تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۴۴۲۲۲۰
در خطبه‌های نماز جمعه چیتاب مطرح شد

هیچ روحانی حق نماز میت در مراسماتی که رقص و تفنگ باشد، ندارد

۷
۲
هیچ روحانی حق نماز میت در مراسماتی که رقص و تفنگ باشد، ندارد
کبنا ؛امام جمعه چیتاب گفت: من بعد در مراسمات تشییع و تدفین که رقص، تفنگ و خوانندگی باشد نه بنده و نه هیچ روحانی حق خواندن نماز میّت و دفن و کفن را ندارد؟
حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان در خطبه‌های نماز جمعه( ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰ ) چیتاب با اشاره به مسئله نفاق و دورویی در جامعه گفت: انسان دورو و منافق کسی است که نه خصلت مؤمنین و نه جسارت کفار را دارد لذا باظاهر فریبنده بامومنان مؤمن وباکفار سازگار است.
وی از ویژگـی افراد منافق بی ایمانی، تشویق به منکرات، بازداری مردم ازخوبیها، بُـخل، فریبکاری، بی نشاطی درنماز ایجاد فساد و بی‌توجهی به اوامر (صحیح عبودیت) خداوند در زمین برشمرد و گفت: فرد منافق در مله عامـ خود را جوری جلوه می‌دهد که به زعم خود مردم اورا انسانی عارف می‌پندارند اما نمی‌داند که بااینکار هم خودش راگول زده و هم به خدای خودش دروغ گفته است.
سید فرج الله پژمان ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب "س" و روز پرستار گفت: عظمت زن در حجب و حیاء آن شرافتی است که خداوند در وجودش به ودیعه گذاشته است اگر در بُعد فرهنگی جامعه نهادینه شد و تمکین یافت جامعه‌ای پر و پیمان خواهیم داشت واگر کمرنگ و فراموش گردد جامعه به تباهی کشیده می‌شود.
وی ضمن تبریک و تشکر از زحمات قشـر پرستار خاصه مدافعان جبهه سلامت گفت: پرستار شدن خوب است پرستار ماندن سخت است پس ایثار از آنِ کسانیست که پرستار والدینشان باشند.
وی بااشاره به مسئله سلامت درکشور هم گفت: سلامت شریان حیاتی بشراست و خداوند در قرآنش فرمود:"نعمتانِ مجهولتان"، سلامت و امنیت جامعه دونعمت بی بدیل هستند که پرستاران خط مقدم در این دوسال کرونا ازود گذشتند، جان دادند تا جانهای زیادی تلف نگردد و ما هم در کشورهم دراستان خاصه در بخش کبگیان و شهر چیتاب مدیون این ایثار گران خط مقدم هستیم، و هیچگاه زحمات جناب آقای جاوید دکتر سلیمانی و همکارانشان در مجموعه کادر بهداشت و درمان چیتاب و بخش کبگیان را ازیاد نخواهیم برد وبخاطر میز خدمت در نمازامروز هم ممنونشان هستیم.
سید فرج الله پژمان باتسلیت درگذشت نابهنگام مرحوم خواهش نیک خبرنگار فرهنگی شبکه دنا در مشهد مقدس هم گفت: در خزان پرپر شدن عزیزانمان هر آینه شاهد ازدست دادن عزیزانی هستیم که بارفتنشان گوشه‌ای از دفتر خوبی‌های خاطراتمان را با خود می‌برند و مرگ نابهنگام این سید زائر امام رضا و خبرنگار دلسوز و مردمی و پیگیر، چنان برایمان سنگین است که گویا در وهم و خیالمان هم نمی‌توانیم باورش کنیم لذا به پاس خوبی‌هایش از او به نیکی یادکرده و برایش طلب آمرزش می‌کنیم.
پژمان با اشاره به سالروز تشکیل شورای فرهنگی انقلاب گفت؛ مهم‌ترین مسئله‌ای که امروز می‌تواند جامعه را از بیداد مشکلات حاشیه‌ای دامنگیر خانواده‌ها نجات دهد بازسازی عرصه فرهنگی درجامعه است.
