تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۴۴۱۹۴۰
شهردار دوگنبدان کی معرفی می شود؟

فضای سیاسی و دوقطبی شهرستان گچساران در انتخاب شهردار

۶
۰
فضای سیاسی و دوقطبی شهرستان گچساران در انتخاب شهردار
کبنا ؛با عقب افتادن چند ماهه انتخاب شهردار در گچساران، فضایی سیاسی و حاکی از نارضایتی رقم خورده و برخی از چهره های سیاسی نیز خواستار فیصله دادن هر چه سریعتر این موضوع از سوی مسئولان استانی شده اند.
به گزارش کبنا نیوز، هر چند پیگیری این موضوع از طرف علیمراد جعفری از سوی عده ای موج سواری و استفاده از شرایط کنونی تلقی شده، ولی یکی از دلایل این پیگیری، ایجاد یک دوقطبی با طیف سیدناصر حسینی نماینده فعلی شهرستان های گچساران و باشت و ابراز نارضایتی علیمراد جعفری از بازنده شدن در انتخابات گذشته است. اینطور گفته می شود که سیدناصر حسینی و اطرافیان او با گزینه شهرداری «آقایی» مخالف است، و چندی پیش نیز یکی از اعضای شورای شهر در مصاحبه ای با خبرنگار کبنا گفته بود «سنگ اندازی ها برای آقای آقایی در خود شهرستان صورت گرفته»، ولی نام هیچ گزینه دیگری برای شهرداری ذکر نشد. اما سیدناصر حسینی باز هم در گفت و گو با کبنا نیوز گفته است هیچ دخالتی در انتخاب شهردار ندارم، اما شنیده ها برخلاف این موضوع حکایت دارند و، گفته ها حاکی است نزدیکان سیدناصر از شهردار شدن آقایی رضایت ندارند و می خواهند کسی شهردار شود که با آنها کار کند.
گویا عده ای از اعضای شورای شهر در ابتدا مخالف گزینه «آقایی» بوده اند، ولی بعد از آن، گفته می شد همه اعضا بصورت یکدل و یکصدا با آقایی موافق هستند. از طرفی اگر آقایی به عنوان شهردار معرفی شود، یکی از اعضای علی البدل نیز جایگزین او می شود و منتفع خواهد شد.
سرپرست شهرداری دوگنبدان تاکنون نشان داده ظرفیت های بالایی برای این سمت دارد و علاوه بر اعتقاد به تفکر جمعی، جوان گرا است و در همین مدت کوتاه نشان داده برنامه های خوبی برای شهرداری، در سر دارد. ولی با انتخاب شهردار، عملا سرپرست کنار خواهد رفت.
اینکه «آقایی» شهردار خوبی خواهد بود یا خیر؟ موضوعی است که الان جای بحث ندارد، چرا که او از طرف وزارت کشور تأییدیه گرفته است. ولی تجربه شهردار شدن «مسعود ظفری» نشان داده گزینه های سیاسی نمی توانند برای شهر خوب کار کنند، ظفری در طول مدت فعالیت خود، مسائل سیاسی و جناحی را دنبال می کرد و همیشه یک پای حاشیه های شهر او بوده است. در هر حالی، چه آقایی بر سر کار بیاید و چه گزینه سیدناصر حسینی، شهردار سیاسی موجب می شود شایسته سالاری زیر سوال برود. چنین شهرداری نمی تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. حتی اگر قرار است شهردار از میان قوم قشقایی انتخاب شود بهتر بود بر اساس شایسته سالاری فرد اصلح انتخاب می شد. شایسته سالاری موضوعی محوری است که مدت ها است به دست فراموشی سپرده شده و ملعبه دست سیاسیون شده است.
امروز امام جمعه موقت گچساران نیز در انتقاد به تأخیر در معرفی شهردار دوگنبدان گفت: شهر ما چند ماهی است که متاسفانه شهردار ندارد و جای تعجب دارد که چقدر باید صبر کرد؟، چقدر باید  چیزی نگفت؟ چند هفته تحمل کردیم! و چیزی نگفتیم  پس تاکی؟!مگر انتخاب یک شهردار چقدر زمان می برد؟!،چرا این اندازه سهل انگاری می شود؟ شهری که شهردار نداشته باشد طبیعتا به مشکلاتی برمی خورد و برای مردم نیز مشکلاتی ایجاد می شود.
همچنین در روزهای گذشته مسئول تیم رسانه ای حاج علیمراد جعفری در پی انتشار خبر رد صلاحیت شهردار دوگنبدان واکنش نشان داد.
جواد شجاعی فر ، مسئول تیم رسانه ای علیمراد جعفری ، در پی خبر رد صلاحیت شهردار دوگنبدان در استوری خود نوشت؛
شنیده ایم برادر انقلابی و پاک دستمان، حاج علی محمد آقایی را ضمن تاییدیه وزارت کشور و نهادهای امنیتی، استانداری تایید نکرده اند!
این شکاف بزرگ در بین جریان انقلاب، متوجه عاملان به قولا انقلابی است و قطعا برای آن ها هزینه بردار خواهد بود چرا که حذف بچه های انقلابی به بهانه هایی که عامل آن در سیاست منطقه است به همین راحتی تمام نخواهد شد.
به قول حاج علیمراد جعفری ، عده ای که تعدادشان به اندازه ظرفیت یک پراید هم نیست ادعای مالکیت انقلاب را در شهرستان و استان دارند.
با نوعی تزویر و ریای مدرنیته روبه رو هستیم که دست ابلیس شیطان را از پشت بسته اند! ادعای انقلابی دارند و برای حذف بچه های انقلاب از مسندها، چاه های عمیق حفر می کنند!
در آخر با کج کردن گردن و کلاه منتسب به سردار رشید اسلام، چهره حق به جانب می گیرند!
علیمراد جعفری نیز در این خصوص پیامی در اینستاگرام خود نوشت:
  بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و احترام
به استحضار میرساند با توجه به اینکه طبق قانون، مراحل انتصاب برادر انقلابی "حاج علی محمد آقایی" برای سمت شهردار دوگنبدان از طریق وزارت کشور پایان یافته است و با عنایت به اهمیت حضور شهردار برای انجام امور مردم و سازمان شهرداری و برای حاکم شدن آرامش بر اذهان عمومی و فضای جامعه ، بهتر است مسئولین مربوطه حکم انتصاب ایشان را هر چه سریعتر ابلاغ نمایند چرا که هیچ دلیلی برای تاخیر در این خصوص وجود ندارد .
قطعاً تعلل در این امر ، مغایر با اهداف و مسیر عدالتخواهی دولت مردمی آیت الله رئیسی میباشد .
علیمراد جعفری

