تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۴۴۱۱۹۳
در نشست ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

احمدزاده: با کلی‌گویی نمی‌توان برای کرونا تصمیم گرفت / کهگیلویه و بویراحمد مشکل تجهیزات و دارو دارد

۵
۰
احمدزاده: با کلی‌گویی نمی‌توان برای کرونا تصمیم گرفت / کهگیلویه و بویراحمد مشکل تجهیزات و دارو دارد
کبنا ؛نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان و در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 22 آبان ماه 1400) ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار و با حضور مدیران عضو این ستاد در سالن شماره یک استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در ابتدای این نشست پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخت.
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست، اظهار داشت: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با قوت بیشتری انجام بگیرد. مردم باید مراقب سلامت خودشان باشند.
وی افزود: باید این نگرش که واکسن نمی‌زنیم در سطح جامعه از بین برود. در کشور روسیه که یکی از کشورهای سازنده واکسن کرونا است، تلفات به دلیل همین نگرش زیاد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه دست روی این موضوع گذاشت که استان به لحاظ تجهیز دارو مشکل دارد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ تجهیز دارو مشکل دارد و دلیلش این است که خرید بخشی از داروها را به خود استان‌ها اختصاص داده‌اند. این در حالی است که درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پایین آمده و هم اعتبار کافی به آنها داده نشده است و باید از دانشگاه علوم پزشکی حمایت‌های لازم انجام بگیرد.
احمدزاده در ادامه به تشابه آنفولانزا و کرونا اشاره کرد و گفت: به دلیل تشابه این بیماری تشخیص آن برای پزشکان سخت است و در همچنین موقع هایی ذهنیت‌ها به سمت کرونا می‌رود و ممکن است که آمار آنفولانزا برای کرونا به ثبت برسد و این یکی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از اواخر آبان و آذر تا زمستان آنفلونزا شیوع پیدا می‌کند که تشابه علائم کرونا و آنفولانزا تشخیص را با مشکلاتی مواجه می‌کند که از کادر پزشکی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی، می‌خواهیم نهایت دقت را در این زمینه داشته باشند.
وی در ادامه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید پروازهای استان و اتوبوس‌ها با 60 درصد ظرفیت فعالیت کنند و حق ندارند بیش از این مسافر جابجا کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان ممسنی یکی از شهرستان‌های قرمز کشور است که در همسایگی شهرستان‌های باشت و بویراحمد قرار دارند و باید این هم مورد توجه قرار بیگرد.
وی در خصوص تعطیلی مدارس نیز گریزی زد و گفت: اولاً باید آمار دقیقی از دانش آموزان و مردم مبتلا به کرونا داشته باشیم تا بر اساس آن تصمیم گیری شود. نمی‌توان با کلی گویی در خصوص تعطیلی مدارس یا دایر بودن آن تصمیم گیری کرد.
وی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: اصل بر بازگشایی و آموزش حضوری در مدارس است لذا همه پروتکل‌ها رعایت شود و وضعیت کرونای مدارس به صورت دقیق ارائه شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با مدیران یکی از مدارس روستایی تماس گرفتم و گفتند که مدرسه‌ای که قبلاً ۱۰ دانش‌آموز داشت الان به ۲۰ دانش‌آموز رسیده و کلاس کامل پر شده است، این مورد را برای مدیرکل آموزش و پرورش استان فرستادم تا بررسی کند.
احمدزاده از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که مراقب سلامت خود باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته مدنظر قرار دهند و اظهار داشت: تجمع‌ها و دورهمی ها همچنان ممنوع است.
وضعیت بیماری کرونا نسبت به قبل در استان بهتر شده است و شهرهای نارنجی از ۴ شهر به دو شهر کاهش یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حال حاضر مارگون، باشت، بهمئی و لنده در وضعیت آبی، دنا، چرام و گچساران در وضعیت زرد و بویراحمد و کهگیلویه نارنجی هستند که وضعیت در این دو شهرستان شکننده است.
وی با اشاره به مؤثر بودن طرح شهید سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی به هیچ عنوان نباید متوقف شود، در ستاد ملی کرونا هم تاکید رئیس جمهور بر اجرای این طرح است اگر موانعی است برطرف شود تا با قدرت دنبال شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شاخص بالای نمونه‌گیری در استان گفت: شاخص نمونه‌گیری در استان ۵۰ درصد و در کشور ۴۳ است که همین موضوع نسبت آمار بالای مبتلایان را نشان می‌دهد و نشان دهنده عملکرد بهتر دستگاه‌ها است.
احمدزاده بیان کرد: دیروز در بویراحمد و کهگیلویه دو مورد فوتی کرونا داشتیم که نشان داد کرونا همچنان پرخطر است.
 ۶۲ درصد مردم دُز دوم واکسن را دریافت کردند
 هادی زارع‌پور در نشست استانی ستاد کرونا در خصوص بازگشایی مدارس گفت: الگوی بازگشایی در شرایط بیماری کرونا تدوین شده است.
