تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۴۴۱۱۷۱
در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد

میدان مین بر سر راه دولت سیزدهم

۰
میدان مین بر سر راه دولت سیزدهم
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و  موضوع کتاب و مسائل سیاسی روز دنیا و ایران مهمترین صحبت‌های ارائه شده در خطبه‌های نماز جمعه بود.
به گزارش کبنا، امام جمعه منطقه پاتاوه گفت: آمریکای روبه افول یک نظام ضد بشری و اخلاقی است به حول و قوه الهی و تبعیت از ولی فقیه در جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی دشمنان را شکست خواهیم داد.
حجت‌الاسلام سیادت ظهر امروز جمعه 21 آبان ماه 1400 در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه برکات زیارت و توسل به حضرات معصومین و اولیاء خدا علیهم السلام را مهم ارزیابی کرد و گفت: انسان‌های باتقوا به وسیله زیارت وتوسل به واسطه‌های فیض الهی خیر دنیا و آخرت را به دست می آورند و به کمال علمی، معنوی، اخلاقی و عقلی می‌رسند.
خطیب جمعه به کرامات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، اشاره و به استناد سخنان معصومین، امام صادق علیه السلام و امام رضا ع در کتاب ( بحارالانوار) افزود: همه شیعیان من با شفاعت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وارد بهشت خواهند شد هرکس حضرت معصومه(س)را با شناخت زیارت کند بهشت پاداش او خواهدبود.

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز  ابتدا با تبریک میلاد حضرت امام حسن عسکری ع از لسان مبارک آن امام بزرگوار گفت: از افشای اسرار و ریاست طلبی بپرهیز که این دو آدمی را به هلاکت می‌کشاند.
امام جمعه پاتاوه به پنج دلیل، ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را همچنان تهدیدی علیه منافع آمریکا و متحدانش در منطقه دانست و عنوان کرد: ایران تلاش می کند نفوذ آمریکا را از بین ببرد، از تمامی مسلمانان خصوصآ شیعیان در خارج از مرزهای خود حمایت می‌کند- نفوذ خود را در منطقه تحکیم و قدرتش را به کشورهای همسایه گسترش می‌دهد.
وی گفت: فشار بین المللی را نسبت به مرکزیت خود منحرف می‌کند یعنی یکی از اصول سیاست منطقه‌ای تهران در حوزه نفوذ خود تقلیل فشارهای محور غربی، عربی، عبری به تمام پیکر یک پارچه محور مقاومت است تهدیدات علیه ثبات خود را به حداقل می‌رساند.
خطیب جمعه در همین راستا با ذکر سخنی از رهبری معظم انقلاب گفت: آمریکا روبه افول یک نظام ضد بشری و اخلاقی است به حول و قوه الهی و تبعیت از ولی فقیه در جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی دشمنان را شکست خواهیم داد.
حجت الاسلام سیادت در فراز پایانی خطبه ها با گرامیداشت روز بزرگداشت مفسر قرن حاضر(علامه طباطبایی) به روز کتاب و کتابخوانی به سخنان رهبر انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: کتاب یکی از ارزشمندترین فراورده های بشری و گنجینه بزرگ ترین ثروت های بشری، یعنی دانش و تحقیق است دین و دنیای بشر و جسم و جان انسان به برکت کتاب تامین و تغذیه می شود و فرایند کمال بشری به وسیله کتاب تحقق می یابد،کتاب، مادر تمدن‌ها و نیز عصاره آن هاست امروز به برکت انقلاب اسلامی، کتابخوانی وعلم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی،که یک واجب دینی است، و فرهنگ کتابخوانی باید به عنوان سیره و سنت بین مردم رایج شود.

