تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۵۱
کد مطلب : ۴۴۰۱۹۳
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

وعده‌های سرخرمن

۰
وعده‌های سرخرمن
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه شهرهای باشت، پاتاوه و قلعه رئیسی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. مذاکره، برجام، مناسک حج و مشکلات تلفن همراه از مهمترین مباحث مطرح شده در این خطبه‌ها بود.

عجله‌ای برای مذاکرات هسته‌ای نیست
حجت‌الاسلام سید رحمت الله سیادت امام جمعه پاتاوه
ظهر امروز جمعه«23» مهرماه1400 در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر پاتاوه به موضوع تقوا و فضایل علمی، اخلاقی، معنوی وسیاسی امام حسن عسکری علیه السلام در کتاب بحارالان بیان کرد: «اتقوا الله وَکُونُوا لَنَا زَیناً ولا تَکُونوا لَنَا شَیناً» از خدا بترسید و مایه افتخار ما باشید، نه اینکه مایه شرمندگی.
این خطیب جمعه به نقل از امام عصر (عج) و ابن اثیر در خصوص خصوصیات امام حسن عسکری علیه السلام گفت: پدر بزرگوارم نوری فروزان و ماه درخشان بود که خداوند متعال آنچه را نزد خود بود برای او برگزید او راه و روش پدران بزرگوار خود را گام به گام دنبال کرد تا به شهادت رسید خلق و خوی امام حسن عسکری ع همچون خلق و خوی حضرت رسول اکرم (ص) بود.
وی افزود: سیمای ملکوتی آن حضرت معتمد عباسی ملعون خلیفه عباسی امام حسن عسکری (ع) را از مدینه به سامرا آورد و در کنار پادگان خود تحت نظر شدید قرار داد آن حضرت فرمودند؛ همه پلیدی‌ها را در خانه ای نهادند و کلید آن دروغ است.
امام جمعه بخش پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با تسلیت شهادت امام حسن عسکری ع و تبریک آغاز امامت فرزند گرامیشان آن امام همام را آموزگار سبک زندگی مهدوی(عج) در عصرغیب دانست و گفت: این امام معصوم ع غریب ترین امام هستند و فرمودند هیچ یک از پدرانم آنگونه که من گرفتار تردید شیعیان شده‌ام، مورد تردید واقع نشدند.
حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک آغاز هفته وحدت به روایات شیعه و سنی در مورد سالروز میلاد حضرت رسول اکرم ص به سخنان امامین انقلاب اشاره و بیان داشت: تمام انبیاء از صدر بشریت تا خاتم پیامبران برای این بوده است که جامعه را اصلاح کنند و فلسفه رسالت آنها عدالت اجتماعی در بین مردم و مبارزه با ظلم و رسیدگی به ضعفا و قیام به قسط و عدالت بود.
وی افزود: وجود مقدس نبی مکرم اسلام و رسول اعظم(ص) مهمترین نقطه ایجاد وحدت است، امروز مهمترین دستاویز دشمن برای مقابله با بیداری اسلامی ایجاد اختلاف است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه پاتاوه با اشاره به مذاکره هسته ای ایران با سه کشور اروپایی با بیان اینکه برجام جزئی از سیاست خارجی ایران است نه همه آن اظهار داشت:
ایران برای مذاکره عجله ای ندارد، برجام جزئی از سیاست خارجی ایران است نه همه آن و جمهوری اسلامی به سه دلیل عجله ای برای مذاکره نداریم. 
وی گفت: تغییر رویکرد اصلی سیاست خارجی در دولت جدید، یکی از ویژگی‌های دولت آیت الله رئیسی گره نزدن آینده و تمامی مسائل کشور به موضوع برجام است، لیکن ارتباط با کشورهای همسایه خصوصآ قاره آسیا اولویت است و تهدیدهای کشورهای اروپایی و آمریکا و اسرائیل حمله به تاسیسات اتمی و حساس ایران و در پایان غربی ها بایدبه دلیل به شهادت رساندن دانشمند هسته ای ما و خرابکاری در تاسیسات اتمی و بدعهدی آنها باید تنبیه و مجازات شوند و همان طوری که رهبری معظم فرمودند؛ زمان بزن و در رو تمام شد ما با قاطعیت و شجاعت تمام در مقابل زیاده خواهی آنها و تعرض آنها مقابله به مثل و تمام منافع آنها را در منطقه نابود خواهیم کرد.

