تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۴۲۱۰۶
نشست دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج با نماینده ولی فقیه و رئیس‌کل دادگستری؛

دانشجویان: مدیران ترک فعل دارند / 6 ماه حقوق کارگران شهرداری یاسوج پرداخت نشده است / نگین‌تاجی: مردم در خصوص سد تنگ سرخ باید تمام مسائل را شفاف بدانند + پیشنهاد رئیس کل دادگستری / حسینی: تریبون نماز جمعه برای بیان مطالبات در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد

۳
۰
دانشجویان: مدیران ترک فعل دارند / 6 ماه حقوق کارگران شهرداری یاسوج پرداخت نشده است / نگین‌تاجی: مردم در خصوص سد تنگ سرخ باید تمام مسائل را شفاف بدانند + پیشنهاد رئیس کل دادگستری / حسینی: تریبون نماز جمعه برای بیان مطالبات در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد
کبنا ؛دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یاسوج در روز دانشجو میزبان نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و رئیس کل دادگستری بودند.
 به گزارش کبنا، امروز (سه شنبه 16 آذرماه 1400) به مناسبت روز دانشجو، نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد در این نشست دانشجویان نقطه و نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کردند و حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری استان و حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ دانشجویان را دادند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کمهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشجویان برای حفظ عزت و استقلال این کشور و دفاع از این سرزمین در سال ۱۳۳۲ گام‌های خونین برداشتند و با خون خود از عزت و شرافت ملت دفاع کردند، آن‌ها برای جلوگیری از تحقیر این ملت و سرزمین و برای مبارزه با استعمار و استکبار به میدان آمدند و خون دادند.

بیشتر بخوانید:
درخواست رشوه بسیار زیاد است، هر کسی بخواهد وارد ادارات شود فاتحه اش خوانده است / از مسئولان خواهشمندیم با متخلفان اداری برخورد شود / حق خوری در استخدامی‌ها


 حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی بیان کرد: ایران سرزمین کهن، متمدن و سرشار از فرهنگی است. این سرزمین کهن در دوران حکومت طاغوت دچار عقب ماندگی علمی شد و در جهان تحقیر شد در حالی که شایسته کشور زکریای رازی، خوارزمی، حافظ و مولوی و سعدی و کشوری که دارای فقه‌های علمی برجسته بود نبود.

 وی با بیان اینکه ایران کشوری است که هم اکنون اطباء جهان از ابوعلی سینا به عنوان شاهزاده اطباء یاد می‌کنند، گفت: تا قبل از انقلاب در همین بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اطباء هندی و پاکستانی مردم را درمان می‌کردند در حالی که ملت ما یک ملت متمدن بود اما به دلیل بی‌عرضگی رژیم پهلوی شاهد رشد و شکوفایی علمی نبودیم.
وی با اشاره به اینکه سلطنت رضاخان و محمدرضا پهلوی همه با کودتا و فشار بر مردم تحمیل شد گفت: دانشجویان از جمله کسانی بودند که به ندای امام لبیک گفتند و به خیابان آمدند خون‌ها دادند اما یک قدم از آرمان خود عقب نرفتند. دانشجویان کانون جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند تا انقلاب شکل گرفت.
 وی بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حرکت مهم و استراتژیکی بود که دانشجویان انجام دادند اگر سفارت تسخیر نمی‌شد و می‌ماند انقلاب در همان روزهای اول به اتمام می‌رسید چرا که در هر جای جهان که کودتا شکل می‌گیرد آمریکا و سفارت آمریکا در آن نقش دارد.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عدالت خواه است و هرجای عالم که مظلومی است باید دست آن را گرفت، افزود: هر مسلمانی وظیفه دارد در مقابل ستمگر بایستد. توطئه‌های سنگینی علیه انقلاب شکل گرفت از ترور و کودتا گرفته تا جنگ هشت ساله. در همه این مسائل دانشگاه و دانشجو با تمام قدرت ایستاد و افتخار آفرید توقعی که از دانشجوی اسلامی می‌رود هم همین است.
 وی با بیان اینکه امروز دانشجویان مظلوم یمن، فلسطین و سوریه نگاهشان به شما دانشجویان ایران است گفت: دانشجویان شاخ آمریکا که ادعای ابرقدرتی می‌گیرد را شکست و در جنگ نظامی و الکترونیک قدرت را به ملت داد. در تحریم علمی این دانشگاه و دانشجو بود که با اختراع و اکتشاف و نوآوری خوش درخشید.

