تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۴۴۲۰۰۰
در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بهمئی مطرح شد

دانشجویان و جوانان با اشرافی‌گری، رانت، تبعیض، فساد و بی عدالتی مبارزه کنند

۰
دانشجویان و جوانان با اشرافی‌گری، رانت، تبعیض، فساد و بی عدالتی مبارزه کنند
کبنا ؛ مردم این استان سال‌هاست چوب تبعیض‌ها و رانت خواری‌ها را می‌خورند، اگر در شهرستان بهمئی مشکلاتی وجود دارد که بارهای بار مطالبه شدند و هنوز پابرجا هستند، نتیجه همین بی عدالتی‌هاست.
 به گزارش کبنا، ساسان نظری دانشجوی مطالبه‌گر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: عرض سلام و ادب و احترام خدمت یک یک نمازگزاران مؤمن و مؤمنه.
بسیار خرسندم و خداوند سبحان را شاکرم که امروز و در اوایل جوانی در حضور همه برادران و خواهران محترم و مسلمانم توفیق صحبت پیدا کرده‌ام.
و برای رسیدن جامعه به تعالی و رسیدن انقلاب عزیزمان به قله‌های پیشرفت که بر خون پاک‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها بنا شده است، به نمایندگی از جوانان انقلابی و دانشجو این شهرستان محروم در مناسبت روز دانشجو که یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های هم نوعانم و مطالبه وضعیت کنونی آن موقع، برای رسیدن ایران اسلامی به استقلال و خودکفایی در تمام سطوح آن بود، لب به سخن بگشایم.
 ابتدا یک پیشینه و علت اطلاق ۱۶ آذر به روز دانشجو را خدمت شما عرض کنم؛
روزی که در آن دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور وقت امپریالیسم جهانی یعنی ایالات متحده آمریکا به ایران و همینطور ایجاد ارتباط با مجدد با انگلیس دست به تظاهرات اعتراضی زدند، تظاهراتی که منجر به شهادت سه تن از دانشجویانی شد که شروع کردند به مطالبه و سخنرانی در دانشگاه و نهایتاً با خون خود مسیر بازگشت ایران به عزت و استقلال را برای همه ما تبیین و روشن کردند.
 مسیری که سال‌ها بعد و درجریان تسخیر لانه جاسوسی استکبار جهانی در ایران به دست دانشجویان و دانش آموزان پیرو خط و مشی فکری حضرت امام (ره) ممکن گشت. امروز بیش از هر زمان دیگری دانشجویان پیرو خط امام و رهبری باید بر خود وظیفه بدانند ومیدانند که باید در راستای رسیدن جامعه به عدالت اجتماعی در تمام سطوح آن و برای رسیدن به نقطه مرکزیت تمدن سازی اسلامی مجاهدت‌ها نمایند.
 انتظار می‌رود روز دانشجو به نحو شایسته‌ای بزرگداشت شود به طوری که با روحیه عدالت خواهی دانشجویان سنخیت داشته باشد.
و دانشجو را متوجه رسالت و نقش خود کند.
بعضاً برنامه‌هایی صورت می‌گیرد که با مسیر دانشجویی به معنای واقعی خود، در تضاد است.
  ما دانشجویان و جوانان انقلابی پیرو خط و فکر رهبری عزیز باید دو مقوله را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم، ابتدا تحصیل و تهذیب نفس و در طول آن وظایف فراموش شده و دیده نشده دانشجویان انقلابی را به خود و مسئولین جامعه در تمام سطوح یاد آوری کنیم.
 دانشجویان تراز انقلاب باید با تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی در پرتو اسلام بیش از هر زمانی بیان کنند و بدانیم و بگوییم که همانا تمام تلاش غرب ایجاد یاس و نا امیدی در بین همه مردم این سرزمین و به خصوص جوانان و نوجوانان تحصیل کرده از طریق القاء ناکار آمدی و تغییر رفتارهای فرهنگی و ایجاد تردید در باورها و ارزش‌های الهی جوانان این سرزمین است.
همه می دانیم که انقلاب اسلامی از صفر شروع کرد و تا به الان انواع و اقسام تهدیدها و مانع را ایجاد کردند تا این انقلاب دوامی نداشته باشد.
