تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۴۴۱۰۰۸
در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گچساران مطرح شد؛

صنعتگری که به خاطر 40 میلیون تومان بدهی خواب راحت ندارد! / اگر در اصفهان و مشهد بودم وضعیتم خیلی بهتر از این بود/ فرماندار گچساران: صندوق کارآفرینی امید باید تسهیل تولید کند نه آنکه مانع ایجاد کند

۰
صنعتگری که به خاطر 40 میلیون تومان بدهی خواب راحت ندارد! / اگر در اصفهان و مشهد بودم وضعیتم خیلی بهتر از این بود/ فرماندار گچساران: صندوق کارآفرینی امید باید تسهیل تولید کند نه آنکه مانع ایجاد کند
کبنا ؛در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گچساران که به ریاست فرماندار برگزار شد، مشکلات مربوط به دو شرکت ماشین سازی شهرک امام زاده جعفر و مشکلات مربوط به شرکت معادن گچ بیدبلند مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز دوشنبه (۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰)، در این نشست مسئول شرکت معادن گچ بیدبلند گچساران در خصوص این شرکت گفت: این شرکت شامل 2 هکتار محل استقرار شرکت و 10 هکتار معدن است که بیش از 97 درصد ذخایر گچ دارد و هنوز شروع به کار نشده است. مشکل ما بوروکراسی اداری است و اینکه ادارات هر بار مجوز آب ما را باطل می‌کنند. با شرکت گاز نیز اختلاف داریم و مجوز انشعاب گاز به ما نمی‌دهد. یک مجوز که صادر می‌شود تا مجوز بعدی آماده شود، دیگری باطل شده است. متأسفانه ادارات همکاری نمی‌کنند.
محمدیان افزود: این معدن شرایط ویژه‌ای دارد و در صورت راه اندازی تولیدناخالص ملی برای شهرستان گچساران خواهد داشت و ارزآوری دارد. از نمونه این معدن در کل کشور فقط چند تولیدکننده بزرگ وجود دارد، گچساران به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد می‌تواند در زمینه صادرات تولیدات این معدن موفق باشد.
همچنین مرادنژاد در خصوص مشکل شرکت ماشین سازی در شهرک امام زاده جعفر گفت: بنده به عنوان مسئول این شرکت با مشکلات مالی عدیده مواجه هستم، و یکی از مشکلات شرکت بدهکاری 90 میلیون تومانی به صندوق کارآفرینی امید بوده است که 50 میلیون تومان را ضامن بنده پرداخت کرده و 40 میلیون تومان بای پرداخت کنم.
مرادنژاد بیان کرد: شرکت ما تنها شرکتی است که در شهرک امام زاده جعفر است همگی تعطیل کرده‌اند، من هم جمع می‌کنم و از اینجا می‌روم، مطمئن باشید اگر مشهد یا اصفهان بودم وضعیتم خیلی بهتر از این بود. متأسفانه در اینجا شاید مدیران دلسوز باشند ولی راه و چاه کار را بلد نیستند.
وی اظهار کرد: سال مانع زدایی و پشتیبانی است ولی هیچ تسهیلی و پشتیبانی دیده نمی‌شود، بدهکار هستم و بانک‌ها همه حساب‌های خودم و همسرم را بسته‌اند. همه کارگرهایم را مرخص کرده‌ام و یک ماه است که کارگاه سر نمی‌زنم.
وی با بیان اینکه خواستاریم تولیدکننده‌ها از طرف دولت حمایت شوند افزود: هر شب بدهکار با مأمور در خانه‌ام می‌آید، یک سال است که هیچ فروشی نداریم، همه سرمایه‌ام را در این شرکت گذاشته‌ام ولی در حال حاضر به مشکل برخورده‌ام.
وی گفت: از همه طرح‌ها از جمله طرح شهید سلیمانی به کارگاه من سر زدند و گفتند می‌خواهیم کمک کنیم، یک سال به وام شما تنفس داده شود، ولی هر کاری کردیم نشد، تنفس ندادند و الان صندوق کارآفرینی امید می‌گوید 90 میلیون بدهی داری!
فرماندار گچساران در این نشست گفت: اگر بخواهیم مشکل اشتغال شهرستان گچساران را حل کنیم باید روحیه کار و تولید را در مردم ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه باید زمینه‌های اشتغال را ایجاد کنیم، گفت: باید موانع تسهیل شود و مردم به سمت تولید ترغیب شوند.  
وی گفت: اگر قرار است ۱۰ شرکت جانبی در کنار پتروشیمی ایجاد شود باید ذهن مردم هم باز باشد و باید مدیران هم کمک کنند.
وی گفت: چرا فرماندار باید مدیر بانک را التماس کند تا تسهیلات به کشاورز بدهد؟ مگر وظیفه بانک همین نیست که کشاورز را حمایت کند؟ باید دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به سرمایه گذار و تولیدکننده کمک کنند.  
اتابک افزود: برای شرکت معادن گچ بیدبلند مجوز انشعاب گاز و آب باید ارائه شود.
وی گفت: صندوق کارآفرینی امید باید تسهیل تولید کند نه آنکه مانع ایجاد کند، فلسفه تأسیس این صندوق این  بوده که کارآفرینی ایحاد کند.
وی در خصوص شرکت ماشین سازی در امام زاده جعفر گفت: این شرکت ۴۰ میلیون تومان بدهی بانکی دارد.
مصوب شد صندوق کارافرینی امید نسبت به امهال تسهیلات دریافتی اقدام کند.
رئیس صندوق کارآفرینی امید نیز گفت: پس از پرداخت 40 میلیون تومان، امهال تسهیلات صورت می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1