تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۴۴۲۰۹۱
سرنوشت امیرعلی فقط یک قصه نیست ...

دادستان یاسوج به کمک «امیرعلی» آمد

۸
۰
دادستان یاسوج به کمک «امیرعلی» آمد
کبنا ؛سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از انتشار خبری در پایگاه خبری کبنا نیوز بر وضعیت نابسامان «امیرعلی» در فضای مجازی، سریعاً با تشکیل کارگروه ویژه متشکل از نادریان معاون دادستان و رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد و سرهنگ بختیاری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه ۲ و پرسنل اورژانس اجتماعی، به محل زندگی کودک مراجعه نموده و از نزدیک ضمن بازدید از محل نگهداری کودک، جهت اطمینان از واقعیات زندگی تلخ کودک، اطلاعات مجاورین را نیز اخذ کرد.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، قصه‌ی غم، درد، تنهایی، فقر و نداری و دهها مورد دیگر را هر یک از انسانها، به نوعی در زندگی خود تجربه کرده‌اند آنجا که تجربه هر یک از آنها یک انسان را پیر می‌کند و پس از بهبودی هنوز در قشر خاکستری مغز، آثار آن باقی می‌ماند.
اما سرنوشت امیرعلی فقط یک قصه نیست بلکه یک رُمان است که در سایر لایه‌های اجتماعی جامعه، برای انسان‌های دیگر اتفاق می‌افتد و در کوچه پس کوچه‌های محیط زندگی‌مان گم می‌شوند و ممکن است این سئوال در ذهنمان تداعی شود که اگر مادر امیرعلی زنده بود چنین حوادثی برایش رخ نمی‌داد، اما هستند؛ کودکانی مانند امیرعلی، که والدین آنها زنده‌اند و وضعیتی به مراتب بهتر از امیرعلی ندارند.

بیشتر بخوانید:

امیر علی در فقر و نداری سوخت / مادر بزرگ ناتوانی که فریادش به مسئولان بهزیستی استان نرسید 



آنچه که می‌خوانید واکنش قضایی و اجتماعی دادستان جوان و پای کار مرکز استان سید علی ملک حسینی نسبت به نحوه‌ی زندگی امیرعلی است.
 به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه وبویر احمد، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پس از کسب خبری مبنی بر وضعیت ناهنجار کودکی در فضای مجازی، سریعاً با تشکیل کارگروه ویژه متشکل از نادریان معاون دادستان و رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سرهنگ بختیاری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه ۲ و پرسنل اورژانس اجتماعی، به محل زندگی کودک مراجعه نموده و از نزدیک ضمن بازدید از محل نگهداری کودک، جهت اطمینان از واقعیات زندگی تلخ کودک، اطلاعات مجاورین را نیز اخذ نمود.
 ملک حسینی طی این بازدید اظهار داشت: امیرعلی کودک ۱۲ ساله‌ای که با دغدغه‌ی چند رسانه، وضعیت وی منعکس که با بررسی به عمل آمده مشخص شد این کودک تحت سرپرستی پدری با وضعیت سوء مصرف مواد و مادر بزرگ سالخورده‌ای در خانه‌ای با وضعیت بسیار آشفته و نامناسب زندگی می‌نموده و ظاهراً این کودک بر اثر بی احتیاطی دچار سوختگی از ناحیه سینه شده و به بیمارستان یاسوج منتقل و لیکن متأسفانه بدون بهبودی کامل ترخیص و مجدد به این محیط آلوده منتقل شده است.
  مدعی العموم ضمن تأکید بر حساسیت نقش سازمان‌های خدمات رسان به این اقشار آسیب پذیر و به ویژه کودکان با این وضعیت، اظهار داشت: سازمان بهزیستی به وظایف خود از مرحله قبل از بروز آسیب تا حمایت ادامه مسیر زندگی به نحو مطلوب عمل نماید و در خصوص کودکان با نگاه ویژه می‌بایست با سرعت اقدام نمود.
دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان گفت: طبق گزارش واصله متأسفانه از این کودک در مسیرهای غیر قانونی و نامتناسب از جمله تکدی گری و...بهره گیری شده است.

 ملک حسینی افزود: با مشاهده چنین وضعیتی با دستور صادره کودک اورژانسی به بخش سوختگی یکی از بیمارستان‌های یاسوج منتقل و در خصوص پدر این کودک نیز با توجه به وضعیت ظاهری و گفتاری ناهنجار و احراز شرایط قانونی مطابق با مقررات مواد ۱۵ و ۱۶ از قانون مبارزه با مواد مخدر جهت طی نمودن مراحل بهبودی به مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر اعزام گردید.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک حسینی در صدر این کارگروه پس از بازدید ازمحل زندگی کودک، در بیمارستان محل بستری کودک بربالین امیرعلی حاضر شد و از نزدیک ضمن ملاقات با کودک، و روند درمانی او را جویا و بررسی نمود.

  سید علی ملک حسینی در پایان با اظهار اینکه درمان امیرعلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و مجموعه‌ی بیمارستان، درمان این کودک بطور ویژه در دستور کار قرار گرفته، افزود: درمان امیر علی تا بهبودی کامل ادامه خواهد یافت و قطعاً با اخذ نظر کارشناسان مربوطه پس از ترخیص کودک، نیز روند حمایتی ادامه خواهد یافت و تصمیمات مناسبی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.









نام شما

آدرس ايميل شما

لیلا
Iran, Islamic Republic of
بی خاصیتی و ناکارامدی در سطح مدیریتی، اجرایی بهزیستی کاملا مشهود است و تنها برای این این اتفاق نیست . . . گند این دراومد . . . والا زیاده
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم ومددجوبان بهریستی که ازقرارمسموع دنبال جایگزینی دکترمرادی هستند/ انصافادکترمرادی (گرچه از نظر خط سیاسی با ایشان مخالف هستم)ولی سزاوار نیست که به جای ایشان فردی مثل کیان بخواهند در رأس بهزیستی باشند دکترکیان که رای به رئیسی نداده بود نمیدونم برگه اساسی انتخاب استانداربوده!!!!
انسان
Romania
درود بر دادستان جوان و پای کار استان
عبدالحسین
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دادستان انقلابی و بسیجی و خادم مردم سید علی ملک حسینی خداوند به توفیقاتتات بیفزاید
عبدالحسین
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دادستان انقلابی و بسیجی و خادم مردم سید علی ملک حسینی خداوند به توفیقاتتات بیفزاید
فرهنگی از دنا
Iran, Islamic Republic of
درودواحسنت برشما دادستان محترم وخداترس استان،
با این حرکت زیبایتان بیشتر دل هارا تسخیر خواهید کرد.
خدا پشت و پناهتون دادستان جوان ومردمی
امیدوارم دادستانی استان مقدمه ای باشد برای ارتقای جنابعالی جهت مسئولیتت های عالی در دستگاه قضایی دررده های بالای ملی و کشوری.
پاینده و سربلند و سرافراز باشید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام وقتی کسانی که با فضای مجازی آشنایی ندارند صدای مظلومیت آنها به جای نمی رسد پیشگیری بهتر از درمان است اگر فضای مجازی نبود مسوولان مربوطه چگونه به وضعیت اقتصادی مردم اطلاع پیدا می کنند دستگاه‌های مسئول باید اطلاع رسانی کنند تا جلوی آسیب های اجتماعی و حوادث تلخ بگیرند
Iran, Islamic Republic of
عزیزم خدا شفات بده🥲
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1