تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۴۱۹۹۷
ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آخرین آمار کرونا / یک موضوع نگران کننده در کهگیلویه و بویراحمد؛ مرگ نیمی از کسانی که 2 دوز واکسن دریافت کرده بودند / ساز و دهل در میدان کرونا ( + فیلم )

۲
۰
عکس تزئینی می باشد.
عکس تزئینی می باشد.
کبنا ؛نشست ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد و احمدزاده از خطر نوع جدید کرونا (اومیکرون) خبر و هشدار داد و در ادامه گفت: مرگ 52 درصد از فوتی‌های هفته گذشته کسانی بودند که 2 دوز واکسن را دریافت کرده‌ بودند و این نگران کننده است.
به گزارش کبنا،
ظهر روز (شنبه 13 آذرماه 1400)  نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان برگزار شد. پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست آماری از آخرین وضعیت کرونا داد. او هر چند آماری از افزایش تعداد ترخیصی‌ها نسبت به تعداد بستری‌ها ارائه داد اما بیان یک آمار از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بر ابهامات کرونایی در استان افزود.
یزدان‌پناه همچنین در گزارشی به تعداد افراد بستری کرونایی در ای.سی.یو  اشاره کرد و معلوم گردید که همچنان یکی از شهرستان‌ها پیشتاز در ابتلا به ویروس کرونا در استان است.
     
۱۵۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه گفت: هم اینک ۱۵۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که ۷۹ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 پرویز یزدان پناه افزود: مردم استان هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن نوبت اول، نوبت دوم و یادآور به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه کنند.
 وی تاکید کرد: استقبال از واکسن کرونا در استان بسیار کاهش یافته است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: تاکنون ۶۷ درصد مردم استان دُز نخست و ۵۷ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
 یزدان پناه بیان کرد: باشت، بویراحمد و کهگیلویه از لحاظ کرونا زرد و مارگون، گچساران، لنده، دنا، چرام و بهمئی آبی هستند.
 وی ادامه داد: میانگین فوتی‌های استان ۷۰ سال است و از مجموع ۱۲ نفر فوت شده در هفته گذشته ۱۱ مورد بالای ۶۵ سال و یک مورد ۵۱ سال داشته است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: از ابتدای کرونا تاکنون ۱۰۶ هزار مورد مثبت کرونا در استان ثبت شده است.
 یزدان پناه تاکید کرد: میزان شیوع کرونا در کشور ۷.۳ درصد و در استان ۱۴.۹ درصد است.
 وی بیان کرد: ۴۰ پزشک متخصص سهمیه استان اعلام شده بود که هم اینک وارد شهرستان‌های مختلف استان شده‌اند.
یزدان‌پناه با بیان اینکه مرگ 52 درصد از فوتی‌های هفته گذشته کسانی بودند که 2 دوز واکسن را دریافت کرده‌ بودند، اظهار داشت: با توجه به پايين آمدن تيتر آنتي بادي در بدن بعد از  گذشت چند ماه از تزريق واكسن ها ،لازم است كسانيكه سه ماه از دوز دوم واكسن هاي سينوفارم، بركت و بهارات گذشته است دوز سوم  ترجیحا از همان واكسن تزريق شود و ٦ ماه از نوبت دوم نيز يك دوز يادآور آسترازنيكا و يا پاستوكووك پلاس تزريق شود و اگر دو نوبت را آسترازنيكا و يا اسپوتنيك  تزريق كرده باشند بعد از ٦ ماه يك دوز آسترازنيكا و يا پاستوكووك پلاس  استفاده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد دل نگران یک آمار کرونایی
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه سیر نزولی خوبی در روند بستری‌های استان داشتیم اما متاسفانه در هفته گذشته تعدادی زیادی در استان بر اثر بیماری کرونا فوت کردند که نشان می‌دهد خطر همچنان وجود دارد و نباید ساده انگاری کنیم.



وی گفت: باشت از وضعیت آبی به وضعیت زرد تبدیل شده که باید مردم و مسئولان آنجا پای کار باشند بویراحمد و کهگیلویه هم زرد هستند که برای آبی شدن آنها باید تلاش شود.
استاندار تصریح کرد: ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها و تجمعات زیاد موجب افزایش بیماری در استان می شود.
وی در ادامه با بیان یک آمار نگران‌کننده در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید توسط علوم پزشکی استان تحقیق شود چرا ۵۲ درصد از فوتی‌های هفته گذشته کسانی بودند که 2 دوز واکسن را در استان دریافت کرده بودند.