تنها انقلابی که توانسته در راستای شعارهای اولی خود با تمام فراز و نشیب‌ها حرکت کند، انقلاب اسلامی ایران بود.
هرچند معتقدیم تا رسیدن به عدالت راه زیادی در پیش داریم.
 دانشجویان و جوانان دغدغه مند باید مبارزه با اشرافی گری و رانت مدیریتی و تبعیض و فساد و بی عدالتی در سطح مسئولین و کار گزاران را با ایجاد ساختارهای شفافیت ساز و دیده بانی عدلانی و منصفانه پیگیری کنند و با موقعیت طلبانی که سال‌ها با کم کاری و به دور از شایسته سالاری زمینه حمله به آرمان‌های نظام را فراهم آوردند مبارزه کنند.
مسائل سیاسی و فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار دهند. و بدانیم آینده انقلاب و این سرزمین در پرتو تلاش‌های همین دانشجویان که به عنوان موتور پیشران این انقلاب هستند، بسیار روشن است.
 آنچه امروز دانشجویان انقلابی و پیرو خط رهبری برخود وظیفه می‌دانند؛
حرکتی مبتنی بر عدالت خواهی منطقی است.
تا هم نگاهی دقیق به دولت جدید داشته باشند و هم در راستای عدالت اجتماعی و توسعه از درون و نیز در مسائل گوناگون دولت را یاری کنند. و بتوانند توصیه‌ها و راهکارهایی در هر دو سطح دخلی و خارجی ارائه کنند.
 ابتدا در سطح داخلی عملکرد ۱۰۰ روزه دولت را با توجه به مشکلات و سختی‌های موجود و بی تدبیری‌های قبل از این دولت، قابل قبول میدانیم به خصوص در امر واکسیناسیون عمومی و سفرهای استانی در آخر هفته‌ها که حاکی از وقت شناسی و زمان شناسی دولت برای جبران ناکارامدی و دوری مسئولین از مردم در طول هشت سال گذشته است، اما نقدهایی نیز بر این عملکرد صد روزه وارد است که شاید مهم‌ترین آن عدم تغییرات در لایحه‌های میانی اداری در سطح استان‌ها و شهرستان‌های کشور باشد.
دولت باید بداند مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که سال‌هاست بر پیکره جامعه ما عارض شده، نتیجه تصدی مناصب مسئولیت گریزی و دوری از روحیه انقلابی گری بوده است، دولت باید بداند که راه حل آن مشکلات عمدتاً خود ساخته با تکیه بر همین جوانان انقلابی و متخصص در تمام‌سطوح قابل حل است.
در مسأله انتصابات استانی انتظار می‌رفت دقت و نظارت بیشتری می‌شد.
خصوصاً در استان‌هایی که رانت و رانت خواری مطرح است.
از وضعیت فعالیت‌های گوناگون برای یه دست آوردن مناصب مختلف باید هشدار داد که خدمت به مردم با زد و بند و تعاملات اشتباه انجام نمی‌گیرد.
 اما در سطوح خارجی و تعامل با دنیا که همواره دکترین واقعی و حقیقی نظام اسلامی بر مبنای احترام متقابل و نگاه به ایران اسلامی نه به عنوان یک کشور جهان سومی در غرب آسیا بلکه به عنوان مهم‌ترین قدرت منطقه‌ای غرب آسیا و دارای نفوذ فکری و فرهنگی در بین همه ملت‌های جهان اسلام گام بردارد.
 باید به این اصل مهم دقت شود که تحریم‌ها نه بخاطر مسأله هسته ایی است و نه بخاطر حقوق بشر، بلکه مشکل اصلی آن‌ها با اسلام ناب است.
 دولت و رئیس جمهور انقلابی باید بدانند راه رهایی از تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا صرفاً مذاکرات و بده بستان‌های دیپلماتیک نیست.
بلکه راه اساسی خنثی سازی تحریم‌های غرب با تکیه بر توان داخلی است چرا که غرب در تمام سال‌های حیات صنعتیش هیچگاه به ملل‌های نیازمند و نگاه‌های درویشانه ترحمی نکرد و هرجا و هرلحظه‌ای برای رسیدن به یک دلار فجیع‌ترین جنایت‌های بشری را مرتکب شده و آنگاه برای سرکوب دیگر ملت‌های استقلال خواه در قامت دفاع از بشری برآمد که حزء تأمین منافعش برایش هیچ ارزشی قائل نبود.