 امام جمعه یاسوج بیان کرد: امروزه چالش‌های زیادی در حوزه آسیب اجتماعی، طلاق، اعتیاد، رشد منفی جمعیت، درگیری‌های محلی، تیراندازی در مراسمات ترحیم و عروسی داریم که دانشگاه و دانشجویان در قبال این مسائل احساس مسولیت کنند و راهکار بدهند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد هم در جمع دانشجویان به سند تحول قضایی اشاره کرد و گفت: این سند با تلاش اساتید دانشگاه، علما، جامعه شناسان و قضات سند جامع و فاخر و ارزشمند تهیه شد.
 حسن نگین‌تاجی بیان کرد: اعتقاد شخصی دارم که زیربنای هر تحولی تمرکز به مباحث علمی و آموزشی است. اما چالش پیش‌رو کلیشه‌ای شدن نگاه علمی و آموزشی است.
 وی بیان کرد: اگر به دنبال تحول آفرینی هستید باید خودتان از دانشگاه شروع کنید. بیشترین پرونده‌هایی که مشمول اطاله دادرسی می‌شود اثبات مالکیت و مقوله تقسیم اموال مشترک است که در هیچ جای دانشگاه این موارد تدریس نمی‌شود.
 در ادامه نوبت به بیان دیدگاه‌ها، مطالبات و خواسته‌های دانشجویان رسید.
اقدسیان معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری دانشگاه آزاد یاسوج؛ مصوبه سفر مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۷۳ در تپه دمالی توسط بنیاد مسکن روی زمین مانده است. حرف و حدیث‌هایی در خصوص ساخت سد تنگ سرخ وجود دارد مسئولان در این خصوص سکوت کرده‌اند. تریبون نماز جمعه بیش‌تر در اختیار دانشجویان قرار گیرد و سطح مطالبه‌گری افزایش پیدا کند.  حیات و زندگی ۹۰۰ کسبه به جمعه بازار بستگی دارد حرف این عزیزان شنیده بعد تصمیم گیری شود. استخدام‌های فله‌ای که باعث شده از شایسته سالاری دوری شود و افراد فامیل‌ها خود را جذب کنند. گزارشی از تخریب ویلاسازی منطقه سروک و فساد مدیران مواردی بود که مطرح کرد.

 جعفری دبیر کانون مهدویت دانشگاه آزاد؛ دست درازی به منابع طبیعی و آتش‌سوزی‌ها و لزوم برخورد با مسببین را خواهان شد.

 نکونژاد از دانشجویان دانشگاه قطع مکرر آب و برق و خسارت به مردم، وضعیت خدمات شهری، دست اندازی‌ها، ترک فعل و کم‌کاری مسئولان، نیمه کاره رها شدن پروژه‌ها، برخورد نامناسب در ادارات، درخواست رشوه در ادارات، عقب افتادن حقوق کارگران، اجاره مسکونی و تجاری بالا و عدم پیوست عدالت.

