تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۴۴۰۶۷۷
در نشست ستاد مقابله کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

اعتراف یزدان‌پناه به ضعف دانشگاه در نظارت بر اماکن عمومی / جهانبخش: کنترل سخت است / دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد به یزدان‌پناه / آمار دانش آموزان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بالا است / مصوباتی که هیچ کارآیی ندارند / لنده، باشت و چرام بیشترین میزان شیوع کرونا در استان را دارند

۳
۰
اعتراف یزدان‌پناه به ضعف دانشگاه در نظارت بر اماکن عمومی / جهانبخش: کنترل سخت است / دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد به یزدان‌پناه / آمار دانش آموزان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بالا است / مصوباتی که هیچ کارآیی ندارند / لنده، باشت و چرام بیشترین میزان شیوع کرونا در استان را دارند
کبنا ؛نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار این استان برگزار شد که در این نشست پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دست روی ضعف اداره کل ورزش و جوانان در عدم نظارت کافی بر اماکن ورزشی گذاشت و همچنین به آسیب‌های تحصیلی دانش آموزان در ایام شیوع کرونا هم گریزی زده شد تا جایی که هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 86 درصد از دانش آموزان ما واکسیناسیون شده‌اند، گفت: نباید تصمیمات ستاد استانی کرونا با ستاد ملی در تعارض باشد.
به گزارش کبنا، ظهر امروز (شنبه 7 آبان ماه 1400) نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان برگزار شد که پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به آخرین وضعیت آمار کرونا پرداخت و اظهار داشت: در بازدیدی که از سالن‌های ورزشی داشتم، برای نمونه یک عدد ماسک هم در این اماکن ورزشی ندیدم و به نظرم خود دانشگاه نظارتش ضعیف بوده و از طرفی از اداره کل ورزش و جوانان می‌خواهیم که در این رابطه نظارت بیشتری داشته باشند.

بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا و ۹۸۷ فوت کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند
 پرویز یزدان‌پناه روز شنبه هفتم آبان ۱۴۰۰ در نشست ستاد کرونا استان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۷ هزار و ۵۴۲ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری شده که از این تعداد ۲۷ هزار و ۳۱۶ نفر ترخیص شدند.
وی اظهارکرد: دیروز ۲۲ بیمار بستری کرونایی در استان داشتیم و ۵۱ بیمار نیز ترخیص شده‌اند. روزانه تعداد بستری نسبت به روز قبل ۵ تا ۱۰ نفر افزایش دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در سطح استان ۲۰۶ نفر است که از این تعداد ۱۱۹ نفر کرونایی قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
یزدان پناه تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۷۷ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته‌اند و هم اکنون ۳ هزار نفر بهبود نسبی یافته و در قرنطینه هستند.
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون ۱۰۰ هزار و ۲۹۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که معمولاً معادل همین تعداد بدون علامت هستند و تقریباً می‌توان گفت که حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون مبتلا به کرونا شدند اما برخی علائم نداشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۹۶۶ مورد فوت با تست مثبت و ۲۱ نفر با سی تی اسکن مثبت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است که بیشترین مرگ میر کرونا ای در این استان مربوط به شهرستان‌های گچساران و آینده بوده است.
یزدان‌پناه تاکید کرد: از ابتدای این بیماری ویروسی تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۴۵ هزار نمونه از مبتلایان و افراد مشکوک کرونایی گرفته شده است.
وی بیان کرد: میانگین سنی فوتی‌های کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۶.۲ سال و میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان ۴۲ سال است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین درصد مرگ و میر استان در شهرستان های گچساران و لنده است.
یزدان پناه گفت: میزان ورود بیماری در استان 141 در 1000 نفر است، در حالی که در کشور میزان ورود بیماری 70 در 1000 نفر است، لذا میزان ورود بیماری در استان دوبرابر کشور است. میزان مرگ و میر کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۳۲ نفر و در کشور ۱۵۰ نفر است.