پشتیبانی مردم از نظام نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت در وصف انسان‌های متقین اظهار داشت: انسان‌های با تقوا در نعمت‌های دنیا با اهل دنیا شریک‌اند اما انسان‌های اهل دنیا در سعادت آخرت با متقین شریک نخواهند بود.
امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه ثمره تقوا به دست آوردن شرح صدر است، این ویژگی را از دیدگاه آیات و روایات تبیین کرد.
وی اضافه کرد: در روایات آمده است زمانی که خدای متعال به حضرت موسی و برادرش دستور داد «اذهبا الی فرعون انه طغی..» سراغ فرعون بروید که طغیان کرده است و با نرمی با او سخن بگویید حضرت موسی از خدای سبحان شرح صدر خواست، وقتی همین آیه بر پیامبر اسلام نازل شد مردم سؤوال کردند شرح صدر چیست پیامبر«ص» فرمود نوری است که خدا در قلب انسان‌های متدین قرار داده است.
خطیب موقت نماز جمعه دهدشت گفت: امیرالمومنین علی«ع» هم از خداوند خواست به جایگاهی برسد که بتواند شرح صدر داشته باشد.
تقوی تصریح کرد: اگر ورودی‌های قلب را با تقوا نگهداری کنیم قلب خانه منور خواهد شد که جایگاه خدای سبحان است.
وی رد بخش دیگری از سخنانش سالروز رحلت حضرت معصومه«ع» را یادآور شد و گفت: بعد از حضرت فاطمه زهرا«س» زنی به اندازه حضرت معصومه«س» قدرت شفاعت را ندارد. امام صادق«ع» در روایتی فرمودند« همه شیعیان را حضرت فاطمه معصومه شفاعت می کند.»
امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به روایات درباره فضیلت قم و اهل قم بیان داشت: اگر قم را در آسمان چهارم به پیامبر نشان دادند اگر یک در از قم به سوی بهشت باز می شود و اگر امام صادق فرمود که این قم حرم اهل بیت است به خاطر این یک دختر است که خدای متعال این همه عنایت کرده است.
وی اضافه کرد: اگر بعد از 1400 سال ما توانستیم حکومت اسلام تشکیل دهیم به خاطر کرامت عظمت و فضیلت قم است.
تقوی گفت: با مطالعه تاریخ می‌بینید زمانی که سلاطین مثل فتحعلی شاه حکم وحشی بودن ملت ایران را در سال 1203 به روس‌ها داد که هر جنایتی بتوانند انجام دهند اگر این معاهده را کشورهایی مثل فرانسه انگلیس استرالیا استفاده کردند از سال 1332 حکومت امریکا توانست هر روز از نفت ایران چپاول کند به خاطر این بود که مرجعیت شیعه آنجا در رأس قرار نداشت.
حجت‌الاسلام تقوی با تأکید بر اینکه تا زمانی که قرآن و مرجعیت حاکم است دشمن راهی از پیش نخواهد برد، افزود: امروز اگر فرزندان این مرز و بوم امریکا را به عنوان یک دزد دستگیر می‌کنند به خاطر مرجعیت شیعه است.
وی گفت: مرجعیت شیعه انقلاب کرد جنگ را اداره کرد داعش را از بین برد و دشمنان این مکتب و دین بدانند تا زمانی که این مردم فهیم انقلابی متدین همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند اما پشتیبان مراجع عظام تقلید هستند دشمن راهی از پیش نخواهد برد.