 امام جمعه یاسوج در خصوص مطالبه دانشجویان و بیان دیدگاه‌ها از تریبون نماز جمعه گفت: هر زمان که درخواست شود تریبون نماز جمعه برای بیان مطالبات دانشجویان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی با بیان اینکه نمی‌شود همه مسائل را در تریبون نماز جمعه بیان کرد گفت: در تریبون نماز جمعه در خصوص استخدام فله‌ای صحبت شد مسائل دیگری را هم از طریق تماس تلفنی پیگیری کردیم.
وی در خصوص سد تنگ سرخ گفت: طرح مطالعاتی این سد از سال ۷۵ تا ۸۰ انجام شده و مجوز زیست محیطی اخذ شده است. روند احداث سد آغاز و هم‌اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. با توجه به اینکه در آب شرب و کشاورزی و صنعت با مشکل مواجه هستیم و بارش‌ها کم شده تنها راه ذخیره‌سازی آب و احداث سد در بالا دست است، قریب به ۷۰ درصد برداشت آب سد برای استان کهگیلویه و بویراحمد و ۳۰ درصد استان فارس است که این استان هنوز مجوز برداشت آب را اخذ نکرده است.
  وی با بیان اینکه همه اقدامات صورت گرفته در سد تنگ سرخ دلسوزانه بوده، افزود: پروژه ۱۶۵ میلیارد اعتبار دارد و قرار بود این مبلغ به پروژه تخصیص یابد اما حرف و حدیث‌ها باعث شد اعتبار پروژه معلق شود.
 در ادامه حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نظارت‌پذیری جدی گرفته نمی‌شود، گفت: مطالبه‌گری نباید تحت جریان احساسی باشد بلکه با اشرافیت کامل به موضوع مطالبه‌گری کنید.
 وی در خصوص ویلاسازی در سروک گفت: ۱۲ سال پیش همه خدمات آب و برق و گاز به ویلاهای ساخته شده سروک داده شد اما می‌خواهند دستگاه قضا این واحدها را تخریب کند هزاران خانه در سروک وجود دارد که فاقد پروانه است.‌ در سفر آیت الله رئیسی در سال گذشته به استان گفتم آدمی نیستم لودر بردارم و خانه‌های مردم را خراب کنم اینجا که باستی هیلز نیست باید طرح جامع شهری درست شود.
 وی با اشاره به نبود پارکینگ و آمار سرقت از داخل خودروها گفت: دوست داریم شهردار را بیاوریم بگویم این چه شهری است که درست کرده‌ای؟ شهر که نیست روستا است. 
رییس کل دادگستری با بیان اینکه دستگاه قضایی وظیفه خود در تپه دمالی را به خوبی انجام داده گفت: شورای راهبردی مبارزه با فساد و زمین خواری را ایجاد کنیم تمام آسیب‌ها را بررسی می‌کنیم هزاران هکتار زمین به افرادی واگذار شده بود اما در قالب مواد قانونی این موارد حذف شدند. پتروشیمی سقاوه هم خلعید شد.

وی بیان کرد: در برخورد با مدیران متخلف، نهادهای نظارتی و اطلاعاتی موارد را گزارش دادند رسیدگی کردیم آخرین مورد آن مدیرکل راهداری بود که بازداشت شده و  چند مدیران متخلف دیگری هم هستند که آنها هم رسیدگی می‌شوند و با هیچ کسی تعارف نداریم.
 نگین‌تاجی در خصوص استخدام‌های فله‌ای گفت: در ابتدای کارم در دستگاه قضایی ۶۰ یا ۷۰ نفر از کسانی که از بیمارستان جلیل اخراج شده بودند آدم‌های نیازمندی بودند که حقوقشان ۳ تا ۴ میلیون بودند حتی خودشان در ساخت و ساز بیمارستان نقش داشتند این عدالت بود که اخراج شوند کاش آنها را می‌دیدید و با آنها صحبت می‌کردید. مشکل ساختارها است که باید حل شود.
 وی بیان کرد: براساس ورود سازمان بازرسی خیلی از این استخدام یا باطل شده یا جلوی آنها گرفته شده است.
 رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع سد تنگ سرخ، افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری همه مسائل جزء مسائل امنیتی و نظام را باید برای مردم گفت، در خصوص سد تنگ سرخ یاسوج مردم باید شفاف همه مسائل را بدانند. باید دو گروه کارشناس بیایند و در مورد آن بحث و تبادل نظر کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حقوق کارگران شهرداری داره روز به روز بد تر میشه چون روزانه نیرو وارد شهرداری میشه و هیچ نهادی جواب گو نیست شهرداری یه موسسه خود گردانه و از محل درامدهای مردمی حقوق باید پرداخت بشه وقتی روزانه داره نیروی فله ای وارد میشه شهرداری باید از کجا درامد کسب کنه ۳۰۰۰نیرو شهرداری داره و درامد شهرداری باید بین ۳۰۰۰ نیرو تقسیم بشه نیروی رسمی با ۲۰ سال سابقه کار ۶ میلونه هیچ نهادی جوابگو نبست
فعال فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به دکتر نگین تاجی باسواد باکلاس ودید باز
اینقدر خواسته های عجیب و غریب از مدیران هست که فرصت نمی کنند فعل را انجام دهند.
کلا بازیچه نمایندگان، اصولگرایان، اصلاح طلبان، این حزبو آن حزب، این نهاد انقلابی و آن نهاد انقلابی و ...
هستند که فرصت انجام کاری ندارند.
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1