تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۴۲۱۸۳
نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با روشنفکر نماینده‌ی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی

روشنفکر: ورشکسته‌های سیاسی حق دارند من حق ندارم / همیشه از نقد استقبال کرده‌ام / به جای شعار دادن، دستاوردمحور بودم / دستاوردهای ما در کمیسیون تلفیق به چند مورد خلاصه نمی‌شود / از مخابرات و فرهنگ و ارشاد استان ناراضی هستم / دلیلی برای توقف سد تنگ سرخ نمی‌بینم

۳۴
۱
روشنفکر: ورشکسته‌های سیاسی حق دارند من حق ندارم /  همیشه از نقد استقبال کرده‌ام / به جای شعار دادن، دستاوردمحور بودم / دستاوردهای ما در کمیسیون تلفیق به چند مورد خلاصه نمی‌شود / از مخابرات و فرهنگ و ارشاد استان ناراضی هستم / دلیلی برای توقف سد تنگ سرخ نمی‌بینم
کبنا ؛
ظهر امروز پنجشنبه (18 آذر 1400) نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با نماینده‌ی محترم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در محل باشگاه فرهنگیان پردیس شهید ایزدپناه در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، در این نشست، ابتدا موسوی رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات رسانه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: خانه مطبوعات و اصحاب رسانه آمادگی دارند در جهت اهداف شما نهایت همکاری را داشته باشند. وی گفت: خانه مطبوعات 203 رسانه و 144 خبرگزاری دارد. 45 روزنامه دارای نمایندگی دارد. 171 خبرنگار دارد که 156 خبرنگار اصلی داریم. در این زمینه با توجه به حوزه استان به لحاظ جمعیت در سطح کشور جایگاه اول را دایم و این امر مطلوب است.
وی سپس اظهار داشت: مطالبات ما تکمیل و تجهیز خانه مطبوعات است. از شما توقع حمایت داریم که خانه مطبوعات به سرانجام برسد. اولین مشکل خبرنگاران مسأله مسکن است. غالبا خبرنگاران فاقد مسکن هستند. توقع داریم در این زمینه مدد کنید. مورد بعدی بیمه خبرنگاران است از شما توقع داریم این مهم را به سرانجام برسانید. بالغ بر 90 درصد اصحاب رسانه فاقد بیمه هستند. ارائه تسهیلات بانکی به خبرنگاران یکی دیگر از مطالبات این قشر است.
سپس مهدی روشنفکر اظهار داشت: ­تسلیت می‌گوم جان‌باختگان اتوبوس دهدشت تهران را و تبریک می‌گویم روز دانشجو را. پیشاپیش 19 آذر روز ولادت حضرت زینب و روز پرستار را نیز تبریک می‌گویم.
وی افزود: همیشه از نقد استقبال کردم. چه الأن و چه در گذشته؛ و بنا هم بر این است از نقد و نقادی استفاده کنم. انصافا اگر رسانه نبود، به راحتی روزانه خیلی از افراد رنگ عوض می‌کردند و بعضی هم روزانه رنگ‌ها را عوض می‌کردند. نقدهای درون جریانی گفتمان ندای وحدت را حتما رصد می‌کنید. در بین برخی از این عزیزان، تندترین تفدها گاهی بر من وارد می‌شود و من این را رحمت می‌دانم. من نقد منصفانه را با آغوش باز می‌پذیرم.
به صورت گذرا به برخی از موارد اشاره می‌کنم؛ تغییرات مدیریتی در استان در حال انجام است. وظیفه دولت است در حد مشورت اگر از ما خواستند ما هم کمک خواهیم کرد. قطع یقین این بر اساس بیانیه گام دوم، ما بر اساس آن شعارهای پنج گانه‌ای که در انتخابات 98 داشتیم، آنها تقریبا مشنور مسیر ماست، در این یک سال و اندی هم نشان دادیم به جوانان اعتماد و تکیه می‌کنیم.
