تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۵۹
کد مطلب : ۴۴۲۲۳۷
در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد

منافع پنهان و زیاده‌خواهی برخی مسئولان مشکل اقتصاد ما است

۱
۰
منافع پنهان و زیاده‌خواهی برخی مسئولان مشکل اقتصاد ما است
کبنا ؛امام جمعه قلعه رئیسی گفت: مشکل امروز اقتصاد ما وجود نقاط کور و منافع پنهان و منفعت طلبی برخی مسئولان است و اگر شلاق عدالت بر سر زیاده‌خواهان بدون ملاحظه و با رعایت عدالت باشد با وجود تحریم‌ها می‌توان با عزت و کرامت ایستادگی کرد و شرافتمندانه زندگی کرد.
 به گزارش کبنا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد: نماز جمعه این هفته به جهت گرامی داشت یاد و نام شهید بهرام قلی آذر شب برگزار می‌شود شهیدی که به اهل ایمان و تقوا و نماز و اخلاق حسنه معروف بود شهیدی که در وصیت نامه‌اش می‌نویسد من راهم را آگاهانه انتخاب کردم و شهیدی که وصیت می‌کند پشتیبان امام و روحانیت باشید و خواهران به حفظ حجاب و عفاف و حیا سفارش می‌کند.
 امام جمعه قلعه رئیسی با طرح سوالی مبنی بری اینکه در وین چه اتفاقاتی افتاد و مطلوب آمریکا در مذاکرات وین چیست؟ عنوان کرد: ایران با هیئت چهل نفره عازم وین شد در حالیکه در ادوار گذشته کشورهای غربی و آمریکا تا ۲۰۰ نفر همراه خود داشتند و هیات ایرانی با آمادگی کامل حاضر شد آمریکا می‌خواست سمت و سوی مذاکرات را به سمت مذاکرات هسته‌ای ببرد و اما حرف ایران مذاکره برای رفع تحریم‌ها با توافق مستمر و نه موقت و آمریکا به دنبال توافق در توقف و خاتمه دادن هرچه سریعتر مذاکرات و شکست نمایی از مذاکرات بود که موفق نشد و هدف آمریکا از ارائه ایده توافق موقت خرید زمان با هدف به سرانجام رساندن باز پخت تحریم‌ها و تقویت اثرگذاری مجدد آن بر اقتصاد ایران است.
 وی افزود: هدف آمریکا دامن زدن به پدیده اجتماعی شدن مذاکره و شرطی سازی اقتصاد کشور و مسلط کردن آژانس بر برنامه‌های هسته ایران تا مانع پیشرفت هسته‌ای ایران شود در حالیکه ایران نیاز ضروری به برق هسته دارد و لذا طرح ایده موقت نشان عدم اراده و خواست آمریکا و اروپا برای حل مشکلات است و طرح موقت اهداف ایران را محقق نمی‌کند و اگر مذاکرات به نتیجه نرسید اوضاع اقتصادی کشور چگونه می‌شود؟ اگر دشمن دست از تحریم بر ندارد آیا راهی برای معضلات اقتصادی وجود دارد؟ اولآ نمی‌توانیم مسئله تحریم ها را در کاهش رشد اقتصادی کشور نادیده گرفت اما گره زدن نجات اقتصاد کشور به مذاکرات یک جنگ روانی و ادارکی برای ملتهب کردن جامع است. تحریم‌ها نهایتاً ۲۰ درصد در وضعیت اقتصادی ایران تأثیر دارد.
 صلواتی خاطرنشان کرد: باید ساختار معیوب اقتصادی را اصلاح کرد اصلاح ساختار بودجه اولویت باشد و تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب و کار توسط وزیر اقتصاد ابلاغ شد باید اجرا شود و فروش اموال مازاد دستگاهها و شرکتهای دولتی که درآمد هنگفتی را برای دولت دارد باید اولویت باشد و ایجاد شفافیت اقتصادی رمز عبور از سالهای مختلف اقتصادی است باید میزان حقوق‌ها و درآمدهای اموال مسئولان و خانواده‌هایشان شفاف‌سازی شود با اصلاح ساختارها و تقویت نظام شفافیت اقتصادی و اصلاح قوانین کسب و کار اصلاح نظام بودجه برخورد قاطع با قاچاق کالا اصلاح نظام بانکی و بازار سرمایه و تنظیم و اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی بخش مهمی از مشکلات که ربط به تحریم‌ها ندارد را حل خواهد کرد.
 خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه مشکل امروز اقتصاد ما وجود نقاط کور و منافع پنهان و منفعت طلبی‌ها و زیاده خواهانه برخی مسئولان است که باعث شده است که عده‌ای سودجو و زیاد طلب پشت این نقاط کور مخفی شوند و منافع باد آورده را نصیب خود کند یادآور شد: اگر روحیه جهادی و مدیریت جهادی و تلاش مجاهدانه با برنامه ریزی اصلاح گرانه و تقویت شفافیت و روحیه خدمتگذاری در مدیران به سیاستمداران تقویت شود و اگر شلاق عدالت بر سر زیاده‌خواهان بدون ملاحظه و با رعایت عدالت باشد با وجود تحریم‌ها می‌توان با عزت و کرامت ایستادگی کرد و شرافتمندانه زندگی کرد.