پرویز یزدان پناه در خصوص اینکه میزان کشندگی بیماری در استان کمتر از کشور است، اظهار کرد: میزان کشندگی بیماری در استان 1/3 دهم است، در کشور 2/1 دهم است.
وی با بیان اینکه نسبت میزان مرگ و میر در جمعیت استان پایین تر از شاخص کشوری است،  افزود: نسبت میزان مرگ و میر در 100هزار نفر جمعیت، در استان 130 نفر و در کشور 150 نفر است.
وی به شاخص نمونه گیری اشاره کرده و گفت: شاخص نمونه گیری در کشور 30 درصد است و در استان 48 درصد است.
وی گفت: تعداد موارد مثبت در استان 100 هزار و 297 نفر است.
یزدان پناه اظهار کرد: کمترین شیوع در شهرستان دنا و بویراحمد و بیشترین شیوع در شهرستان لنده (18 از 100) و باشت و چرام است.
یزدان پناه گفت: در مورد روند بیماری، خوشبختانه دو شهرستان قرمز به حالت نارنجی درآمده اند. 4 شهرستان نارنجی، 2 آبی داریم.
وی افزود: در شهریورماه بیش از 39 هزار نمونه گیری صورت گرفته، در مهرماه بیش از 22 هزار نمونه گیری انجام گرفته است.
وی گفت: 14 هزار و 303 نفر در شهریورماه، تست مثبت، در مهرماه 11 هزار و 921 مورد مثبت، در آبان ماه تاکنون 6 هزار و 800 نمونه گرفته شده است.
وی اظهار کرد: تا کنون کمترین شیوع کرونا مربوط به شهرستان‌های دنا و بویراحمد و بیشترین شیوع کرونا به ترتیب در شهرستان لنده، باشت و چرام بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون چهار شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت نارنجی کرونایی سه شهرستان در وضعیت زرد و کارآیی و دو شهرستان در وضعیت آبی کرونایی هستند.
یزدان‌پناه بیان کرد: طی شهریور ماه امسال ۱۲۲ مورد فوت کرونایی مهرماه ۳۹ مورد فوتی کرونایی و در آبان ماه تاکنون ۱۰ مورد فوت کرونا یی به ثبت رسیده است، همچنین در شهریورماه ۱۴۳۰۳ مورد مثبت کرونایی، مهرماه ۱۱ هزار و ۹۲۱ مورد ثبت کرونایی و از ابتدای آبان ماه تاکنون ۶۸۰۰ مورد مثبت داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون جمعا 780 هزار دز واکسن تزریق شده که از این میزان 468 هزار واکسن در نوبت اول و 311 هزار دز در نوبت دوم تزریق شده است
وی بیان کرد: تزریق واکسن به جمعیت بالاتر از 12 سال در کشور 76/4 درصد، در استان 76/2 درصد صورت گرفته است. مرحله اول 92 درصد افراد بالای 12 سال واکسن تزریق کرده اند. مرحله دوم 68 درصد تزریق شده است که تفاوت آماری محسوس و نیازمند همت بیشتر مردم برای تزریق دز دوم است.
وی گفت: در استان، 82 درصد دانش آموزان بالاتر از 12 سال واکسن دز اول را تزریق کرده اند، نوبت دوم 23 درصد تزریق شده است.
خواهش ما این است که پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود، از تشکیل تجمعات جلوگیری شود. مردم نسبت به تزریق واکسن اهتمام داشته باشند.
یزدان پناه گفت: منابع درآمدی دانشگاه به دلیل شیوع کرونا کاهش پیدا کرده، برخی از کارکنان شرکتی دانشگاه چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده اند.
وی اظهار کرد: مشکل ما مدارس حوزه شهری است، تا زمانی که واکسیناسیون بطور کامل انجام نگرفته صلاح نیست که مدارس بصورت حضوری کار کنند، مشکل دیگر سالن های ورزشی است، در بازدید از چند سالن ورزشی حتی یک ماسک هم روی صورت خود نداشتند. یا باید رعایت پروتکل های بهداشتی صورت بگیرد یا این مراکز تعطیل شوند.