وی افزود: تشکر از مردم این سرزمین و استان ما که به زیبایی پای نظام ماندند و در هر شرایط و میادین مختلفی که رهبر انقلاب و حاکمیت تشخیص دادند آمدند و حضور پیدا کردند. قطعا من می‌پذیرم و منتظرم که عزیزان نقدشان را مطرح کنند. اما خدمت عزیزان عرض کنم در همان آغاز آهنگ کار بنده به این صورت بود که در مجلس و کارهایی که در این مدت انجام دادم به جای شعار دادن، دستاوردمحور بودم و به عنوان خادم مردم افتخار می‌کنم که ضمن اینکه به نگاه و اندیشه شان احترام می‌گذارم، افتخار می‌کنم در طول این مدت توانستم با استعانت خدا و همت مردم گام‌های مؤثری در رابطه با توسعه این استان بردارم.
پس از تمام این بخش از سخنان روشنفکر، خبرنگاران و اصحاب رسانه سؤالات خود را مطرح کرده و سپس روشنفکر به آن‎‎‌ها جواب داد.
روشنفکر ابتدا ضمن اشاره به دستاوردها و کارنامه کاری خود گفت: خدای بزرگ را شاکرم که بر خلاف روند و روال گذشته و با الطاف دوستان در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها شرایطی را فراهم کرد که در بیش از هفت فراکسیون و کمیسیون عضو فعال بودم. وقتی آمدند بر اساس شاخص‌هایی که یک کمیسیون دارد، رتبه‌بندی کردند، در کمیسیون آموزش و تقحقیقات از رتبه بیسار خوبی برخوردار بودم و در کمیسیون اجتماعی هم رتبه سوم را احزار کردم. در کمیسون آموزش و تحقیقات خوشبختانه خیلی از آن مواردی که دست یافتن به آنها راحت نبود، را توانستم دسترسی پیدا کنم.
وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره طرح بحث مربوط به رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: در گذشته در راهروی هم مجلس و هم دولت مستمر و مرتب درگیر این موضوع بودند و این مشکل حل نشد تا رسید به لایحه 1400. در این دولت دو بار مطرح شد و رأی نیاورد. بعد از بار سوم که خیلی اصرار کردم و حتی درگیری لفظی با دکتر نادران داشتم، خوشبختانه توانستیم در بار سوم رأی موافقت بحث رتبه‌بندی را مصوب کنیم. تا جایی هم که اطلاع دارم تا پریروز خوشبختانه سیر خوبی ر ا آغاز کرده است.
روشنفکر در پاسخ به سوالی درباره بحث همسان سازی وزارتین که بهداشت و علوم است گفت: از فروردین ماه تصویب شد و از فرودین ماه اجرا کردند. حتی آن اضافه حقوقی که مربوط به حوزه خدمات بود را بنده مطرح کردم چون نیاز داشت به دو سوم آرا در مجلس. اما در آن مرحله مصوب نشد.
وی افزود: ما دنبال این بودیم حضورمان برای ایران عزیر مثمر ثمر باشد. استحضار دارید که برای اولین سال رشد بودجه در اوج این همه کاستی‌ها و کسری‌ها در این استان بیش از 200 درصدی بود که توانستیم برای اولین بار برای استان به ارمغان بیاوریم. در حالی که در سال 99 نسبت به 97 ما چهار درصد کسری داشتیم. و در سال 97 نیز نسبت به سال 96، 7 درصد کسری داشتیم.
البته حضور بنده در کمیسیون تلفیق دستاوردهای آن به یکی و دو تا و ده تا خلاصه نمی‌شود. برای اولین بار در نظام بودجه سه آیتم با هکاری همکاران دنبال کردیم و در لایحه بودجه 1400 خلق کردیم. یکی از این عناوین محرومیت‌زدایی است که ما توانستیم 495 میلیارد تومان مصوب کنیم برای این استان. برای اولین بار از مسیر چهارمحال لردگان توانستیم از طریق وزارت نفت در دولت قبل 145 میلیارد برای گازرسانی به بخش جدیدالتاسیس زیلایی مصوب کنیم. حضور ما در تلفیق ثمر داشت.
در بحث زلزله شهرستان دنا، بررسی بفرمائید در دولت در طول این 40 سال برای حوادث غیرمترقبه بودجه خاصی لحاظ شده است. به غیر از این روال، توانستیم برای اولین بار از طریق مجلس و دست اندرکاران و استعانت خداوندی و همراهی خالصانه مردم، 300 میلیارد تومان برای شهرستان دنا در اختیار مردم قرار دهیم. آنقدر فریاد زدیم و تلاش کردیم که صدای مردم در مجلس باشیم. سهمیه کنکور را به مدت سه سال 5 درصد برای شهرستان دنا در نظر گرفتیم. 5 میلیارد تومان نیز در اختیار شهرداری شهر سیسخت قرار داده شد.