دولت و رئیس جمهور محترم باید بدانند که برای رفع مشکلات اقتصادی و معظلات اجتماعی ناشی از آن گرفتار کردن کشور به بیماری هلندی مجدد بر پایه واردات راه علاج و نجات اقتصاد ایران نیست، بلکه باید تمام امکانات و نقدینگی کشور به سمت تولید و حمایت از بخش خصوصی بسیج شود و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ اقتصادی با شتاب و دقت در واگذاری‌ها فراهم شود تا هم عدالت رعایت شود و هم به تصدی گری دولت برای یکبار پایان ببخشد و دولت نفش نظارتی و حمایتی ایفا کند
 بخش سوم؛ در سطح استان‌ها و به خصوص استان محروم ما باید چند نکته اساسی را خدمت استاندار محترم به عنوان نماینده دولت در این استان محروم به نیابت از همه دانشجویان انقلابی عرض کنم.
 شاید یکی از معظلات اساسی استان ما در طول چند دهه گذشته تصاحب مسئولیت‌های اساسی و کلیدی در سطح استان و شهرستان‌ها با سفارش و فشار از بیرون که عمدتاً برای حفظ آینده اشخاص بیرون از دولت‌ها بوده که تا حدی زیادی با شایسته سالاری به رغم وجود جوانان متخصص و متعهد در همه ادوار گذشته و امروز فاصله دارد.
از همین جا از دولت محترم و انقلابی به نمایندگی از همه جوانان انقلابی این شهرستان عاجزانه تقاضا می‌کنم که یکبار برای همیشه در عمل حدود وظایف و اختیارات تقنین و اجرا را با نپذیرفتن توصیه هااز بیرون دولت برای تصدی مناسب در سطح استان و شهرستان‌ها مشخص کندو شائبه‌های دخالت‌های مقنین در امر اجرا پایان دهند.
 مردم این استان سال‌هاست چوب تبعیض‌ها و رانت خواری‌ها را می‌خورند.
اگر در شهرستان بهمئی مشکلاتی وجود دارد که بارهای بار مطالبه شدند و هنوز پابرجا هستند، نتیجه همین بی عدالتی‌هاست.
اما بار دیگر نیز میگوییم هرچند به قول شاعر: گوش اگر گوش منو، ناله اگر ناله تو آنکه جایی نرسد فریاد است
 در شهرستان بهمئی بانک‌ها خود مختار هستند و گوششان بدهکار به هیچ کسی نیست.
 چرا باید عده‌ای خاموش بمانند، و اقدامی انجام ندهند؟
 در جلوی چشمان ما بسیاری از پروژه‌ها درست انجام نمی‌گیرد و مسئولین مربوطه در بی تفاوتی به سر می‌برند.
 نمونه آن پروژه بیمارستان که هم کم کاری‌های بسیاری شد و هم استفاده‌های شخصی و چه عزیزانی از این شهرستان که بخاطر نداشتن بیمارستان، سختی‌ها و مصیبت‌هایی را تحمل نکردند.
 وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر روز به روز بدتر می‌شود.
هشداری جدی است برای همه ما، برای خانواده‌ها و فضای کلی این شهرستان
 الگوسازی‌های نادرستی در زمینه‌های مختلف، عفاف و حجاب، بی بند و باری‌ها، تفریحات ناسالم، مواد مخدر و دیگر مسائل در این شهرستان دارد صورت می‌گیرد و متأسفانه مسئولین فرهنگی برنامه و راهکاری ندارند.
 و در آخر این نکته را به مسئولین یادآوری کنیم.
که حرکات همه شما در پیشگاه خداوند متعال دیده می‌شود و توسط مردم و جوانان آگاه قضاوت می‌شوید.
 مسیر پیش روی انقلاب مسیر شفافیت و صداقت و مجاهدت است.
 باشد که این کشور و استانمان و خصوصاً شهرمان روی خدمتی شایسته را به خود ببینند.
 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1