 صلواتی به ولادت حضرت زینب (س) اشاره و گفت: حضرت زینب (س) عامل پیروزی خون بر شمشیر در حادثه کربلا است حادثه عاشورا نشان داد زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن مهم حوادث تاریخی قرار دارد حضرت زینب یک مجاهد فی سبیل الله است انقلاب ما یک انقلاب زینبی است زنان نقش برجسته‌ای در این انقلاب ایفا کردند هم در انقلاب و هم در هشت سال دفاع مقدس نقش مادران و همسران بی‌نظیر است.
 وی ادامه داد: حضرت زینب در مقابل دشمن از بن دندان مسلح فقط ابزارش ایمان معنویت و تقوا و هدایتهای خداوند بود مردم کشور ما امروز مثل حضرت زینب در مقابل تمام ابر قدرت‌ها صلاه شان ایمان تقوا و معنویت است همان‌طور که زینب کبرا پیروز نبرد خون بر شمشیر بود به عنایت الهی این انقلاب و این نظام و این مردم دارای ایمان زینبی بر همه طاغوت‌ها و ابرقدرتها پیروز می‌شوند.
 خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه عظمت زن به این نیست که بتواند چشم مردها را و هوس هوسرانان را به خود جلب کندتاکید کرد: این افتخار برای یک زن نیست این تجلیل یک زن نیست این تحقیر زن است. عظمت زن به این است که بتواند حجب و حیا و عفت زنانه را که خدا در وجود او به ودیعه گذاشت حفظ کند و پرستاران باید اخلاق و رفتار و شخصیت و ایمان و تقوای زینب کبری را در وجودشان تقویت کنند و زینب وار زندگی کنند.
 وی افزود: پرستاران فرشته‌های محبت و سفیران شفابخش عالم هستند لذا وقتی مردم آنها را ببینند باید شخصیت و عظمت زنان همچون آسیه مریم و زینب کبرا برای آنها تداعی شود مردم هم باید با اخلاق و رفتار مناسب با پرستاران وبرخورد کنند هم مسئولان هم متولیان سلامت و هم مردم باید حق شناس و قدردان پرستاران باشند و مسئولان در جهت رفع نیازها و مطالبات و امنیت شغلی آنان سعی و تلاش نمایند و پرستاران خودشان همشان و حرمت خویش را حفظ کنند.
 وی بیان کرد: لحظه لحظه کار پرستار حسنه الهی است و پیش خداوند متعال بسیار اجر دارند روز پرستار را به همه پرستاران فداکار و زحمتکش تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

حرف
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1