نماینده‌ی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: برای اولین بار وزیر راه و شهرسازی را به این‌جا آوردیم. زمینی مسیر پاتاوه به دهدشت را طی کردیم. کارشناسان می‌گفتند 5 سال طول می‌کشد تا این جاده به بهره‌برداری برسد. اما توانستیم در این حوزه بیش از 500 میلیارد تومان به این پروژه تزریق کنیم و با این وجود قرار است در خردادماه به دست رئیس جمهور افتتاح شود.
روشنفکر افزود: در دولت جدید باز هم 450 میلیارد تومان مصوب کردند. خرسند و خوشحالم که اگر به همه تلفن‌ها نمی توانم پاسخ دهم. اما حضورم در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها حضور خوبی بود. امکان ندارد بتوانم به همه تلفن‌ها پاسخ دهم.
وی در خصوص وضعیت اینترنت و مخابرات استان نیز خاطرنشان کرد: از مخابرات و اینترنت استان ناراضی هستم.
اما در خصوص سد تنگ سرخ که سؤال بسیاری از خبرنگاران بود عنوان کرد: این پروژه یازده سال پیش شروع شد. مجوزهای قانونی آن طی شد. شخصا دلیلی را برای توقف این سد من نمی‌بینم. 24 میلیارد تومان در پی 10 سال لحاظ کردند برای این سد. 611 هکتار از باغات و زمین و مبلمان این‌جا را کار کردند. اما از زمان ورود بنده تا الأن 235 میلیارد تومان اعتبار شده است. در ده سال 15 درصد رشد داشت، اما در یک سال و اندی که من آمده‌ام به 40 درصد رسیده است. رئیس جمهور که به این استان، وزیر مربوطه اعلام کرد 35 درصد رشد، اما الأن کارشناسان می‌گویند 40 درصد رشد داشته است.
یکی از دلایلی که کارشناسان در تأیید این سد می‌گویند، این است که آب شرب یاسوج با یک یا دو چاه قابل تأمین نیست. در سال های بعدی ممکن است خشکسالی‌ها تکرار شود. ما بحران آب داشتیم. آقایان در گذشه کار مطالعاتی کردند. اما روند کار کند بود. ما آمدیم با توجه به بحران آب که داشتیم گفتیم که آب شرب یاسوج باید تأمین شود.
روشنفکر در ادامه افزود: به سه دلیل در یاسوج بحران آب پیش می‌آید: بالا بودن یاسوج از سطح دریا، پایین رفتن سطح آب سفره‌های زیرزمینی و سوم نرخ بالای مهاجرپذیری در یاسوج. مردم آب شرب لازم دارند و این آب با چاه تأمین نمی‌شود.
اما روشنفکر در خصوص ارزیابی مدیریت ارشاد اسلامی استان که سؤال یکی از خبرنگاران بود اظهار داشت: من از مدیریت ارشاد اسلامی رضایت ندارم و در این حوزه نمره مطلوبی نمی‌دهم. از همه حوزه‌های فرهنگی انتظار بیشتری داریم. متأسفانه، در این حوزه، فرهنگ و ارشاد از کارنامه خوبی برخوردار نیست.
سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد انتصابات فامیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که روشنفکر در پاسخ به آن عنوان کرد: من نرفتم دنبال مدیران انتخاباتی. خوشحالم که انتصاب و انتخاب در حوزه‌های مدیریتی بسیار کارآمد و اثربخش بود. البته انتصابات ربطی به نماینده ندارد. اگر استاندار نظر خواستند نظر می‌دهم؛ نظر و مشورت با دخالت تفاوت دارد. وقتی که ورشکسته‌های سیاسی دخالت می‌کند من نماینده حق نظارت و مشورت ندارم؟
روشنفکر خطاب به خبرنگاران گفت: من از شما خواهش می‌کنم کاری کنید کم‌مهری و شیطنت‌ها در این مسیر کمرنگ شود تا بتوانیم در توسعه استان گام‌های مؤثری برداریم.