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
اولین ضربه را دولت ضعیف و حداقلی رئیسی از انتخاب استاندار ضعیف دست نشانده خورده است
جانباز احمدزاه
Iran, Islamic Republic of
جانباز احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
درود دکتر حاج علی آقایی مردی توانمند و با تجربه به قوانین شهرداری آشنایی کامل دارند اگر ایشان را عده ای سنگ اندازی می کنند که شهردار نشود اشتباه میکنند چون باید به رای مردم و شورا احترام گذاشت و ایشان با همکاری مردم و مسیولین می توانند به شهرمان خدمت کنند با سپاس جانباز احمدزاده معلم باز نشسته
ممو
Iran, Islamic Republic of
علیمراد گرچه زیاد بهت خوشم نمیاد ولی تو عمرت یه حرف خوب زدی وان هم اینه که گفتی با کج کردن گردن و کلاه شهید سلیمانی نباید سوپر کلاه سر مردم گذاشته شود البته باید غیر از کج گردن گردن گزینه دست زیر بغل بردن را هم اضافه میکردی
Iran, Islamic Republic of
ظفری با اقتدار یادت بخیر
احسان خان
Iran, Islamic Republic of
والا بخدا دیگه دارم کم کم به این سید ناصر شک میکنم.
تازه دارن توی ادارات میروفن از سرای دار تا رئیس جابجا شده.
در مسائل شورا دخالت شده.
حرفهای ضد و نقیض اسنپی شنیدم.
بی عدالتی دارم میبینم.
‌رأی سالاری میبینم.....یعنی هر طایفه ای رأی بیشتر دادن مقدمترن
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1