تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۴۴۱۹۵۳
به نقل از مقامات اروپایی و ایرانی؛

رویترز: دور فعلی مذاکرات وین امروز پایان می‌یابد

۰
رویترز: دور فعلی مذاکرات وین امروز پایان می‌یابد
کبنا ؛خبرگزاری «رویترز» به نقل از مقامات اروپایی و ایرانی اعلام کرد دور فعلی مذاکرات وین امروز جمعه با نشست رسمی طرف‌های باقی‌مانده در برجام پایان می‌یابد.
خبرگزاری «رویترز» به نقل از مقامات اروپایی و ایرانی اعلام کرد «دور فعلی مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده درباره احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران که این هفته (روز دوشنبه) آغاز شد، امروز جمعه با نشست رسمی طرف‌های باقی‌مانده در این توافق پایان خواهد یافت.
نشست ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین در قالبی به نام کمیسیون مشترک برگزار می‌شود که دور قبلی مذاکرات را به پایان رسانده است.
به نوشته رویترز، مقام ایرانی گفت که این نشست حوالی ظهر (۱۱:۰۰ به وقت گرینویچ) (حدود ساعت ۱۴ و ۳۰ به وقت ایران) برگزار می‌شود. دیپلمات اروپایی هم گفت که هدف، از سرگیری مذاکرات در هفته آینده است.
ساعاتی پیش «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مستقر در وین در رشته توییتی ضمن بیان این که برگزاری کمیسیون مشترک برجام امروز (جمعه) و پس از آن بازگشت هیأ‌ت‌ها به پایتخت‌هایشان تایید شده، افزود این امیدواری وجود دارد که گفت‌وگوها اوایل هفته آینده (دوشنبه به بعد) ادامه پیدا کند. 
وی در ادامه اعلام کرد: «حس اولیه این است که گفت‌وگوهای ایران هنوز هم بسیار دشوار است. و اکنون برخی از تیم‌ها تمایل به مشورت با پایتخت‌های خود در خصوص بهترین راه پیش رو دارند». خبرنگار آمریکایی همچنین گفت که تصمیم برای بازگشت به پایتخت‌ها صبح امروز قطعی شد.
پیش‌تر، منابع خبری گفته بودند پس از پایان یافتن تنها دو جلسه میان دو کارگروهی که بر روی پیشنهاد ایران کار می‌کرده‌اند روز جمعه قرار است جلسه کمیسیون مشترک برجام تشکیل شود.
طبق شنیده‌های غیررسمی، هیأت‌های اروپایی خواستار موکول شدن مذاکره به زمانی دیگر و بازگشت به پایتخت‌های خود شده بودند. 
هیأت ایرانی در وین دو سند شامل لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای را به طرف مقابل ارائه کرده است. باقری معاون سیاسی وزیر خارجه در گفت‌وگویی ارائه دو سند از سوی ایران به طرف مقابل شامل لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای را نشانه جدیت جمهوری اسلامی خواند و گفت: «در وین هستیم که گفت‌وگوها را ادامه دهیم.»
دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ از روز دوشنبه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در هشتم آذر ماه در وین رسما آغاز شد. این دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در شهر وین در حال برگزاری است.
طرف‌ها صبح چهارشنبه دهم آذرماه در کارگروه هسته‌ای مواضع و دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها ارائه کردند. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1