وی افزود: متأسفانه در برخی از دستگاه‌ها بازگشت اعتبار داشته‌ایم. حتی امسال هم بازگشت اعتبار در استان وجود داشته است.
روشنفکر در خصوص سؤال یکی از خبرنگاران در مورد کارخانه قند نیز گفت: دو سه در جلسه در هفته‌های گذشته با ستاد اجرایی فرمان امام داشتیم. بنا است در هفته‌های آتی کار را شروع کنند. آن‌ها مصمم هستند. ما هم دست‌بردار نیستیم.
روشنفکر در خصوص سؤال یکی از خبرنگاران پیرامون انتصاب برخی از مدیران که به اداره‌ی مورد نظر ارتباطی ندارند، نیز گفت: اگر از ما مشورت خواستند ما نظر می‌دهیم.
وی در پایان گفت: از همه نقدها و انتقادات استقبال می‌کنیم. کمااینکه در جریان ندای وحدت تندترین انتقادها وجود دارد و ما استقبال می‌کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خیام پور
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه بقیه دستاوردات که بهشون افتخار میکنی مثل ندیدن دلایل احداث سد تنگ سرخ نباشه.همین ندیدن های امثال جنابعالی بود که محیط زیست و آب تو این سرزمین مساله کردید.لطفا با انتقال اب استان تقاضا بی جا در استان فارس ایجاد نکنید که مثل چهارمحال نشه.
Iran, Islamic Republic of
اووف هم هیچ نکنی دوتا گپ ایطوری ک ایزنی دلوم خنک یابو
Iran, Islamic Republic of
به همین زودی همین حرفها تبدیل به موضع گیری علیه خودش می شود . مثل جمع کن بساطتت را ... ورشکسته سیاسی ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آخی کدوم عملکرد نه واقعا کدوم ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقا شما شروع کنید به سد هی مدام میگین مخالف مخالف
بعید می دونم کاری کنید لذا از همین الان میگین نذاشتن
مخالفا شما هیچی نگین ببینیم میشه نمیشه
Iran, Islamic Republic of
حضور شما در مجلس شورای اسلامی بزرگترین ظلمی بود که تاکنون در تاریخ این استان ثبت شده است
آراسته
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش دوست عزیز ایشان به زودی بایگانی خواهند شد.
شک نکنید...
محروم
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر روشنفکر معلومه ک چقد نقد پذیر هستین به حدی ک پیرزن بیچاره ی روستا رو از گاز محروم میکنید چون ب شما رای ندادند
Iran, Islamic Republic of
یعنی از اول انقلاب تا حالا وزیر راه نیومده عجبا
حیدرآبادسفلی
Romania
جناب روشنفکراتفاقادرتمام انتصابات حتی درحدمشاجره هم بکشه دخالت میکنی وهرجاسهمی بهت دادندازطایفه خودت گذاشتی لطفاپاسخ بده که سهم سادات امامزاده علی لوداب حتی یک معاون اداره کوچک نبوده......واقعامقابل همسایگانمان شرمندمون کردی....رای ماچه شد
Iran, Islamic Republic of
ورشکسته های سیاسی( بقول شما )هر روز روی یک شاخه نیستن ثابت قدم روی موضع خود هستن ولی شما چی ،حتی طرفدارانت دیگه تو را قبول ندارن
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر مظلوم اما مقتدر
X
Iran, Islamic Republic of
تمااااام.
ناظر
Iran, Islamic Republic of
درود حاج مهدی روشنفکر نماینده خوش اخلاق فعال ویک رو
Iran, Islamic Republic of
انتصابات فامیلی ات داد همسایه های نزدیکت را درآورده؛چه برسد به دیگران!
محمد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخی چشم ندارند خدمات شما رو ببینند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر سیاستمدار شجاع و صادق
دمت گرم
تیرتاجی
Romania
بند خدا مثل اینکه خیلی فشار بهش آمد حق دا ر وقتی فرماندار جدید بویراحمد نیروی هدایتخوا است
Iran, Islamic Republic of
عمر سیاسی روشنفکر تموم شد و دیگه داره دست و‌پا میزنم لطفا اذیتش نکنید
پسر شجاع
Iran, Islamic Republic of
کارت درسته ...سرپوزی بدی اصولگرایان وجبهه پایداری واٸتلاف انقلاب را زدی ...
