تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۱۴
کد مطلب : ۴۴۰۹۶۱
آغاز فصل جدید کاوش‌های باستان‌شناسی کهگیلویه و بویراحمد با حضور کارشناسان بین‌المللی؛

تنش میان کارشناسان میراث فرهنگی و مردم محلی/ ضرب و شتم تکذیب شد / رسانه ها گردشگری را تقویت کنند

۶
۴
تنش میان کارشناسان میراث فرهنگی و مردم محلی/ ضرب و شتم تکذیب شد / رسانه ها گردشگری را تقویت کنند
کبنا ؛
در حالی که مجید صفایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز فصل جدید کاوش‌های باستان‌شناسی در مناطق مختلف استان با حضور کارشناسان بین‌المللی خبر می‌دهد، شنیده شد که در شهرستان کهگیلویه هنگامی که باستان شناسان و کارکنان میراث فرهنگی کشور و شهرستان در حال بازدید از تپه تاریخی این شهرستان بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که در این خصوص معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این موضوع را تکذیب کرده و از رسانه ها خواست در جهت تقویت صنعت گردشگری گام بردارند.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد صبح روز شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰، اظهار داشت: کاوش‌های باستان‌شناسی در زمینه‌های مردم‌شناسی، ایران‌شناسی و ارتباطات اجتماعی در دو منطقه تاریخی شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد صورت می‌گیرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این اقدام بر اساس تفاهم‌نامه پژوهشگاه وزارت خانه با دانشگاه کلن آلمان باهدف بررسی قدمت تاریخی و پژوهش‌های باستان‌شناسی در استان انجام می‌شود.
صفایی بیان کرد: این کاوش با حضور ۳ نفر باستان‌شناس آلمانی به سرپرستی آقای ریچی از دانشگاه کلن آلمان انجام می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون اقدامات خوبی برای حفظ و نگهداری آثار تاریخی و کاوش باستان‌شناسی در استان انجام‌شده که مهم‌ترین این اقدامات ساماندهی شهر تاریخی دهدشت و کاوش باستان‌شناسی در روستای‌های سادات محمودی شهرستان دناست.
به گزارش کبنا و بر اساس اطلاعات رسیده، باستان شناس آلمانی که طی چند روز گذشته به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، روز (شنبه 15 آبان ماه 1400) همراه با کارشناسان باستان شناس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و چند کارمند میراث فرهنگی کهگیلویه برای بررسی و بازدید تپه تاریخی تل گرد در هشت کیلومتری شهر دهدشت رفته بودند که مورد ضرب و شتم افرادی قرار گرفتند.
گفته می‌شود که این افراد به دلیل عدم آگاهی و توجیه نبودن با باستان شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی کشور و کهگیلویه برخورد زشت و ناشایست داشتند و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند. این حادثه تلخ باعث بی‌هوش شدن یکی از باستان شناسان آلمانی شد
همچنین می‌گویند: در این حادثه دست و پای کارمندان میراث فرهنگی شکست و یکی دیگر از کارمندان این اداره به صورت جدی آسیب دید. چرا هنگام همچنین برنامه‌های نباید تدابیر لازم و امنیتی اندیشیده شود.
به گزارش کبنا، دادنژاد معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این موضوع را بطور کل تکذیب کرده و گفت: میان کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه و مردم محلی تنش اتفاق افتاد، هیچ ضرب و شتمی میان مردم و افراد خارجی صورت نگرفته است.
دادنژاد گفت: از رسانه های استان انتظار می رود بخصوص در چنین موضوعاتی هوشمندانه تر  عمل کنند و یاری کننده باشند، در جهت تقویت گردشگری و سرمایه گذاری در این حوزه گام بردارند.
وی افزود: وقتی چنین شایعاتی در رسانه ها انتشار یابد، سرمایه گذار راغب نمی شود در این منطقه سرمایه گذاری کند. باید فضا به گونه ای مدیریت شود که سرمایه گذاران به استان ترغیب شوند و فضایی آرام را برای آنها مهیا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بی فرهنگی هم حدی دارد
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف داره
حیثیت یه کشور بر باد رفت
فرماندار و اعضای شورای تامین باید بلافاصله پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of
ولا بلا اگ صحت داشته باشه باید تمام مدیرانی که سهل انگاری کردند عزل کنند.
Iran, Islamic Republic of
خب راس میگه اگ کسی کتک نخور چرا تیتر می‌زنید شلوغش میکنید
حشمت الله
Iran, Islamic Republic of
آقای ضرغامی بزرگوار
لطفاً تنش های داخلی رو با هدف بهبود وضعیت کارکنان شناسایی و رفع بفرمایید . به افرادی هم که به مرز بازنشستگی رسیدن توجه بفرمایید .امور اداری و کارگزینی وزارت که فکر می کنن ماها به درد نخوریم ، بخدا ما سالها زحمت کشیدیم حقمون نیست با حق کشی و بی احترامی با ما رفتار بشه، خداوکیلی تا امروز که خیلی بد گذشت حداقل لطف بفرمایید به خوبی تمومش کنید . این آقای کارگزین محترم رو هم متوجه بفرمایید که این وزارتخانه صحنه قدرت نمایی نیست بلکه عرصه خدمته . از ما که گذشت حداقل به خاطر جوونای بی انگیزه میراث
بی مدیریتی
Iran, Islamic Republic of
آقای صفایی مبالغ زیادی از هزینه های جاری و مققری بروز رسانی مکانهای کردشگری استان را به دلیل بی مدیریتی به خزانه برگرداند و مدیران دیگر گفتن قربونت که بر گردانی سریع ردم توگوش وبرای استانهای مورد علاقه خودشون هزینه کردن
حالا به دلیل بی مدیریتی دیگر میهمان استان را در منطقه ای که میهمان پذیر و بااصالت است بدلیل پرخاشگری میان کارشناسان ومردم مورد ضرب وشتم قرار میگیرند
آقای صفایی وآقایان معاونینش بهتر نبود برنامه ریزی درست بفرمایید که مشکلی ایجاد نشه
با با تا کی استان ما در تمام جوانب از آخر اول باشد
بخدا از ماست که برماست
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1