این مسئول افزود: باید معلوم شود به دلیل فاصله زمانی تعیین شده است و ایراد کار از کجاست و یا واکسن‌ها اثرگذار نبوده‌اند که باید بررسی شود.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید روی مراکز تجمع همچون استخرها کنترل داشته باشد آیا افرادی که به استخر می آیند واکسن زده‌اند یا نه همچنین باید واکسیناسیون مادران باردار در استان را جدی بگیریم چرا که تاکید رئیس‌جمهور است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خطر ورود گونه جدید کرونا وجود دارد چرا که در امارات دیده شده و ما نیز در میان استان‌ها و بنادر جنوبی هستیم که می‌تواند خطر جدی برای استان‌ ما باشد.
احمد زاده با اظهار نگرانی از فوتی‌های واکسن زده طی هفته گذشته از متولیان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواست که در این باره تحقیق و بررسی لازم را انجام دهند و نتیجه را به ستاد استانی و کشوری ارسال کنند. 
وی افزود: شهرستان باشت از وضعیت آبی کرونایی به زرد تغییر رنگ یافته که باید مسئولان و مردم در این شهرستان با دقت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و تزریق واکسیناسیون را مد نظر قرار دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کرونا هنوز تمام نشده بلکه وضعیت شکننده است و با توجه به پیش بینی مسئولان بهداشت کشور باید خود را برای مقابله با سویه جدید کرونا (اومیکرون) آماده کنیم.
احمد زاده ابراز داشت: اقدامات لازم برای ذخیره سازی دارو تحهیزات مورد نیاز برای مقابله با پیک جدید ویروس اومیکرون در استان اندیشیده شود.
وی ادامه داد: اطلاعات بسیار دقیقی در خصوص ویروس جدید کرونا در دسترس نیست اما مشخص شده قدرت سرایت آن بسیار بالاتر از دلتا است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد باید بر روند بازگشایی اماکن نظارت بیشتری داشته باشد.
احمد زاده بیان کرد: در امر واکسیناسیون توجه ویژه‌ای به واکسیناسیون زنان باردار در استان صورت گیرد.
شرف‌آباد قابل کنترل نیست
به گزارش کبنا، در این نشست هر یک از دستگاه‌ها در خصوص وضعیت کنونی کرونا در استان گزارشهایی ارائه کردند رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تجمعات بیش از حد همانند تشییع جنازه‌ها و عروسی‌ها را نگران کننده خواند که باید خود را برای موج‌های بعدی آماده کنیم.
 پرویز یزدان پناه همچنین از کم شدن تعداد متقاضیان واکسیناسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی دیگر از مشکلات یاد کرد او همچنین گفت که مشکلات مالی دانشگاه پابرجا بوده ولی خبر خوشحال کننده هم داد که تعداد ۴۱ پزشک متخصص وارد استان شده و در معاونت درمان آنها را برای حضور در شهرستان‌های مختلف تقسیم می‌کنند. 
شهردار مرکز استان نیز با اشاره به سادگی انگاری‌هایی که در سطح شهر وجود دارد به مراسمات خاکسپاری ترحیم و هچنین برنامه‌هایی در آرامستان شرف آباد یاسوج اشاره کرد که غیر قابل کنترل شده است.
 نستهن مقدم گفت که همایش‌های بالای هزار نفر اعم از مراسم تشییع و تدفین و به تازگی‌ها سالگرد در شرف‌آباد برگزار می‌شود و عده‌ای نیز با ساز و دهل خود بر شدت تجمعات می‌کوبند که قابل کنترل نیستند و می‌بایست نیروی انتظامی وارد ماجرا شود.
 آخرین خبرها از واکسیناسیون کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 
دکتر محمد مهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تزریق ۹۴۱ هزار و ۳۰۲ دُز واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت: ۸۲.۶ درصد واکسن تزریق شده است.
 بانشی گفت: از ابتدای توزیع واکسن کرونا تاکنون یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۰۸ دُز واکسن کرونا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
 معاون بهداشت کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت تزریق واکسیناسیون طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره و اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ نفر دُز اول، ۲۴۴ نفر دُز دوم، ۲۶ نفر دُز سوم و دو نفر هم دُز یادآور را تزریق کردند که در مجموع ۳۵۱ نفر طی شبانه‌روز گذشته واکسن دریافت کردند.
 وی بیان کرد: تعداد کل افراد واکسینه شده در نوبت اول ۵۰۵ هزار و ۸۲۰ است، همچنین ۴۲۶ هزار و ۹۰۴ نفر هم دُز دوم را دریافت کردند.