وی خطاب به متولیان عرصه فرهنگی گفت: بزرگواران به فکر باشند، که چه بروز فرهنگ ما آمده و می‌آید؟
وی افزود: در همین کبگیان خودمان مثال بزنم، می‌بینید و می دانید که مسائل چشم همچشمی رقابت‌های قومی قبیله‌ای در فرهنگ دفن و کفن، وشادی بیدادمی کند. آرامستان‌های ما جولانگاه رقص و تیراندازی ونمایشگاه سنگ‌های قیمتی چندتنی و میدان میوه تره بار شده است، و من حیرانم که بزرگان معتمدین ریش سفیدان را چه شده است؟
خطیب جمعه کبگیان خاطرنشان کرد: یکی از غنی‌ترین فرهنگ عمومی کشور و حتی جهان ازآنِ زاگرس نشینان لرتبار است که متاسفانه در رقابتهای نابرابر چشم و هم چشمی با دخالتهای هدایت شده به چنین وضع اسفناکی افتاده و در این تریبون مقدس ازمعتمدین ریش سفیدان طوایف متعدد خاصه دربخش خواهشندیم در جلسه همفکری با مردم خود چاره‌ای بیاندیشندتافرهنگ غنی این خطه مرغوب و باشرافت لکه دار نشود.
سیدفرج الله پژمان خطاب به مردم بخش هم افزود: من بعد در مراسماتی که رقص، تفنگ و خوانندگی باشد نه بنده و نه هیچ روحانی حق خواندن نماز میّت و دفن و کفن را ندارد؟
لازم به ذکراست در بین الصلاتین جهانگیر جاوید مسئول درمانگاه آموزشی درمانی چیتاب و حومه با ارائه گزارش کار کادر درمان چیتاب و بخش ضمن تشکر از یزدان پناه ریاست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از بابت تعویض آمبولانس تجهیزخانه پزشک ودرمانگاه، خرید پالس اکسی متر ویخچال برای درمانگاه وخانه بهداشت‌ها و اضافه کردن سه تخت بستری به تختهای درمانگاه تشکرکرد.
همچنین به یُمنِ روز پرستار و به پاس زحمات کادر درمان چیتاب از طرف شهرداری چیتاب و دفتر امام جمعه کبگیان با اهداء لوح تقدیر وهدایا از پرسنل درمان شهر چیتاب تجلیل بعمل آمد.
---------------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاس
Romania
اخه بنده خدا چطور بقیه مشکلاتی که این مردم رو خار و ذلیل کرده نمیبینی ؟ کاش میشد فهمید یکم هم از مشکلات این مردم درست حسابی بگید از حق و ناحق ،ن این حرفا
خداوند اول جنابعالی و بعد ما را به راه راست هدایت فرمایند.
به به حاج آقا
راد
Iran, Islamic Republic of
امروزه اکثرمردم ومعلمان بهترازشما نمازمیت میخوانندفکرکردی مردم زیادبه شما وابسته اند یااگه شمانخواندید نمازشان باطل است
Iran, Islamic Republic of
دوستان‌کتاب‌سینوهه‌را‌لطفا‌بخوانید‌
تا‌درد‌دل‌‌حضرت‌آقا‌ براتون‌تفهیم‌شود‌
نجات
Iran, Islamic Republic of
اخ اخ از بی فرهنگی واقعاجای شادی وشیون عوض شده جای مردوزن هم عوض شده.نمی دونم توشیون بایدگریه بکنی یاتفنگ شلیک کنی.5 سال دیگه کسی روش نمیشه مردشوخاک کنه.میه گه روم نیست دستم خالیه.وای ازچشم همچشمی
Iran, Islamic Republic of
چاره کار کناره گیری و نرفتن نیست بلکه باید رفت با مردم همراه شد اون وقت مردم را هدایت کرد
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1