهر طرفدار و دلسوز از بس حاشیه ایجاد میکنند تا همیشه این دو تیم در حاشیه به سر می برند و اصلا نمیتونن کارشون رو انجام بدن .
ضمنا لطفا از این ببعد از هر کس متنی میذاری مدرک دانشگاهیشو بنویس و اینکه چ تجربه اداری و کاری داره ببینیم بقول خودت که روی نخبگان حساس هستی این تحلیلگرهای نخبه ت از کدوم دانشگاه مدرک گرفتن چون اینطور که از سایتت میبینم کلا تاکید داری از نخبگان دانشگاهی برای همه جا و همه چی استفاده بشه
Romania
اولا دولت یک دولت حداقلی است بعد از انتخابات دولت دوازدهم همه ارکان نظام و بیت المال را در اختیار گرفتند و هزینه کردند تا ۱۰الی ۱۲ میلیون رای کسب کردند خودشان هم می دانند که رای مردم در انتخابشان دخیل نیست در یک مارتن یکطرفه بی رقیب از خودشان هم باختند گل به خودی زده اند گیج و سردر گمند قدرت تفکر و تعقل و انتخاب مدیر خوب ندارند انصافا نه اقای استاندار در قد و قواره استاندار هست و نه توان و اقتدار انتخاب دارد وقتی استاندار به این ضعیفی است حتما معاون ضعیف تر است خدا بیامرزد پدر و مادر آقای مهرعلیزاده که گفت یک کلاس ششمی نمی تواند تصمیم خوب بگیرد حتما افراد قوی خیلی خوبی بود که می توانست و توان استانداری داشته باشد ولی هرکسی باشد همین طور انتخاب می کند که حداقل چند پله از خودش پایین تر باشد یا باید انقدر خدایی باشد که بگه حال که مشییت الهی بر این قرار گرفت حال که مسولیت بزرگ و مهمی به من محول شده و خود توان ندارم باید از کارشناسان خبره و دارای توان بالا جهت خدمت به مردم بگمارم تا رضایت خدا جلب شود و مردم هم راضی و قدر دان حال به هیچ کدام از این مقوله ها توجه نشده است روز به روز اوضاع بد و بدتر می شود و مردم ناراضی تر و ناراحت تر سر ریز این نگرانی ها حقیقتا به نفع مملکت نیست هر مسولی همکاران و مجموعه ای را که انتخاب می کنند معرف شخصیت ان مسول می باشد خدا به حرمت خون شهدا این مملکت را از این آسیبها و فتنه ها نجات دهد و حقیقتا استاندار بسیار ضعیف و انتخابشان بسیار ضعیف و خطرناک است و باعث اسیب های جدی برای استان است
باگ
Iran, Islamic Republic of
این از . روشنفکر که ناصرخان براش تصمیم می گیره و مدیر منتصب به ایشان میخواد عزل کنه
رضا
Iran, Islamic Republic of
اخه برادرعزیز چراخودت و میزنی به کوچه علی چپ ؟ یعنی خودت نمیدونی خواست ۹۹درصد رای دهندگان دراستان ما هدفش ون تغییرات مدیریتی قومی وفامیلی طایفه ای است؟ واقعا نمیدونی؟ که اگرنمیدونی باعث تاسف
Romania
مدیر سایت نمیدونم از کجا میسوزی که اینقد هی خبر میزنی علیه مدیران و نمایندگان استان
بدون شک پر میشی از جاهایی
چطور زمان نماینده های اسبق و سابق شهرستان های استان لال بودی
حقوق های فرا نجومی میگرفتن دهنت بسته بود
استخدام های فله ای میشد کجا بودی
اظهار نظر کردن در این استان سخت ترین کار دنیاست چون افراد بدون علمی چون شما هر نظری رو ولو صحیح بدون کمترین علم نقد میکنی
البته نقد هم که نمیکنی چون بلد نیستی و علم و سوادشو نداری و رو هوا و بدون شناخت و تحقیق میای حرف میزنی که بگی منم وجود دارم

ضمنا یه رزومه از سطح علمی و دانشگاهی و سابقه کاری و اداریت به شکل یه پست خبری بذار ببینیم سیاستمدار 😀منتقد استانمون چقد اطلاعات داره
Romania
این استان شده پر از فعال سیاسی و سایت خبری استان های بزرگی مثل فارس ، اصفهان ، خوزستان یک دهم استان ما سایت خبری ندارند همه سایت های استان هم حرف از نخبگان جوان میزنن نخبه ای که یک روز کار اداری و سیاسی انجام نداده چجوری میخواد معاون استاندار یا مدیرکل ادارات کل استان بشه
وحید ن
Romania
واقعا چرا این اندازه مغرضانه و پر از کینه عقده های شخصی خودمان را در قالب مقاله و نقد اونم در مورد کسانی که هنوز یک ماه نیست مسئولیت اجرایی گرفتند نشون میدیم....آقای هاشمی نسبت به خیلی از گزینه ها شرایط بهتری داشتند. کسی که فرماندار ۲ شهرستان استان فارس بوده قطعا از خیلی گزینه های معاونت استانداری بهتر بودند..ضمنا کل مشکلات این استان و مدیران اجرایی و نمایندگان استان رو ول کردید و هر روز ایشون رو نقد میکنید....
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1