این مسئول عنوان کرد: ۷ هزار و ۷۶۴ نفر دُز سوم واکسن کرونا و ۸۱۴ نفر هم دُز یادآور را تزریق کردند که در مجموع ۹۴۱ هزار و ۳۰۲ دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد. 
بانشی موجودی واکسن بدون پرت در استان را ۱۹۳ هزار و ۱۶۸ دُز دانست و گفت: ۸۲.۶ درصد واکسن کرونا تزریق شد.پ رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین واکسن تزریقی در استان سینوفارم، برکت و آسترازنکا بوده است.
به گزارش کبنا، اما خبر خوشحال کننده‌ای که هم وجود دارد، وضعیت شهرستان گچساران است که به گفته معاون بهداشتی و سرپرست مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران این شهرستان به لحاظ کرونا وضعیت آبی دارد.
احمد پاکدل معاون‌ بهداشتی و سرپرست مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران گفت: ۱۶۳ هزار و ۹۵۵ نفر از شهروندان این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کردند.
 پاکدل اظهار داشت: با تلاش بسیار و همکاری خوب مردم، این شهرستان در حال حاضر در خصوص کرونا به رنگ آبی در آمده ولی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد.
 وی بیان کرد: تا کنون ۵۹ هزار و ۱۶۶ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری‌ها ۱۷ هزار و ۴۹۶ مورد آنها مثبت بوده است.
  معاون بهداشتی و سرپرست مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران تصریح کرد: ۱۷ هزار و ۱۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در گچساران تا کنون بهبود یافتند.
 پاکدل عنوان کرد: ۲۲۶ نفر از شهروندان گچساران از ابتدای وجود بیماری منحوس کرونا براثر این بیماری فوت کردند.
 وی گفت: در حال حاضر ۷۶ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی در این شهرستان قرار دارند.
 معاون بهداشتی و سرپرست مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران خاطر نشان کرد: هم اکنون ۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند. 
 پاکدل ادامه داد: طرح واکسیناسیون خانه به خانه در کل روستاهای تحت پوشش گچساران به جد در حال اجراست.
 وی گفت: برای افرادی که هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند در واقع این اقدام حکم لک گیری را دارد.
 پاکدل اظهار کرد: در این شهرستان تا کنون ۱۶۳ هزار و ۹۵۵ مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.
 معاون بهداشتی و سرپرست مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران تصریح کرد: از این تعداد افزون بر ۸۶ هزار و ۶۸۴ مورد دوز اول و ۷۵ هزار و ۸۶۷ مورد دوز دوم بوده است. 
پاکدل با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در گچساران ۱۰ هزار و ۸۷۱ نفر می‌باشد، افزود: تزریق واکسناسیون دانش آموزان (۱۲ الی ۱۸ سال) در شهرستان مانند دیگر نقاط کشوردر حال اجراست.
 وی ادامه داد: تا پایان ۱۲ آذر ماه سال جاری افزون بر ۱۹ هزار و ۱۰۹ دانش آموز (۱۲ الی ۱۸ سال) واکسن کرونا را دریافت کردند.
 معاون بهداشتی و سرپرست مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۷ نفر دوز اول و ۸ هزار و ۶۶۲ نفر نیز دوز دوم بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همه محدودیت ها را برداشتید حالا از شبکه بهداشت می خواهید جمعش کند همه چیز برعکس شده باید شبکه بهداشت مطالبه گر باشه از استانداری
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار
بسه دیگه تعامل با نیروهای ضعیف دانشگاه علوم پزشکی بسه.. چرا بر سر جان مردم بازی در میارید....؟
مدیر دانشگاه علوم پزشکی رو تغییر بدید دید تا یک نیروی متخصص و کاربلد سکاندار بشه و مجموعه ویترینی مدیران اقای یزدانپناه رو تغییر بده بلکه نیروهای تازه نفس، جانی بر رسالت مبارزه با آسیبها و کمکی بر درمان زخم مردم استان و شهرستان باشند..به یقین خودتون هم میدونید امثال آقای یزدانپناه و پورانفرد اینها نمیتونن اداره کنن چه برسه به اداره سلامت یک استان رو...
آقای احمدزاده تعلل شما برای تغییر هر ثانیه اش با آلوده شدن یک جوان و نوجوان این استان و هر روزش با مرگ عده ای بیگناه در استان رقم خواهد خورد..
و یقینا در ان دنیا شما پاسخگو هستید
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
فایل های مرتبط
1