تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۴۰۲۸۸
کبنا بررسی کرد

تخصیص آب استان فارس به 400 میلیون متر مکعب افزایش یافت / نماینده فارس در مجلس: سد تنگ سرخ بشار از منابع تأمین آب شیراز است / مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به فکر کشاورزان باشند/ آب منطقه‌ای عدد 100 را تکذیب کرد

۴
۰
تخصیص آب استان فارس به 400 میلیون متر مکعب افزایش یافت / نماینده فارس در مجلس: سد تنگ سرخ بشار از منابع تأمین آب شیراز است / مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به فکر کشاورزان باشند/ آب منطقه‌ای عدد 100 را تکذیب کرد
کبنا ؛وزارت نیرو اعلام کرده که تخصیص آب استان فارس به 400 میلیون متر مکعب در سال افزایش پیدا کرده و نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی گفته؛ یکی از منابع تأمین آب سد تنگ سرخ بشار است. اگر چه عدد تخصیص یافته از آب سد تنگ سرخ دقیق مشخص نیست، اما مسئولان کهگیلویه و بویراحمد باید بدانند، کشاورزان استان از کمبود آب گلایه‌های فراوانی دارند و کشاورزی در این استان با مشکلاتی روبرو شده تا جایی که «برنج‌کاری» در این استان ممنوع و معضلات بعدی آن دامن گیر مردم و کشاورزان می‌شود.
به گزارش کبنا، در سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به استان فارس یکی از موضوعاتی که روی آن بحث جدی شد و کشاورزان و مردم آن را از مسئولان مطالبه می‌کردند، «کم‌آبی» بود. رئیس جمهور در این سفر قول داده که مشکل کم آبی فارس را پیگیری و برطرف کند. محرابیان وزیر نیرو گفت قرار شد که از سه کریدور غربی، شرقی و میانی مشکل کم آبی فارس برطرف شود.
محرابیان وزیر نیرو که همراه سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به استان فارس سفر کرده بود، در جریان سفرش گفت: استان فارس جزء استان‌هایی است که تخصیص برای آن صادر شده است. طبق جلسات برگزار شده در تهران، میزان تخصیص استان فارس را افزایش دادیم. تخصیص آب به ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال افزایش پیدا کرد و قرار شد در سه کریدور غربی، شرقی و میانی کار را به‌صورت سریع انجام دهند.



بعد از پایان سفر رئیس جمهور به استان فارس، فایل PDF مصوبات سفر رئیسی به سفر در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن 100 میلیون متر مکعب آب از سد تنگ سرخ و بشار تأمین خواهد شد. بلافاصله علیرضا پاک فطرت نماینده مجلس شورای اسلامی استان فارس در توئیتی نوشت: «با توجه به اینکه کلانشهر - شیراز در آینده نزدیک نیاز به آب بیشتری دارد، باید منابع آبی جدیدی وارد شیراز کنیم. یکی از این منابع آوردن آب از سد تنگ سرخ و رود بشار است که مطالعات آن در حال انجام است و تا به حال چندین جلسه در سازمان آب برگزار شده که امیدوارم هر چه سریعتر عملیاتی شود.»



نکته مهم این است که افزایش 400 میلیون متر مکعب آب استان فارس، دقیقاً از کدام منابع آبی باید تأمین شوند. طبق فایل PDF که در فضای مجازی منتشر شده، 100 میلیون متر مکعب آن باید از سد تنگ سرخ _ بشار تأمین شود که نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی آن را هم تأیید کرد.

بیشتر بخوانید:

مصوبه‌ای در فارس از کیسه کهگیلویه و بویراحمد / سرنوشت تلخ زاینده‌رود در انتظار رود بشار یاسوج / خوشحالی نماینده فارس و سکوت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد!؟

سد تنگ سرخ مجوز محیط‌زیستی ندارد



روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در جوابیه‌ای کوتاه به اخبار منتشر شده در خصوص سد تنگ سرخ واکنش نشان داد و نوشت: «با توجه به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های استان مبنی بر اختصاص ۱۰۰ میلیون‌متر مکعب از آب سد تنگ سرخ بشار یاسوج جهت تأمین آب شرب شهر شیراز به آگاهی می‌رساند بر اساس پیگیری بعمل آمده از مجموعه وزارت نیرو چنین مصوبه‌ای در خصوص تأمین آب شهر شیراز بیشتر از تخصیص ابلاغی وجود ندارد. لذا درج عدد ۱۰۰ میلیون مترمکعب از سد تنگ سرخ برای شرب شیراز سندیت نداشته و عدد مصوب به هیچ عنوان تغییر ننموده است. ضمن اینکه ان شاء الله طی روزهای آینده گزارش کاملی از وضعیت سد تنگ سرخ و تخصیص آب آن طی نشستی با حضور خبرنگاران در شرکت آب منطقه‌ای استان تشریح خواهد شد.»
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهد روزگار
Iran, Islamic Republic of
این هم از برکات سفر جناب رییسی به استان محروم و بخت برگشته کهگیلویه و بویراحمد بود........
برخه
Iran, Islamic Republic of
وقتی فوق دیپلم بهداشت باخاطر عملکرد افتضاحی که در شهرداري دهدشت داشت ارتقای شغلی بگیرد و بهتر از این نمی‌شود.
Iran, Islamic Republic of
در زمانیکه نمایندگان استان در حال جایگذاری نیرو های خود در استان هستند بهترین سرمایه استان ب تاراج رفته و برای شهر مجاور قرار است استفاده شود..
Iran, Islamic Republic of
چرا نماینده محترم شهرستانهای بویراحمد و دنا پیگیری نمی کند؟ چرا از طریق رئیس جمهور و وزارت نیرو پیگیر موضوع نمیشه؟چرا سکوت کرده ؟ مردم منتظر اقدامات نماینده محترمشان در دفاع از حقوق خود هستند.
این مسئله کوچکی نیست معیشت و زندگی بسیاری از مردم به این رودخانه وابسته است قطعا در مقابل مطالبه گری مردم باید پاسخگو باشد.
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
فایل های مرتبط
1