تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۴۴۰۹۹۸
یادداشت /

شورای شهر دهدشت نمونه خالص تعارض منافع / ضرورت شفاف سازی «فرماندار کهگیلویه» در معرفی اعضای توسعه ستیز /استاندار اختلافات شورا را واکاوی کند

سیده فاطمه خطیبی
۳
۵
شورای شهر دهدشت نمونه خالص تعارض منافع / فرماندار کهگیلویه شفاف سازی کند
کبنا ؛ سیده فاطمه خطیبی؛ تعارض منافع ناشی از گیر افتادن افراد در موقعیتی است که باید از میان منافع عمومی و منافع شخصی خود یکی را انتخاب کنند.
شورای شهر نمونه خالص تعارض منافع است، تشکیل دو گروه اکثریت و اقلیت در شورای شهر دهدشت  هم ریشه در همین تعارض منافع دارد، به عنوان تنها یک مثال وقتی گروه اقلیت منافع سیاسی، قومی و... خود را در خطر می‌بینند سعی می‌کنند یکی از اعضای اکثریت را در وضعیتی قرا دهند که منافع خود را بر مردم ترجیح دهد و حالا می‌توانند مدعی شوند که حق با اکثریت است، این رویه در انتخاب شهردار و... هم در این دوره و هم در دوایر گذشته البته با شوری کمتر مرسوم بوده است.
 درحالیکه تعارض منافع می‌تواند زمینه ساز فساد باشد و کارشناسان معتقدند یکی از راه‌های مدیریت تعارض منافع، شفاف سازی و حضور رسانه در میدان و یا جلسات شورای شهر است، ولی متاسفانه شورای ششم شهر دهدشت هیچکونه تعاملی با رسانه‌ها ندارند.
همان‌هایی که انگار یادشان رفته است در بحبوحه انتخاب با کت و شلوارهای اتوکشیده بر فراز بافت تاریخی دهدشت قدم می‌زدند تا بگویند دلی پر درد دارند و برای آبادی آمده‌اند حال آنکه راهی که برگزیده‌اند هدفی و هنری جز ویرانی در پی ندارد.
 این روزها حواشی  پی در پی شورای ششم شهر دهدشت، آرامش  مردم را سلب کرده است و برخی احساس سرخوردگی از انتخاب‌های هیجانی خود دارند، انتظار می‌رود استانداری و فرمانداری کهگیلویه به واکاوی اختلافات اکثریت و اقلیت شورای شهر دهدشت بپردازند و حامی منافع مردم باشند.
به طور یقین معدل شورای ششم شهر دهدشت تاکنون در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه شفافیت و رفع تعارض منافع که اصلی‌ترین زمینه‌های مشارکت مردم است پایین است و کمیتش لنگ می زند.!
فرماندار کهگیلویه هم پیشتر در پی اعتراض شهریور ماه کارگران شهرداری دهدشت  گفته بود؛ «برخی از این اعضای شورای جدید رأی مردم را گرفتند ولی خیانت کردند و هیچ قدرت تصمیم گیری ندارند بلکه طایفه، پدر یا برادر آنها تصمیم گیرنده هستند، اگر مشکل انتخاب شهردار حل نشود به مردم می گوییم که چه کسانی نمی‌گذارند مشکلات حل شود(کلیک کنید)
حال سؤال این است که آیا وقت آن نرسیده که فرماندار کهگیلویه دست به شفاف سازی زند و مخلان توسعه دهدشت را معرفی کند و در نظارت بر شورای شهر  بیش از این کوتاهی ننماید؟
-----------------------------
سیده فاطمه خطیبی، خبرنگار
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین تانگو
Iran, Islamic Republic of
فرماندار و شهردار انها احساس می کنند فقط خودشان به خلق شهر دامن می زنند ....دهدشت تا الان نه فرماندار خوب دید نه شهردار به غیر از رستم عزیزی
حسین تانگو
Iran, Islamic Republic of
بافت اجتماعی و شیوه انتخاب بر اساس شخصیت پرستی غیر طبیعی ارزشهای اجتماعیست
مسکن ملی دهدشت

لطفا از مسکن ملی دهدشت که راکد شده وبانک مسکن فقط 20.000.000 میلیون داده به زبقات بالا و80.000.000 میلیون طلب دارند وبهشون پول نمیدن
این درحالی است که ضامن وثیقه وتعهد ثبتی بابت 100.000.000 میلیون از هر طبقه گرفتن
مستاجریم پیگیری کنید
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1