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: دانش‌آموزان در روستاهای زیر ۱۵ نفر جمعیت از سوم مهرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس درس حاضر شدند و مشکل چندانی در روستاها نداریم.
 وی بیان کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان با گروه‌بندی بازگشایی شده است، ضمن اینکه دانش‌آموزان متوسطه اول و ابتدایی اول آذر سر کلاس درس حاضر می‌شوند.
 زارع‌پور عنوان کرد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی یک روز در هفته با انجام گروه‌بندی سر کلاس درس حاضر می‌شوند.
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل کمیته سلامت در مدارس گفت: ۹۸.۳ درصد فرهنگیان دُز اول و ۹۰ درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ضمن اینکه ۸۸.۶۴ دانش‌آموزان دُز اول و ۵۹ درصد هم دُز دوم را دریافت کرده‌اند.
 نگرانی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس غیرانتفاعی
 مجید احمدی فرماندار بویراحمد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس غیرانتفاعی را نگران کننده دانست و گفت: اگر روند کنونی در مدارس غیرانتفاعی ادامه پیدا کند با بحران مواجه می‌شویم.
احمدی در ادامه گفت: هنوز افراد زیر 12 سال را واکسن نزدیم. اگر آبان ماه مدارس ابتدایی قرار باشد که فعال شوند و نظارت هم ضعیف باشد با چالش جدی روبرو می‌شویم.
 همچنین سید علی ساداتی رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راکد شدن طرح شهید سلیمانی گفت: بخش‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی طرح فراموش شده و تنها بر واکسیناسیون متمرکز شدیم که نگران کننده است.
 وی خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در قالب ۷۰۳ تیم در قالب طرح شهید سلیمانی آمادگی دارند با تمام جزئیات وارد میدان شوند تا استان وارد پیک بعدی کرونا نشود.
 در ادامه آرمین به نمایندگی از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از خرید تجهیزات بیماران کرونایی در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: خرداد ماه ۷ میلیارد ریال تجهیزات سهم استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری و توزیع شد.
 وی بیان کرد: سهمیه جدید استان ابلاغ شده و ۵ میلیارد ریال تجهیزات خریداری و در اولین فرصت توزیع می‌شود.
 بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ۳ هزار بازدید از صنوف مختلف گفت: ۳۱۸ صنف متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
 این مسئول با اشاره به وضعیت خوب استان در بیماری کرونا گفت: پوشش خوب واکسیناسیون به داد ما رسید و سطح ایمنی در جامعه افزایش یافته است.
 وی با اشاره به کُند شدن روند واکسیناسیون در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان تجربه تزریق حدود ۲۰ هزار واکسن را دارد که این آمار به ۶ هزار دُز رسیده است که از مردم تقاضا می‌کنیم برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.
 پرویز یزدان‌پناه هم با اشاره به اینکه ۳ هزار بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی هستند، گفت: ۸۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دُز اول و ۶۲ درصد دُز دوم را تزریق کردند که بیشترین پوشش مربوط به شهرستان دنا است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ۳۰ روز گذشته مورد فوتی بیماری کرونا در دنا گزارش نشده که می‌تواند ناشی از پوشش خوب واکسیناسیون در این شهرستان باشد.
 وی در خصوص پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان گفت: ۸۶ درصد دانش‌آموزان دُز اول و ۵۹ درصد هم دُز دوم را دریافت کردند که لنده و دنا بیشترین پوشش واکسن کرونا را داشتند.
 یزدان‌پناه همچنان تجمعات را عامل اصلی بیماری کرونا دانست و افزود: رعایت پروتکل‌ها در استان ۵۰ درصد است که آمار مطلوبی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

شبکه کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار انقلابی خدا قوت رئیس دانشگاه کارش فقط وفقط تعویض مدیران است برای چند روز ریاست چکار دارد دارو باشد یا نباشد بفکر صندلی است
مح
Romania
من دانشجوی علمی کاربردی یک گچساران درسال ۹۵ درمقطع کاردانی بودام یکی ازدرسها به نام اصول فقه نرفتم روی جلسه وغیبت بود ..
Iran, Islamic Republic of
مدارس از اول مهر به صورت حضوری در کهگیلویه بازگشایی شدند و هیچ گونه تعطیلی نداشتند .واقعا چه کسی جوابگو جولان.کرونا در مدارس است
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار کرونا رفت، کروناهایی که دارن خون ملت می خورن رسیدگی کن مدیرانی که در دولت قبل با تاجگردون بودن الان هم چسبیدن به نمایندگان جدید چرا تغییر شروع نمی کنید به خدا اینها کرونا هستن
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار،انفلوانزا خطرناک تر و شدیدتر از کرونا هست
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1