بهروز جهانبخش سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارات یزدان پناه گفت: یک ماه پیش با همه هیئت‌ها، روسا و معاونین مکاتبه‌ای در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتیم.
وی با بیان اینکه ورزشکار هنگام تمرین و فعالیت بدنی باید ماسک خود را حتماً در بیاورد تا دچار تنگ نفسی نشود، افزود: مرتب به اماکن ورزشی تذکرهای لازم را می‌دهیم و دو مکان ورزشی هم تعطیل شدند. اما مراجعه کننده زیاد است و کنترل هم سخت.
 جهانبخش قول داد که نظارت‌ها را بیشتر کند.
هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه نباید تصمیم ستاد استانی کرونا با ستاد ملی کرونا در تناقض باشد، اظهار داشت: در مرکز به ما اعلام می‌کنند که باید طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا عمل شود و این ما را با مشکل مواجه می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه 80 درصد از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و صعب العبور است، افزود: زیرساخت‌های فناوری و مخابراتی در برخی از مناطق جوابگو نیست و به همین دلیل تحصیل دانش آموزان دچار آسیب شده‌اند که باید این موضوع را هم مدنظر قرار بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین به برگزاری مراسم تشییع جنازه‌ها در استان هم گریزی زد و گفت: مشکل اساسی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری مراسمات تشییع جنازه است که معمولاً با جمعیتی بالای هزار نفر برگزار می‌شود و باید قوانین سختگیرانه با ضمانت اجرایی در این خصوص تصویب شود نه اینکه فقط در جلسات توصیه‌های انجام بگیرد و بعد هم کسی توجه نکند. در جشن عروسی هم همچنین مشکلاتی وجود دارد.
زارع پور گفت: 86 درصد از دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد واکسیناسیون کرونا شده‌اند.
سید جواد هاشمی معاون سیاسی جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از ادارت سهل انگاری داشته‌اند، اظهار داشت: انتظار می‌رود که همه دستگاه‌های دولتی پای کار بیایند.
وی همچنین مراسمات تشییع جنازه و تجمعات غیرضروری را پاشنه آشیل استان دانست و گفت: باید از هر گونه تجمعات جلوگیری شود.
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمار دانش آموزان کرونایی در استان بالا است، به هادی زارع‌پور دستور داد که آموزش را طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا انجام بگیرد و گفت: آقای رئیس جمهور بر اهمیت آموزش تاکید داشتند و آموزش ها باید استمرار داشته باشند.
احمدزاده گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از طرف تجمع های غیرضروری، مراسم های تشییع جنازه و جشن عروسی دچار آسیب است و باید با جدید برخورد شود.
احمدزاده گفت: آهنگ تزریق واکسن کند است و باید در سه شهرستان قرمز و بزرگ استان در همین هفته مراکز شبانه‌روزی واکسیناسیون عمومی احداث شود و تبلیغات لازم هم صورت بگیرد.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط خوبی در کشور ندارد و ستاد ملی کرونا خیلی نگران هستند و من از مردم می خواهم که پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند و جدی بگیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است، گفت: اماکن ورزشی تعطیل نمی‌شوند، اما همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
آقای زارع پور با همین آمارهای ۹ سال حکومت کرده والا هر ... میدونه که الان ۴۰ درصد دانش آموزان ما ابتدایی زیر ۱۲ سال هستند که تا به حال واکسن نزده اند تعداد زیادی از ۱۲ سال بالا ها هم نزدن
سارا
Iran, Islamic Republic of
لطفا یه سر ب نوبت دهی واکسن سالن کوثر بزنید ک چقد باید وقت رو بب هدف روی صف بگذرونی یکیش میگه سیستم قط شده یکی میگه آسترازینکا باید ثبت کنم اصلا بی نظمی داره ک نگو میگی چرا رسیدگی نمیکنی میگه برو ب یزدانپناه بگو
Romania
این ضعف ناشی از خودش هست ک نظارتی بر علوم پزشکی نداره
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1