تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۱۸
کد مطلب : ۴۴۱۳۸۱
کبنا گزارش می دهد؛

بازدید معاون وزیر از مناطق زلزله زده هرمزگان

۰
بازدید معاون وزیر از مناطق زلزله زده هرمزگان
کبنا ؛فرزاد نجات نیا معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت راه و شهرسازی به منظور بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان، به این استان سفر کرد.


به گزارش کبنا نیوز، روز چهارشنبه (۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰) معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی پس از بازدید از مناطق زلزله زده استان هرمزگان در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده حضور یافت. 
   
همچنین نجات نیا با حضور در استودیوی خبر صداوسیمای مرکز خلیج فارس گفت: از ابتدای وقوع زلزله، سه نقطه مواصلاتی در هرمرگان مسدود شد که بلافاصله این مسیر‌ها بازگشایی شدند.
   
فرزاد نجات نیا اظهار کرد: اکنون تنها مسیر مسدود مانده، جاده روستای آرنگان فین است که تا قبل از ظهر فردا بازگشایی می‌شود.
وی در خصوص بازسازی مسیر‌های خسارت دیده از زلزله هم گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای این موضوع تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است و از هفته بعد هم یک تیم ارزیاب و کارشناس از این سازمان برای انجام اقدامات لازم برای اصلاح مسیر‌ها به هرمزگان سفر می‌کنند.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در خصوص زمان ساخت منازل آسیب دیده از زلزله هم گفت: از دیروز عملیات آواربرداری منازل تخریب شده آغاز شده است و تا پایان سال هم منازل مردم ساخته و تحویل آن‌ها می‌شود.
به گفته نجات نیا، بر اثر زلزله فین سه هزار و ۲۰۰ خانه آسیب دیده اند که از این شمار دو هزار و ۵۰۰ خانه نیازمند بازسازی و ۷۰۲ خانه هم نیازمند تعمیر هستند.
وی افزود: برای بازسازی خانه‌های تخریب شده ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات و ۷۰ میلیون هم کمک بلاعوض و برای خانه‌های نیازمند تعمیر هم ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: مقرر شده تا زمان تصویب این پیشنهاد در هیئت دولت، از حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) اقدامات اولیه بازسازی انجام شود.
 مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بر اساس اطلاعات شبکه‌های لرزه‌نگاری وابسته به این مرکز اعلام کرد که از ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه روز یکشنبه (۲۳ آبان) تا ساعت ۹ صبح امروز (چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰)، ۱۵۲ زمین لرزه در حوالی شهر فین واقع در استان هرمزگان ثبت شده است.
در بازه زمانی حدود ۱.۵ دقیقه ۲ زمین‌لرزه بزرگ در بخش فین واقع در شمال باختری بندرعباس را لرزاند که زمین‌لرزه اول در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و چهار ثانیه (به‌وقت محلی) روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ ۱۴۰۰  مطابق با ساعت ۱۲ و ۷ دقیقه و چهار ثانیه (به‌وقت جهانی) روز یکشنبه ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱ میلادی زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج محلی(ML) در ۱۷ کیلومتری شمال خاوری فین و ۵۸ کیلومتری شمال باختری بندرعباس و زمین‌لرزه دوم در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۷ ثانیه (به‌وقت محلی) روز یکشنبه در ساعت ۱۲ و هشت دقیقه و ۳۷ ثانیه (به‌وقت جهانی) روز یکشنبه ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱ میلادی زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج محلی(ML) در ۴۶ کیلومتری خاور فین و ۴۳ کیلومتری شمال بندرعباس به‌وقوع پیوست.
نام شما

آدرس ايميل شما

هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1