تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۴۴۰۷۳۵
در شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: همدیگر را تخریب نکنید / کسی حق ندارد دانش‌آموزی را به بهانه گران بودن آموزش از تحصیل محروم کند

۱
۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: همدیگر را تخریب نکنید
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گران بودن آموزش در استان به دلیل صعب‌العبور بودن مناطق و روستاها گفت: هیچ دانش‌آموزی نباید به این بهانه از تحصیل محروم شود.
 به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده در سومین نشست شورای آموزش و پرورش با تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی، به نقش آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش ریشه همه پیشرفت‌ها است اگر در دانشگاه مدرک عالی می‌گیریم ریشه در آموزش و پرورش دارد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش، شورای دسته دوم و حاشیه‌ای نیست بلکه یک شورای بنیادی و تاثیرگذار و فوق‌العاده است لذا این موضوع مورد توجه باشد.
 وی بیان کرد: از همه دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه‌های خدمات‌رسان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌خواهم آموزش و پرورش را در اولویت خدمات‌دهی و اختصاص بودجه ببینند چرا که آموزش از بودجه لازم برخوردار نیست.
 مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مواردی که آموزش و پرورش بود که کافی در اختیار ندارد همین عدد ۴۸ هزار دانش‌آموزی است که در این وضعیت کرونایی و تعطیلی مدارس گوشی و تبلت ندارند.
 احمدزاده با توجه به وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آنچه علوم پزشکی به ما اعلام کرده ۳۳ درصد کرونایی‌های جدید دانش‌آموزان هستند که مجبور شدیم مدارس دو شهرستان را تعطیل کنیم که آموزش مجازی تا زمان بازگشایی مدارس در دستور کار است اما وقتی ۴۸ هزار دانش‌آموز به گوشی و تبلت دسترسی ندارند و بودجه‌ای هم در اختیار آموزش و پرورش برای خرید گوشی نیست از ظرفیت خیرین استفاده شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه دست به دست هم دهیم تا مدارس بازگشایی شود تاکید رئیس جمهور هم بر آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس است. مجدداً تاکید می‌کنم دستگاه‌ها برای بازگشایی مدارس به آموزش و پرورش کمک کنند.
 وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور، به استان مساعدتی شد که پس از انعقاد موافقت‌نامه‌ها به سمت آموزش و پرورش هدایت می‌کنیم، ضمن اینکه آمادگی جابه‌جایی اعتبار و اختصاص به آموزش و پرورش را داریم.
 مقام ارشد اجرایی گریزی هم به قطعی انشعاب مدارس زد و با بیان اینکه نباید آب، برق و گاز مدارس قطع شود گفت: برای آب و برق و گاز مدارس را تعطیل نکنید اگر جایی مشکلی وجود داشت به من بگوید اما انشعابات را قطع نکنید.
 احمدزاده در پاسخ به سخنان شهابی‌فر رئیس سازمان برنامه و بودجه که در گزارشی به گران بودن آموزش در استان ارائه داشت، گفت: کسی حق ندارد دانش‌آموزی را به بهانه گران بودن آموزش از درس و تحصیل محروم کند، مردم ما برخی روستایی و برخی عشایری هستند لذا امکانات تحصیلی برای همه دانش‌آموزان روستایی و عشایری فراهم شود.
 احمدزاده با بیان اینکه بعد از انقلاب این همه هزینه کردیم و نهضت سوادآموزی ایجاد کردیم تا بی‌سوادی ریشه‌کن شود حالا بیایم به بهانه گران بودن آموزش و دور بودن روستا و مناطق بچه‌ها را از تحصیل دور کنیم؟ اینطور که به همان سال‌های قبل انقلاب بازگشته‌ایم.
وی بیان کرد: زمانی که خودم سوم ابتدایی بودم ۱۰ کیلومتر راه را طی می‌کردم تا به مدرسه بروم و درس بخوانم. این شرایط استان ما است هنوز خیلی از روستاها همین‌طور هستند که دوباره اشاره می‌کنم دانش‌آموزی به بهانه گران بودن آموزش نباید از تحصیل محروم بماند.
وی عنوان کرد: اصل بر بازگشایی مدارس و آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان است از همه نهادها می‌خواهم برای بازگشایی مدارس تمام توان خود را بگذارند.
وی با اشاره به اختصاص بودجه برای اجرای طرح سواد حرکتی دانش‌آموزان به پرسش مهر رئیس جمهور پیرامون ایران قوی اشاره و عنوان کرد: ایران قوی از آموزش و پرورش نشات می‌گیرد، آموزش و پرورش ذهن بچه‌ها را برای داشتن ایران قوی پرورش دهد و تفکر سازندگی در کشور ایجاد کند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان سخنان خود درخواستی از مدیران و گروه‌های سیاسی و مردم داشت و اینکه همدیگر را تخریب نکنیم اگر نیروی قصد جابه‌جایی دارد با احترام جابه‌جا شود. قدر نیروهای خود را بدانیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار محترم باسلام مردم از دست مدیران حال خسته شدن 1ساله رهاکردن اکنون جنابعالی میفرمایین رها نکینن مطالبات مردم راکی بایدپاسخگوو باشد ...........
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1