تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۴۴۰۴۸۸
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون خبر داد

رشد ۲۰۰ درصدی بودجه کهگیلویه و بویراحمد

۰
رشد ۲۰۰ درصدی بودجه کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از رشد ۲۰۰ درصدی بودجه کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش کبنا، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در جلسه شورای برنامه‌ریزی به رشد ۲۰۰ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: چنین افزایش بودجه‌ای در طول سالیان گذشته بی سابقه بوده است.
روشنفکر در ادامه به مدیران اشاره کرد و افزود: مدیرانی که رایزنی می‌کنند برای افزایش اعتبار باید بتوانند طرح تعریف کنند و طرح‌های خود را به سرانجام برسانند نه فقط در حد حرف باشند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد دنا و مارگون گفت: چه دلیلی دارد که پروژه‌ای بعد از ۱۶ سال هنوز تکمیل نشد و نیمه کاره مانده است، این نوع مدیریت برای انقلاب ضرر است.
    
فرماندار شهرستان دنا نیز در کمیته برنامه ریزی شهرستان دنا با تبریک روز قوه قضائیه به ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان دنا در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: شهرستان دنا از جمله شهرستان‌هایی است که از لحاظ جمعیت روستایی در استان کهگیلویه و بویر احمد اول است و تنها شهرستانی است که دارای ظرفیت در حوزه کشاورزی، باغی، گیاهان دارویی و گردشگری است.
پناهی کلنگ زنی تونل‌های جاده اصلی یاسوج ـ سی سخت و بیمارستان‌های دو شهر پاتاوه و سی سخت را از مهمترین پروژه‌های ۴۲ سال اخیر در شهرستان دنا دانست و افزود: با وجود تحریم‌های ناجوان مردانه و وضعیت بحرانی اقتصاد کشور دو طرح احداث تونل‌های جاده یاسوج ـ سی سخت و بیمارستان سی سخت کلنگ زنی شد و بیمارستان شهر پاتاوه نیز به زودی کلنگ زنی می‌شود.
حجت الاسلام مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت عدالت در نحوه توزیع اعتبارات را از مهمترین شاخص‌های توزیع دانست و گفت: شهرستان دنا ظرفیت‌های متعددی دارد که به عقیده من در تراز ملی و حتی فراملی باید به آن نگاه کلان داشت.
مصباح نژاد مساله راه‌های ارتباطی و جاده‌های شهری و روستایی، مساله محیط زیست و منابع طبیعی، اینترنت و آموزش، بیمارستان‌ها و مسایل حوزه فرهنگ را از مهمترین اولویت‌های تخصیص و توزیع اعتبار برشمرد و گفت: برای تبدیل کردن شهر سی سخت به عنوان قطب تحقیقات کشاورزی نیازمند احداث یک واحد تحقیقاتی یا دانشگاه هستیم که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی همچنین ساخت بیمارستان در حوزه سلامت را یکی دیگر از مطالبات اصلی شهرستان دانست و گفت: ساخت این بیمارستان می‌تواند زمینه طبابت پزشکان سی سختی که در سطح کشور و جهان در حال طبابت هستند را برای ارائه خدمات فراهم کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در توزیع اعتبارات نه تنها عدالت را در نظر گرفتم بلکه هیچ کدام از شهرستان‌های این استان را برتر از دیگری ندانستم و اعتبارات همه را بر اساس شاخص و قانون توزیع کردیم.
شهابی نسب بیان کرد: توزیع اعتبارات بر اساس شاخص است و سهم بودجه استان از کل کشور ۷/۲ دهم درصد است و جمعیت و وسعت استان نیز کمتر از یک درصد است که اگر قرار است اعتبار را بر اساس وسعت و جمعیت بدهند باید یک درصد بدهند، ولی جایگاه ما از لحاظ اعتبارات تملک در کشور هجدهم تا نوزدهم است یعنی بودجه سیزده استان دیگر پایین‌تر از ما هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
فایل های مرتبط
1