وضعیت تلفن همراه قلعه رئیسی خوب نیست
 حجت‌الاسلام بذرافشان امام جمعه موقت شهر قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: شهید احمد آمده شهیدی که در راه اسلام در راه قرآن و برای امنیت میهن اسلامی به شهادت رسید برای یاری اسلام به شهادت رسید و برای اینکه دعوت امام راحل به لبیک بگوید رفت شهید شد و دو سال پس از ازدواج در حالی که فرزند ندارد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی با انتقاد شدید از وضعیت تلفن همراه در شهر قلعه رئیسی یادآور شد: مخابرات استان به شهر قلعه رئیسی توجهی ندارد و بیشتر نقاط این شرایط آنتن دهی تلفن همراه وجود ندارد و در حقیقت مردم در عذابند شبانه‌روز پشت‌بام و دیگر نقاط شهر به دنبال آنتن دهی موبایل هستند دانش‌آموزان، بازاریان و مردم سرگردان هستند این حق مردم این شهر نیست چندین ماه مسئولین استان قول می‌دهند اما همه وعده‌های سرخرمن است و مردم را عذاب می‌دهد همین وعده ها و قول‌های پوچ است که مردم را به سخره گرفتن و انتظار مردم این است در اسرع وقت این مشکل را حل کنند.
 وی به هفته وحدت اشاره و خاطرنشان کرد: 27 مهرماه ولادت حضرت رسول اکرم(ص) به روایت اهل سنت آغاز هفته وحدت است، وجود مقدس نبی مکرم اسلام مهمترین نقطه ایجاد وحدت از دنیای اسلام می تواند در این نقطه به هم پیوند بخورد، وحدت مساله اصلی؛ که اگر اتحاد بین مسلمین به صورت واقعی به معنای حقیقی تحقق پیدا کند اکثر مشکلات مسلمانان حل خواهد شد.
بذرفشان تصریح کرد: در روزها و ماه‌های اخیر مذاکرات هسته‌ای با روی کار آمدن دولت جدید یکی از مسائل داغ محافل خبری بوده تاکنون تحلیل‌های مختلفی در مورد رویکرد دولت جدید ایران و مساله بر جامعه ارائه شد، اما برجام جزئی از سیاست خارجی ایران است نه همه آن، و در مورد برجام دو جمله برجسته در بیانات رهبر انقلاب وجود دارد که مساله ما در برجام برگشتن یا برنگشتن آمریکا نیست بلکه تنها مساله ما رفع تحریم‌ها است.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی یادآور شد: همه ما می‌دانیم که از جمله شرایط اجازه جمهوری اسلامی به هیئت مذاکره کننده لغو همه تحریم ها بود و جمهوری اسلامی ایران به دنبال تجربه ای که از چندین دهه بدست آورده است باید بر همان خط و نشان قبلی حرکت کند و این لازمه آن است که ما با شناخت دقیق تر از آمریکای جنایتکار به میدان ورود کنیم و در ماه‌ها و سال‌های اخیر کشورهای غربی و متحدان آنها در قالب‌های مختلف علیه کشورمان دست به اقدامات خرابکارانه زدند و در عین حال خواستار ازسرگیری مذاکرات از سوی ایران شدند و اقدامات دولت کنونی در عدم آغاز کردن فوری مذاکرات با غرب در مسئله برج نوعی تنبیه طرف‌های غربی و ایجاد بازی بازدارندگی در برابر رویه مخرب و بدعهدی های آنهاست که به خوبی به درستی از سوی ایران در پیش گرفته شد.
بذرافشان ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز دولت آقای رئیسی در عرصه سیاست خارجی گره نزدن آینده و تمامی مسائل کشور به موضوع برجام است و در این رابطه سیاست‌ خارجی دولت جدید توسعه روابط با کشورهای همسایه و همچنین محور شرق را در دستور کار خودشان قرار دادند و سعی داشتند از این ظرفیت‌ها در راستای منافع ملی ایران بهره‌برداری کنند.
وی گفت: مهم ترین نمود این تلاش‌ها موافقت اخیر سازمان همکاری‌های شانگهای با عضویت ایران در سازمان یکی از بلوک های قدرت در قاره آسیا است و دولت سیزدهم با شعار عملگرایی و کرامت مردم روی کار آمده است به همین خاطر اقدامات موثری را تاکنون انجام داده است.
بذرافشان افزود: دولت نقشه راهی دارد که در آن هم مهار تورم، توجه به معیشت مردم، رشد اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی و هم ارتقاء جایگاه بین‌المللی ایران که موضوع بانک‌ها و موضوع مسکن را از جمله آنها می دانیم آمده است که این نیازمند آن است که این شیوه برنامه‌ریزی و خوی آینده و عملگرا که موضوعات و مشکلات مردم را مرتفع سازد نیازمند این نقشه راه بوده است و لازمه آن مدیرانی جوان و انقلابی و دغدغه مند و در میدان است.

