تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : ۴۴۰۵۲۳
کبنا گزارش می‌دهد

مادر صنعت در تاریکی؛ کارخانه قند یاسوج کِی دودش بلند می‌شود؟

۱
مادر صنعت در تاریکی؛ کارخانه قند یاسوج کِی دودش بلند می‌شود؟
کبنا ؛
کارخانه‌ی قند یاسوج که نماد صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد است چندسالی است که از کار باز مانده است. بعد از واگذاری این کارخانه، با تلاش‌های بسیار، کارخانه پس گرفته شد. ستاد اجرایی فرمان امام بخش بیشتر سهام آن را در عهده دارد. این نهاد در گذشته نشان داده که مشوق تولید و رونق اقتصادی است. اما بانک تجارت به عنوان یکی از سهامداران این کارخانه متأسفانه در وظایف خود تعلل ورزیده و حتی روشنایی کارخانه را نتوانسته است تأمین کند. کارخانه قند یاسوج شب‌ها در تاریکی محض به‌سر می‌برد. معلوم نیست دلیل این بی‌توجهی بانک تجارت به کم‌ترین نیازهای کارخانه قند یاسوج چیست.
این در حالی است که ستاد اجرایی فرمان امام عزم خود را جزم کرده هر چه زودتر چرخ‌های این کارخانه به کار افتند. نماینده ولی فقیه در استان نیز بارها بر حمایت از تولید و اشتغال تأکید داشته است. همچنین دستگاه قضا در یک اقدام انقلابی توانست کارخانه را پس بگیرد. اما تعلل بانک تجارت در این میان بسیار معنادار است.

اسفندیار طلایی که طلایه‌دار مبارزه با فساد و نماینده‌ی کارگران کارخانه قند یاسوج است، بارها برای به کار افتادن دوباره‌ی چرخ کارخانه قند تلاش کرده و زبان گویای کارگران بوده است در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا بیان کرد: بانک تجارت در انجام وظایف خود تعلل ورزیده و الأن کارخانه قند شب‌ها در تاریکی محض به سر می‌برد.
طلایی که سال‌ها برای بازپس‌گیری کارخانه تلاش کرده، این روزها امید اصلی کارگران کارخانه قند است. وی اظهار داشت: این کارخانه که روزی در آن 300 نفر به صورت مستقیم مشغول بودند الأن تعطیل شده و از همه‌ی مسئولین و نهادهای متولی می‌خواهیم که با اقدامی انقلابی کاری کنند که دوباره دود این کارخانه بلند شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
فایل های مرتبط
1