تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۴۴۱۹۴۷
با ارسال یادداشتی انجام گرفت

پاسخی به مطلبی در کبنانیوز؛ آب در هاون کوبیدن است / استقلال دانشگاه را فدای مطامع سیاسی نمی‌کنیم

۲
پاسخی به مطلبی در کبنانیوز؛ آب در هاون کوبیدن است / استقلال دانشگاه را فدای مطامع سیاسی نمی‌کنیم
کبنا ؛یکی از مخاطبان کبنا نیوز با ارسال یادداشتی به مطالب پایگاه خبری کبنا نیوز در نقد سرپرست جدید دانشگاه یاسوج پاسخی داد و نوشت: «به یقین این گونه گرد پاشی‌ها برای کمرنگ نمودن و فراموشی نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد و خدمات آنها ادامه خواهد داشت و البته به لطف خدا و نظر به شناخت و آگاهی رسانه‌ای مردم ما آب در هاون کوبیدن است.»
به گزارش کبنا، در این مطلب آمده است؛
مدیر مسئول محترم سایت وزین کبنا نیوز
با آرزوی توفیق و بهروزی
در پاسخ به مطالب طرح شده در یادداشتی با عنوان: «ضرورت بازنگری شورای انقلاب فرهنگی در حکم سرپرست دانشگاه یاسوج» در یادداشت‌های ارسالی مندرج در آن سایت به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی استان که همواره دغدغه توسعه استان را داشته و البته از بسیاری از مسائل دانشگاهی مطلع هستم، خواهشمند است با عنایت به اصول آزادی بیان و رسانه مستقل در این یادداشت نکاتی را جهت تنویر افکار خوانندگان عزیز بیان شده را در آن سایت انتشار فرمایید.
پیش از هر نکته‌ای تحسین می‌کنم، تلاش‌های رسانه‌های آزاد و مستقل که اصل بنیادین دموکراسی و توسعه هر جامعه‌ای است و امید به اینکه با توسعه فضای رسانه‌ای مستقل و آزاد این ابزار بنیادین دموکراسی و توسعه و در عین حال هدف والای دموکراسی که به عنوان تیغ دو لبه برای جامعه و توسعه می‌تواند عمل کند، همواره در خدمت توسعه باشد و به عنوان ابزاری قدرتمند در شکل دهی تحولات اجتماعی- سیاسی و بلوغ اجتماعی جامعه اثربخش باشد. با توجه به حجم اثرگذاری فضای رسانه‌ای بالطبع همواره مورد طمع بسیاری از صاحبان زر و زور و تزویر می‌باشد. امید است با درایت و مدیریت صاحبان اندیشه، جامعه شناس و البته فداکار برای رسیدن جامعه به توسعه‌ی پایدار، همواره رسالت مقدس و ارزشی خود را در خدمت به توسعه جامعه ایفا نماید.
مأموریت حساس و سنگین رسانه در شکل دهی به افکار عمومی جامعه و تحولات اجتماعی همسو با شاخص‌های اساسی توسعه می‌طلبد تا رسانه نسبت به حفظ حرمت آزادی بیان از یکسو و از طرفی حرمت افکار عمومی از سوی دیگر با شفافیت، صداقت و واقع نگاری و البته با تحقیق و پژوهش علمی و دقیق از نشر مطالب نادرست و خلاف واقع خواسته یا ناخواسته پرهیز کند تا نشان دهد داعیه‌ی حرمت افکار عمومی و توسعه جامعه را دارد.
دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان کهگیلویه و بویراحمد از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی در استان بوده به مدد تلاش و فداکاری قابل تحسین افراد بیشماری شکل گرفته، بلوغ یافته و اکنون فرصت خدمت به علم و توسعه استان و کشور را دارد. در اهمیت دانشگاه همین بس که هزاران نفر افراد نخبه و اثرگذار جامعه ما امروز مستقیم و غیرمستقیم دانش آموخته و یا متأثر از تعلیمات این دانشگاه هستند. در یک جمله خلاصه کنم" دانشگاه محور توسعه انسانی است و توسعه انسانی محور و زیربنای توسعه اجتماعی – اقتصادی جامعه است".
بی شک دانشگاه یاسوج طی سالها و در مراحل بلوغ بنابر دلایلی، زیاد و کم بسته به اقتدار مدیر و نفوذ سیاسیون متأثر از اتفاقات سیاسی جامعه و ساختار فرهنگی -اجتماعی جامعه بوده است. اثرگذاری دانشگاه یاسوج بر تحولات اجتماعی – سیاسی که می‌توانست مهمترین دستاورد دانشگاه در توسعه جامعه و شکل گیری تحولات اجتماعی بر مبنای دانش و تحلیل علمی باشد، گاهی فدای درخواست‌های ناصواب سیاسی و اشتغالزایی برای گروهی محدودی شد و فضا در دانشگاه بگونه ای استحاله شد که ریاست اسبق دانشگاه که بگواهی همه مطلعین که منشاء خدمات ارزنده‌ای در دانشگاه بوده، امکان تدریس در دانشگاهی را که سالها برای آبادی آن زحمت فراوان کشیده‌اند، نداشت و اینگونه بود وقتی در سکوت و غفلت نخبگان جامعه و رسانه‌های مستقل فضای سیاست زدگی جامعه بر دانشگاه سایه افکنده بود.