Romania
جناب اقای روشنفکر طوری سینه چاک حمایت از سد تنگ سرخید انگار از صفر تا صد ان را خودتان تکمیل کردید بالای نود درصد ان در دوره نماینده های قبلی بود.بودن در این کمیسیون و اون کنیسیون هم افتخار نیست.به عمل کار براید به سخن دانی نیست.این همه پروژه ای که فرمودید که هنوز روی کاغذ است‌.هر وقت همانند نماینده های قبلی افتتاح شدند اون وقت بفرمایید.این اماری که شما میفرمایید این همه بودجه اومده یکی دیگه تکذیب میکنه.هر وقت بک پروژه ای را به ثمر رساندید اون وقت بگویید وگرنه گوش مردم از این حرفها پره
Romania
جناب روشنفکر چطور دیگران را ورشکسته سیاسی میدانی.خیلی احساس غرور میکنی با ارای طایفه ای.شما نیومده هم ورشکسته سیاسی هستی
ظلم گرون
Romania
هوای بویر احمد یخبندان است .منصوبین آقای روشنفکر همه فامیل دامادشان است یعنی از همان طایفه
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله این ۱۸ماه باقیمانده از ۴ سال هم تمام میشود فقططط بفرمایید عملکردتان در این قریب ب ۳سال نمایندگی چ بوده است؟ بجز تغییر مدیر و کارمند و دربان
لودابی
Iran, Islamic Republic of
وقتی درمقابل بقول خوذت ورشکسته های سیاسی کم میاری اگه من جای توبودم استعفا می دادم کسی که حق انتخاب معاونین استاندار ازایشون سلب میشه و حوزه سیاسی را دودستی تقدیم کرده دیگه چه حرفی برا گفتن داره
کسی که لیلقت کاشتن یک مدیر کل رانداره به چه رویی به بزرگان اهانت میکنه
من میدونم خودش دلش میخواد این چند ماه باقیمانده تموم بشه اون هم یک شبه
صد یاد زارع بخیر حداقل انسانهای بااصالت وتوانمند را در پستهای مدیریتی می کاشت
ولی روشنفکر لیاقت تعویض آموزش وپرورش لوداب راهم نداره
سیلارسون
Iran, Islamic Republic of
اخ وبختت
چه فرقی می‌کند
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر احداث سد تنگ سرخ شرایط زیست محیطی بویراحمد را بر هم خواهد زد شما به جای در نظر گرفتن آینده این مرز و بوم به فکر صندلی خودتان هستید به زودی مردم بساط شما را جمع خواهند کرد و خودشان جلوی این فاجعه زیست محیطی را برای شهرستان خواهند گرفت و تو هم خواهی فهمید که برخلاف نظر مردم حرکت کردن یعنی چه و اون وقت شما هم ورشکسته سیاسی خواهید شد
روشنک
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای روشنفکر

رویکرد جنابعالی در انتصابات فامیلی کامل مشخص ، رای شما سلبی بود، شما فکر می کنی هنوز در قبل از انتخابات به سر می بری
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
ور شکستگی سیاسی شما هستید که در مسند قدرت هستید و نمیدانید به کجا پناه ببرید .خاک بر سر ما که به شما رای دادیم
Iran, Islamic Republic of
خاک دنیا برسرما / شعاربی عمل دوسال گذشت یه مترخیابون درست نکردی عزت یه ایل راازبین بردی
Romania
تنها نماینده تک دوره ای هستی برادر از خودم بدم میاد که بهتون رای دادم
Iran, Islamic Republic of
استان به شدت محروم هست و نیازمند توجه جدی و حداکثری مسولان و مجریان و متولیان و دست اندرکاران کشوری و لشکری می باشد.
خدادادی
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر اخلاق نمایندگی ات کجا رفته چر ا داری یه چهر ه فر املی را این طوریتخر یب میکنی
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین نماینده در ادوار گذشته تا الان شخص روشنفکره -مطمئن باش طرفداران خودت هم قبولت ندارن
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1