تاریخ انتشار
شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۴۰۴۳۲
در خطبه‌های نماز جمعه دیشموک مطرح شد

امام جمعه بهمئی: اجرای عدالت نیاز به انسان‌های عدالت‌مند دارد

۰
امام جمعه بهمئی: اجرای عدالت نیاز به انسان‌های عدالت‌مند دارد
کبنا ؛حادثه دلخراش خودسوزی فرزند شهید که در استان رخ داد و خیلی از طلاق ها و فسادها، منشأ اینها، بی عدالتی است.
به گزارش کبنا، امام جمعه شهرستان بهمئی در آغاز خطبه ضمن توصیه آحاد مردم به رعایت تقوای الهی و تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد پیامبر اکرم افزود: در مورد پیامبر آيات متعددی از وظایف و اخلاقيات و زندگی پیامبر هست که در واقع خیلی از تحلیل گران می‌فرمایند سه ضلع اخلاق پیامبر شمشیر، قدرت امیرالمؤمنین وثروت حضرت خدیجه باعث پیشرفت اسلام شده هرچند عوامل متعدد دیگری هم وجود داشته مثل روح عدالتی که در دین وجود دارد.
وی در ادامه گفت: از میان همه‌ عوامل آن عواملی که بیشتر باعث گسترش اسلام شده اخلاق پیامبر بود و این آیه به اخلاق پیامبر اشاره داردفَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمبه (برکت) رحمت الهی، در برابر آنان [= مردم‌] نرم (و مهربان) شدی وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِو اگر خشن و سنگدل بودی، از اطراف تو، پراکنده می‌شدند فَاعفُ عَنهُم وَاستَغفِر لَهُم وَشاوِرهُم فِي الأَمرِ ۖ فَإِذا عَزَمتَ فَتَوَكَّل عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ المُتَوَكِّلينَ﴿۱۵۹﴾پس آنها را ببخش و برای آنها آمرزش بطلب! و در کارها، با آنان مشورت کن! اما هنگامی که تصمیم گرفتی، (قاطع باش! و) بر خدا توکل کن! زیرا خداوند متوکلان را دوست دارد.
حجت الاسلام افروغی در ادامه داستانی از پیامبر نقل می کند و اذعان داشت: داستان به پیامبر و امیرالمؤمنین اشاره می‌کند که وقتی شخصی آنها را مورد آزار و اذيت قرار می‌داد به سمت مسجد می‌رفتند و دو رکعت نماز می‌خوانند و برای آن شخص طلب استغفار و هدایت می‌کردن و خداوند متعال پیامبر را اسوه حسنه معرفی کرد یعنی در همه ی امور و با پرداختن به داستان پیامبر و دختر حاتم طائی که چقدر بزرگوارانه برخورد کردن و باعث اسلام آوردن دختر حاتم و برادرش شده و بهترین روش تبلغ دین اینکه ما خودمان به دین عمل کنیم.
ايشان در خطبه دوم بیان کرد: مهندسی شیعه در زمان امام صادق علیه السلام  همه‌ ی نقاط آن طراحی شده و سندی شده در اختیار بشر و در دوره ای که در مدینه فرصت نشر همه‌ ی جزئیات دین را داشته و با جنگ ها و مشکلات زیادی درگیر بودند از جمله منافقین در حکومت امام علی علیه السلام وپیامبر فرصت همه‌ ای آموزه‌های دینی وجود نداشته که مردم آموزش ببینند اما یک رابطه خاص بین   اَباعَبْدِاللَّهِ و: ابو عبدالله هست  وقتی امام حسین را می‌خواستند به شهادت برسانند فرمودند: من بر میگردم و شما را به سزای عملتان میرسانم اوج برگشت امام حسین قبل از رجعت در دو نکته هست ۱.دانشگاه بزرگ صادقی ۲.حکومت مهدوی و به داستان مسئله خودکشی دشمنان اسلام پرداخت و خیلی قصه‌ های دیگر و اما اینکه امام حسین فرمودند برمی‌گردم در زمان امام صادق اتفاق افتاد ،گسترش عدالت و مبارزه با فساد مهمترین رسالت انبیا بعد از توحید هست.
 فاسفقم کما امرت عدالت دشمنان زیادی خواهد داشت و پیامبر باید خیلی استقامت داشته باشد ولاتتبع الهوا از هوا و هوس دشمنان پیروی مکن و بگو من به کتاب ایمان آوردم و عدالت را بین شما گسترش دادم رسالت حضرت مهدی در راستای قسط و عدل و برابری جهان را پر خواهد کرد.
امام جمعه بهمئی تشریح کرد: اگر شما مردم نسبت به حوزه معیشت اعتراض دارید منشأ آن بی عدالتی هست اجرای عدالت نیاز به انسان های عدالت مند دارد و مردم امید دارند.
ایشان بیان کرد: دولت جدید در راستای عدالت حرکت کند و عدالت از طبقات بالا به پایین سرایت می کند و برای مبارزه با فساد باید با هم متحد باشیم.
خطیب شهرستان بهمئی در خصوص اجرای عدالت به چند نکته اشاره کرد و گفت: چند نکته وجود دارد در رابطه با اجرای عدالت در استان و شهرستان ۱.حادثه دلخراش خودسوزی فرزند شهید که در استان رخ داد که ریشه آن بی عدالتی هست و خیلی از طلاق ها فساد ها که منشأ اینها بی عدالتی هست که برخی مسئولین ایجاد کردن نمی خواهیم یک دولت را محکوم و از یک دولت حمایت کنیم ولی دولت ها کم و زیاد تاثیر داشتند و دولت پیشین منشأ بسیاری از فسادها  بود ولی دولت جدید برای فساد زدایی مبارزه می‌کنند.
حجت الاسلام افروغی در این خطبه بیان کرد: امیدواریم در طی ماه‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی برای کشورمان باشیم ان شاالله هر چه زودتر استاندار محترم وضعیت ادارات کل را مشخص کند و جوانان با سواد پرتوان را به کار بگیرد.
وی با تٲکید به سیاسیون وتٲثیرگذاران بخصوص استاندار گفت: در به کارگیری نیروی انسانی شهرستان بهمئی  آنطور که شایسته هست انجام نمی‌شود و یکی از مشکلات شهرستان بهمئی این است که رسانه ندارند منظور رسانه سیاست گذاری هست و باید با هم متحد باشیم برای رساندن صدای مردم بهمئی به مجلس و دولت ایشان اظهار کرد: در مورد گرانی صحبتی ندارم بخاطر اینکه هنوز دولت جدید تشکیل نشده است.
حجت الاسلام افروغی ضمن اشاره به سفرهای سرلشکر باقری به برخی از کشورها ایجاد زمینه های رزمایش مشترک و اتحاد و انسجام که در همه‌ ای حوزه ها در حال شکل گیری هست و به مسئله یمن و عربستان جنایات آمریکاییها که منجر به قتل زنان و کودکان شده به بحث افغانستان و لبنان وجلسات عراق و روسیه پرداختند.
امام جمعه بهمئی در پایان  بحث جدی گرفتن واکسیناسیون را گوشزد نمود و گفت: انتظار هست مردم همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی نهایت همکاری را با کادر درمان و سلامت داشته باشید.
تزریق واکسن کرونا را دستور کار قرار دهند با مشاوران سلامت و پزشکان هماهنگی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1