استقلال دانشگاه بی شک مهمترین رکن اساسی دانشگاه برای توسعه علمی و اجتماعی و تبدیل دانشگاه یاسوج به دانشگاه نسل سوم می‌باشد که همه افراد اثرگذار جامعه بخصوص رسانه‌ها، مسئولان دولتی، نخبگان سیاسی و اجتماعی باید نسبت به این مهم یعنی استقلال دانشگاه حساس باشند تا اثربخشی مثبت بر توسعه جامعه را فدای مطامع سیاسی و جریانی و قومی نکنند. ضمن اینکه این استقلال به معنای پشت کردن دانشگاه به دولت و نخبگان اجتماعی – سیاسی نبوده بلکه بر عکس موفقیت مدیریت دانشگاه در تعامل مفید، اصولی و گسترده با همه سازمانها و نهادهای اجتماعی و از جمله نمایندگان مردم برای پیشبرد امور و توسعه دانشگاه است.
در تغییر و تحولات دولت جدید، ریاست دانشگاه به دوش یکی از فرزندان و نخبگان همین استان سپرده شد که قریب سی سال از عمر خود را صرف خدمت در دانشگاه یاسوج نموده و تنها دغدغه ایشان توسعه دانشگاه است و البته با توجه به شخصیت علمی و کاریزماتیک ایشان در همه مقاطع و تغییرات دولت‌ها همواره به عنوان فردی شایسته برای مدیریت دانشگاه مطرح بوده‌اند. اشراف ریاست جدید بر همه مسائل ریز و درشت دانشگاه در میان دانشگاهیان زبانزد هست و به عبارتی ایشان بخشی از شناسنامه دانشگاه یاسوج است. کارنامه علمی ایشان به عنوان اولین پروفسور دانشگاه یاسوج مورد احترام نخبگان استان و بدنه‌ی دانشگاه است. دلسوزی و همدلی ایشان با تمامی بدنه دانشگاه از نیروهای زحمتکش خدمات تا مدیران ستادی فضایی را بوجود آورده تا نیروها بدون لکنت زبان مشکلات و مسائل شخصی و اداری خود را با ایشان مطرح کنند. همگان بدانند دکتر کرمی با توجه به جایگاه علمی خود در حال حاضر سقف حقوق هیات علمی را دارند و برای مدیریت در دانشگاه هیچ گونه افزایش حقوقی ندارند که بخواهد برای دنیای خویش کیسه‌ای بدوزد و تنها بخاطر احساس مسئولیت و توشه آخرتش می‌توانست حاضر به پذیرش مسئولیت شوند. خدا آن ملتی را سروری داد/ که تقدیرش به دست خویش بنوشت.
 اکنون این سؤال اساسی مطرح هست: که اگر از دایره انصاف و از سر شناخت به دانشگاه و استان بیاندیشیم چه کسی از ایشان برای مدیریت دانشگاه یاسوج شایسته‌تر بود؟
بی تردید جز این نیست که کسانی که بومی نبودند اما مدیون مردم این استانند، از منابع استان کهگیلویه و بویراحمد به نوایی رسیده‌اند اما متکبرانه شآن خود را بالاتر از دانشگاه می‌دانند. کسانی که در استان حاضر به هیچگونه سرمایه گزاری نبودند و حتی حاضر نیستند فرزندانشان در استان تحصیل کنند، چگونه امروز مدعی فرزندان نخبه بومی شدند و بر ریسمان پوسیده اختلاف قومی و شهری چنگ می‌زنند، غافل از اینکه حنای آنها دیگر رنگ ندارد و هرگز زمان و نخبگان استان به عقب بر نخواهند گشت و تجربه سه سال گذشته و تحقیرها و دهن کجی‌ها به نیروهای بومی هرگز فراموش نمی‌شود. متاسفانه عده‌ای هدفمند و مغرض با بی انصافی اسب چموش قلم رانده و تعدادی نیز نادانسته جهت غبارآلود کردن فضای افکار عمومی موضوع حمایت نمایندگان که خود نقطه قوتی برای ایشان هست را علم کرده‌اند و شعار عدم استقلال سر می‌دهند. به یقین این گونه گرد پاشی‌ها برای کمرنگ نمودن و فراموشی نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد و خدمات آنها ادامه خواهد داشت و البته به لطف خدا و نظر به شناخت و آگاهی رسانه‌ای مردم ما آب در هاون کوبیدن است.
امیدوارم نخبگان سیاسی و اجتماعی و فعالان رسانه‌ای مستقل که دغدغه‌ی توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را دارند از گذشته درس گرفته، بناحق و تحت تأثیر القائات عده‌ای منفعت طلب که هیچگاه به فکر توسعه دانشگاه و توسعه استان نبوده‌اند در دام تفرقه این فرصت طلبان گرفتار نشویم و مطابق انتظار و بر اساس رسالت دانشگاهی خود در اعتلای علمی و توسعه دانشگاه مادر استان بکوشیم که سرمایه گذاری برای توسعه پایدار استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
البته این شرایط مسئولیت جناب آقای دکتر کرمی را برای جهاد و از خودگذشتگی برای توسعه دانشگاه و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد و البته همدلی برای همه‌ی دانشگاهیان قطعاً بیشتر خواهد کرد و از کسی که محرومیت را با گوشت و پوست خود درک کرده انتظار می‌رود برای توسعه استان جهاد کند. زندگی صحنه‌ی یکتای هنرمندی ماست، هر کسی نغمه‌ی خود خواند و از صحنه رود/ صحنه پیوسته بجاست، ای خوش آن نغمه که مردم بسپارند به یاد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1