تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۴۴۰۲۰۵
در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

احمدزاده: پیک ششم کرونا؛ غا‌فلگیری قابل قبول نیست / زیارت امر مستحب اما حفظ جان مردم واجب است / وضعیت وخیم کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد ( + فیلم )

۲
۰
احمدزاده: پیک ششم کرونا؛ غا‌فلگیری قابل قبول نیست / زیارت امر مستحب اما حفظ جان مردم واجب است / وضعیت وخیم کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد ( + فیلم )
کبنا ؛جلسه ستاد مبارزه با کرونا در سالن دولت به ریاست سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز شنبه (24 مهرماه 1400) پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به وضعیت تزریق واکسن در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، روند کنونی ثابت بوده و احتمال این که روند افزایشی شود بسیار زیاد است البته به آماری اشاره شد که رتبه‌ای ناخوشایند برای کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود و مردم باید بیشتر مراقب باشند.

    
فیلم) صحبت‌های پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این جلسه با تأکید بر واکسیناسیون کسبه و بازاریان بیان کرد: لازم است که همه‌ی کسبه واکسن بزنند و در صورتی که این افراد واکسن نزنند، دستگاه‌های نظارتی ورود کنند. وی در ادامه بیان کرد: کارمندان هم حتما باید واکسن بزنند؛ باید شرایطی پیش بیاید که کارمندان همه‌ی دستگاه‌ها واکسن بزنند.
استاندار با اشاره به هفته‌ی نیروی انتظامی نیز اظهار داشت: حضرت آقا از نیروی انتظامی تشکر کردند. ما هم به تبع از رهبر، از نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم
وی در ادامه افزود: فراگیری و توسعه‌ی واکسن، امروز مورد تأکید رئیس جمور بوده است. من از همه‌ی نهادهای مربوطه می‌خواهم تمام توان‌شان را بگذارند روی اینکه مردم تشویق به واکسن زدن شوند. بسترها آماده شوند و همچنین دسترسیِ مردم به واکسن‌ها فراهم و ساده شود.
احمدزاده یکی از دغدغه‌های مردم را تنوع واکسن‌ها دانست و بیان کرد: ‌دستگاه‌های متولی، تنوع واکسن ایجاد کنند؛ چون مردم روی نوع واکسن حساس هستند. این‌که همه‌ی واکسن‌ها در دسترسِ مردم باشد، خیلی مورد تأکید ما است.
وی اظهار داشت: هر چند واکسن زدن خیلی مهم است و ثابت شده که کسانی دو دوز واکسن دریافت می‌کنند، مرگ و میرشان پایین‌تر است و شدت ابتلا نیز است. اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این نیز هم مهم‌تر است. در واقع  رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خود واکسن مهم‌تر است.
احمدزاده ادامه داد: الأن اجازه داده شده که محل تجمعات باز شود. توصیه می‌شود در این مراکز، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و خیلی ساده‌انگاری صورت نگیرد.
وی سپس با اشاره به وضعیت نسبتاً مطلوب واکسیناسیون در ستان کهگیلویه و بویربیان کرد: واکسن‌های تزریق شده در استان از متوسط کشور بالاتر است.
احمدزاده افزود: تبلغیات منفی درباره‌ی واکسن‌ها از پشتوانه‌ی علمی برخوردار نیست و وزارت بهداشت آن را تأیید نکرده است. باید در استان ما هم کار علمی در این زمینه صورت بگیرد که تأثیرگذاریِ این واکسن‌ها چقدر است. وی ادامه داد: از دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهم تبلیغات منفی در استان را با کار علمی پاسخ دهند.
به گفته‌ی استاندار، یکی از مواد مهم در زمینه‌ی مبارزه با کرونا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی  است. این طرح برای مبارزه با کرونا خیلی مهم و تأثیرگذار است و به وسیله سپاه پاسداران و بسیج اجرا می‌شد. وی گفت: من از دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهم این طرح مثل گذشته و حتی بهتر از گذشته استمرار داشته باشد.
احمدزاده در ادامه اظهار داشت: باید میدانی به ما گزارش داده شود که چقدر در پایین آوردن آمار مبتلایان موفق بوده‌ایم. باید مواظب باشیم آمار ابتلا بالا نرود. هر چند ما دو هفته است که دارای ثبات هستیم اما آمار نزولی هم شاید پایدار نباشد و خدایی‌نکرده غافلگیر نشویم.