کتاب در ارتقاء دانش و فرهنگ و تمدن جامعه نقش اساسی دارد
به گزارش کبنا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی گفت: نماز جمعه این هفته به یاد شهید والا مقام محمدعلی پرزور برگزار می‌شود شهیدی ۱۶ ساله به دانش آموز بود و سنگر تعلیم و تربیت ملکوتی شد شهیدی که به گذشت ایثار مهربانی خوش اخلاقی و اهل نماز جماعت مشهور بود در وصیت نامه‌اش از مردم میخواد امام را یاری کنند و با هم وحدت داشته باشند در عملیات کربلای ۵ در شلمچه معروف به کربلای ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: یکی از آثار تقوا جهل زدایی است و هدف انبیا و رسول جهل زدایی از فکر و دل و خانواده و جامعه بود انبیا آمدند تا انسانها داخل شوند چون انسان عاقل بنده خداست کسی که خودش جاهل است جاهلانه عمل می‌کند و تا خودش از جهل خارج نشود نمی‌تواند جامعه را از جهالت نجات دهد انسان‌های با تقوا و عاقل نه اسیر می‌شوند نه دیگران را به اسارت می‌گیرند و خاصیت جامعه عاقل و با تقوا آزاد منشی و آزاد پروری است اینها نه در رهن کسی قرار می‌گیرند و نه کسی را در بند می‌گیرند ونه راه را بر کسی می‌بندند.
وی افزود: دین انسانها از جهالت بیرون می‌آورد اثر دین تزکیه و تعلیم جامعه است و جامعه با تزکیه و تعلیم عاقل باشد و اگر افراد بدون تزکیه و علم در جامعه مسئولیت بپذیرند جامعه را جاهلانه بار می‌آورند و کرامت انسان و خانواده و جامعه در سایه آگاهی و عمل به علم حاصل می‌شود و اساساً انسان بی تقوا جاهل است و جاهل کرامتی ندارد اگر افراد و مدیران جاهل در جامعه مسئولیت پذیر شوند اجازه نقد نمی‌دهند و تحمل نقد ندارند و فوراً با تیم‌های قوی تحریف ایجاد می‌کنند و اینچنین جامعه در جهل فرو می‌رود اگر جامعه از عنصر تقوا و عقل خالی شد جاهل می‌شود و در جامعه جاهل باطل را حق و تحریف را حقانیت نشان می‌دهند در جامعه جاهل معاویه صفت‌ها رشد می‌کنند.
صلواتی با بیان اینکه معاویه از جهل مردم استفاده می‌کرد باطل را حق و خودش را دین معرفی می‌کرد تاکید کرد: همین معاویه بت‌ها را جمع می‌کرد آنها را به هند می فروخت از فروش بت‌ها کسب درآمد می‌کرد و خود را امیرالمؤمنین و داعیه دار حق معرفی می‌کرد و این خاصیت جامعه جاهل است که هم در برابر مکتب می‌ایستد و هم آورند متکب را در مقابلش می‌ایستند و از دل جامعه جاهل بدگویی، بد دهنی، سخن چینی، اهل ترور و تعدی و تزویر و ریا رشد می‌کند و افراد جاهل جامعه را از ولایت خدا خارج و بسمت ولایت شیطان می‌کشانند و در جامعه جاهل حمایت‌ها نابجا و به آدمها نیش می‌زنند و اذیت می‌کنند تهمت می‌زنند منت می‌گذارند نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند رسالت اصلی علماء و آموزش و پرورش و فرهنگیان و معلمان جهل زدایی است اینها باید مثل اصحاب کهف جهل جامعه را از بین ببرند اگر خورشان جاهل باشند جاهل تربیت می‌کنند و باید بپذیریم خدای متعال ودیعه بزرگ الهی و بشریت یعنی امام عصر عج را به جامعه جاهل نمی‌دهد.
امام جمعه قلعه رئیسی به مذاکرات با آمریکا اشاره و یادآور شد: در آستانه مذاکرات ضروری است دولت اقتصاد را باید از مذاکره جدا کند غرب می‌خواهد از آب تحریم ماهی صید کند و با سلاح تحریم دنبال امتیازگیری از ایران است هدف از تحریم اقتصادی تحمیل درد بر مردم است دولت باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند نباید اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را بدهیم باید به دنبال مذاکره نتیجه محور باشیم اینکه اقتصاد ایران بدون برجام مدیریت شود و و نگاه به شرط جایگزین نگاه غرق شوند این یک پیروزی برای ایران است دولت جدید بایداز اقدامات دولت قبل عبرت بگیرد.
صلواتی خاطرنشان کرد: دولت قبل برای رفع تحریم‌ها محدودیت‌های زیادی پذیرفت و قبل از اجرای تعهدات طرف مقابل ایران همه تعهدات خود را عملی کرد نتیجه‌اش این شد که آمریکا از برجام خارج شد به هیچ کدام از تعهداتش هم عمل نکرد ۱۵۰۰ تحریم به تحریم‌های قبل هم اضافه کرد. امروز دیگر سلاح تحریم آمریکا کارکردهای اولیه خود را از دست داده است دولت باید به دنبال تغییر قواعد بازی در مذاکرات باشد و باید مذاکرات نتیجه محور که به رفع واقعی تحریم‌ها منتهی شود اولویت باشد ایران اسلامی از بازگشت صوری آمریکا به برجام استقبال نخواهد کرد.
امام جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: اصلاحات اقتصادی در دولت سیزدهم این روزها مورد بحث است دولت به دنبال چاره اندیشی برای بازگشایی گره‌های اقتصادی کشور است. حل معضل ارز ۴۲۰۰ تومانی، مشکل کسری بودجه، نقدینگی لجام‌گسیخته، مهم‌ترین این مباحث است ارز ترجیحی نه درست طرح شد و نه درست اجرا شد و نه نظارت صحیحی بر آن شد و باعث شد سفره مردم کوچکتر شود دولت قبل و مجلس قبل هیچ اقدامی برای اصلاح این رویه نادرست نکردند و با سهل انگاری آن را به عنوان یک میراث شوم و میدان مین بر سر راه دولت سیزدهم قرار دادند.
وی بیان کرد: دولت سیزدهم می‌خواهد طرحی با هدف ترمیم قدرت خرید مردم به اجرا بگذارد در طرح جدید به جزء در مورد دارو و چند کالاهای دیگر، ارز تخصیصی برای دیگر کالاها برداشته می‌شود لذا باید زیرساخت‌ها را فراهم کرد باید پرداخت یارانه‌ها هدفمند شود قبل از اجرای طرح باید گفتگوی صریح و شفاف و صمیمی و اقناعی با مردم صورت بگیرد.
صلواتی با بیان اینکه نان و کتاب دوماد سلامت جسم و روح هستند همه ما مسئول ذهن و روح افراد جامعه هستیم تاکید کرد: تغذیه ذهن و فکر و روح غذای سالم و مقوی می‌خواهد این باچت آب و کتاب و خوانی محقق می‌شود یکی از مطالبات پر تکرار نائب امام زمان عج رهبر حکیم انقلاب در سه ده اخیر درباره کتاب و کتابخوانی است متاسفانه نه مسئولان و نه مردم به این مطالبه رهبر انقلاب توجه نکردند امروز باید کتاب و کتابخوانی به عنوان یک سنت حسنه ترویج شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا گفت: کتاب در ارتقاء دانش و فرهنگ و تمدن جامعه نقش اساسی دارد باید خرید کتاب جز از سبد غذایی خانواده‌ها شود اینکه ما اهل کتاب و کتابخوانی نباشیم یک خسارت بزرگ است هر پدر و مادری که می‌خواهد فرزند موفق و صالحی و آگاهی و مصون از آسیب‌ها داشته باشد باید هم خودشان هم فرزندانشان اهل کتاب و کتابخوانی باشند از زحمات و تلاش‌های مسئولان کتابخانه‌های بخش چاروسا تشکر می‌کنم.
گفتنی است، امروز به دلیل برگزاری نماز جمعه بیاد شهید پرزور مادر این شهید والامقام به همراه عکس فرزند شهیدش و برادر شهید در نماز جمعه قلعه رئیسی حضور پیدا کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1