گنجه: استاندار فردی دغدغه‌مند است
حجت‌الاسلام امید گنجه امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های نماز جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در جمع نمازگزاران شهرستان باشت به مناسبت‌های این هفته اشاره کرد و گفت: مهمترین مناسبت، هفته وحدت است مشکلی که در جوامع اسلامی وجود دارد ناشی از تفکر غیر تقریبی و ناشی از تفکر تکفیری است که تکفیر تنها مختص به اهل سنت نبوده بلکه رگه‌هایی از آن در شیعه نیز وجود دارد.
وی گفت: اما چه زمینه هایی برای وحدت میان مسلمانان وجود دارد که بتوانیم شعار وحدت را عملی کنیم از جمله این زمینه‌ها اعتقادات مشترک میان مسلمانان است مسلمانان خدای واحد، پیامبر، قرآن، قبله واحد دارند که همگی از اشتراکات میان مسلمانان به شمار می‌روند.
امام جمعه باشت گفت: مسلمانان مراسم حج واحد دارند مناسک حج را همه قبول داشته و هر ساله میلیون‌ها مسلمان از همه جای جهان جمع می‌شوند همچنین همه فرق اسلامی به وجود موعود اعتقاد دارند که البته اختلافاتی بعضاً در این زمینه وجود دارد.
وی گفت: مسلمانان احادیث مشترکی بین خود دارند که از جمله آنها حدیث کساء و حدیث اثنا عشر است همه مسلمانان دشمن مشترک دارند که آمریکا و اسرائیل و غرب دشمن مشترک مسلمانان بوده همچنین ۹۵ درصد اهل سنت نسبت به اهل بیت محبت دارند مسلمانان جهان در منطقه آسیا در کنار هم همسایه بوده و اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند.
گنجه در ادامه به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این هفته را به سبزپوشان پلیس تبریک گفته آنها زحمات زیادی متقبل می شوند و باید قدردان ایجاد امنیت از سوی پلیس باشیم.
وی به سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: سفر پر خیر و برکت و متفاوتی نسبت به سفر روسای جمهور گذشته بود در این سفر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کهگیلویه و بویراحمد گذاشته شد که مبلغ کمی نیست بی سابقه بوده اما بعضی ها شائبه ایجاد کردند که این پول از کجا خواهد آمد و رئیس‌جمهور پاسخ داد وعده نداده بلکه عمل خواهیم کرد.
امام جمعه باشت گفت: این منابع برای ۲۱۷ پروژه بزرگ و کوچک تدارک دیده شده بیشتر آنها تا سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.
گنجه افزود: در جلسه شورای اداری نیز وزیر نفت وعده‌های خوبی در زمینه های مختلف از جمله در حوزه فرهنگی به شهرستان باشد داد که از جمله آنها تکمیل مصلا و مشکلات مربوط به حوزه علمیه و مشکلات مساجد بوده و جالب است که  دغدغه آنها از ما برای پیگیری و به سرانجام رسیدن بیشتر است و به صورت پیگیر با ما در تماس هستند.
وی به جلسه ای که میان استاندار جدید و ائمه جمعه استان با حضور نماینده ولی فقیه برگزار شد اشاره کرد و گفت: بدون لکنت زبان و بدون تعارف مشکلات استان را به استاندار گفتیم ایشان را فردی دغدغه‌مند در زمینه های مختلف از جمله در حوزه فرهنگی می‌دانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1