استاندار با اشاره به برخی از مشکلات موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از دستگاه‌های اطلاع‌رسانی خواهش می‌کنم راجع به استفاده‌ی به‌موقع از فرصت‌ها برای مبارزه با کرونا جدی باشند. بعضی از مرگ و میرها ناشی از مراجعه‌ی دیرموقع به پزشک است. بیشتر کسانی که فوت شده‌اند کسانی‌اند که در روزهای اول به پزشک مراجعه نکرده‌اند و دیگر درمان اثر نکرده است. اطلاع‌رسانیِ به‌موقع در این زمینه خیلی مهم است.
پزشکان باید به‌موقع دارو و درمان را شروع کنند. روزهای اول خیلی اهمیت دارد. اینکه پزشکان هم به موقع درمان را شروع کنند خیلی مهم است. ما در بعضی شهرستان‌ها دیده‌ایم که بعضی افراد می‌گویند پزشکان دیر درمان را شروع می‌کنند. اگر رمدسیور نیاز است همان روزهای اول شروع کنند.
وی سپس بیان کرد: اگر یک کار علمی روی تأثیرگذاری واکسن‌ها در سطح استان صورت می‌گرفت، خیلی خوب می‌شد. اطلاع‌رسانی این موارد هم به مردم خیلی می‌تواند کمک کند.
از همه‌ی دستگاه‌های مرتبط می‌خواهم آلام و عوارض بعد از کرونا را جدی بگیرند. خیلی از مردم بعد از کرونا نیاز به بازپروری دارند. اثر روحی کرونا، آمادگیِ برگشت به کار و زندگی را از برخی از مردم می‌گیرد و باید به این افراد کمک شود. یکی از مباحثی که باید روی آن کار شود این است که معلوم نیست کرونا کی تمام می‌شود. ما باید این فرهنگ را درست کنیم که بخشی از زندگیِ ما کرونا است و مردم باید واکسن تزریق کنند. اما اینکه کرونا کی از بین می رود قابل پیش بینی نیست. ممکن است ما مجبور باشیم سال‌ها با کرونا زندگی کنیم. این یکی از بخش‌هایی است که باید روی آن کار شود و در مورد آن به مردم آگاهی‌رسانی صورت گیرد.
اگر می‌خواهیم زندگیِ راحتی داشته باشیم، باید حتما این پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: باز هم تأکید می‌کنم همه‌ی مردم روی به واکسیناسیون بیاورند و همه‌ی عوامل مردم را به واکسن تشویق کنند.
وی در خصوص تورهای زیارتی نیز عنوان کرد: تورهای زیارتی هم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. بدون رعایت پروتکل‌ها مجوز این کاروان ها را ندهند. زیارت یک امر مستحب است اما حفظ جان مردم واجب است.
احمدزاده با اشاره به یکی از تجربه‌های خود در مسافرت هوایی خاطرنشان ساخت: در داخل هواپیما مسافر اضافی را کنار من نشاندند. با وجود این‌که میدانستند من استاندار هستم یکی را آوردند کنار من نشاندند. دستگاه‌ها این موضوعِ رعایت پروتکل‌ها را در نظر بگیرند؛ دو نفر کنار هم ننشینند. حتماً باید روی این موارد نظارت شود.
به هر حال با همه‌ی شرایطِ پایداری که ما داریم می‌طلبد که برای پیک بعدی آماده باشیم. از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم هر چیزِ مورد نیاز برای یک پیک سنگین را آماده کنند. احتمالاً در نیمه‌ی آبان یک پیک جدید کشور را خواهد گرفت. باید قبل از پیک همه موارد پیش بینی شود و غافلگیری قابل قبول نیست. همه‌ی دستگاه‌های متولیِ درمانِ مردم، تجهیزات مورد نیاز را آماده کنند. به هر حال جوابگوی مردم باشید. از خدا می‌طلبیم همه‌ مردم کشور و استان‌مان در سلامت کامل باشند و این ویروس کرونا ریشه کن شود و همه مریض‌هایی که مبتلا به کرونا هستند برایشان آرزوی شفای عاجل داریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب آقای احمد زاده حضرتعالی از یک خانواده بسیار مومن و معتقد می باشید اگر شهرستانهای گچساران و باشت کار خوب انجام شود به نام و کام دیگران است و مطمئن باشید اگر کار خوب نباشد باعث نارضایتی باشد مردم از حضرتعالی نگران می شوند لطف فرمایید جلوی اشتغال و استخدامهای بدون قانون و ضوابط را بگیر واقعا فردا خیلی دیر می شود و نگذارید این همه ظلم روا دارند
Iran, Islamic Republic of
بازگشایی زود هنگام مدارس در استان از مهر ماه علت اصلی آغاز پیک ششم در استان است.مسئولان آموزش و پرورش پاسخگو باشند چرا زودتر از موعد.مقرر یعنی نیمه دوم آبان اقدام به بازگشایی کردند
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
فایل های مرتبط
1