تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۴۴۰۰۳۸
دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ائمه جمعه برگزار شد

تیم نیاورده‌ام از این فضا خارج شویم

۰
تیم نیاورده‌ام از این فضا خارج شویم
کبنا ؛سید علی‌احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه با ائمه جمعه استان دیدار کرد و دغدغه‌ها و پیشنهادهای آنها را شنید.
 به گزارش کبنا، در این نشست که صبح روز (دوشنبه 19 مهر ماه 1400) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت که دولت سیزدهم انقلابی و مردمی است و این مهم فرصتی برای ائمه جمعه بوده که باید از آن به درستی استفاده کرد.
حجت الاسلام عبودی افزود: ائمه جمعه با تمام وجود از دولت انقلابی و از تمامی کسانی که به مردم خدمت می‌کنند حمایت خواهد کرد.
وی ادامه داد: مردم مشکلات فراوانی در مباحث معیشتی و زندگی دارند و جرقه امیدی در دولت انقلابی برای همه زده شده است.
حجت الاسلام عبودی تاکید کرد: خواسته ائمه جمعه بکارگرفتن مدیران مؤمن، انقلابی، ارزشی و کارآمد است و می‌خواهیم که دچار حواشی و سیاسیون نشوید.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیران بازوان شما هستند تا بتوانند سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی را انجام دهند.
 وی بیان کرد: کسانی که در دولت قبلی کم کاری کردند نباید در دولت کنونی جایی داشته باشند.
  پیشرفت فیزیکی بسیاری از مصلاها در استان بیش از 80 درصد بوده و مستهلک شده و کاری از پیش نمی‌رود.

 مدیران دیندار، کاربلد و خداترس انتخاب شوند
 امام جمعه دوگنبدان نیز گفت: از شما می‌خواهیم مدیرانی دیندار، کاربلد و خداترس انتخاب شوند تا مسائل و مشکلات موجود در استان رفع شوند.
  حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود: دشمنان هنوز به دنبال تفرقه افکنی هستند و هم اینک وقت آن است که به مردم اثبات کنیم که هیچ عقیده‌ای مثل اسلام نمی‌تواند مملکت داری کند.
 وی ادامه داد: امید است از هیچ جناح، حزب و یا گروه خاصی تبعیت نکنید و خود تصمیم بگیرید. تقوا و تخصص برای انتخاب مدیران مد نظر قرار گیرد و از خویشاوندی و طایفه گرایی به دور باشد.
 مبانی گزینش مدیران بیانیه گام دوم انقلاب باشد
 امام جمعه سی سخت نیز گفت: مبانی گزینش مدیران بیانیه گام دوم انقلاب باشد و جوان و انقلابی بودن و معنویت از ویژگی‌های ان ها باشد.
 حجت الاسلام ناصر مصباح‌نژاد افزود: حضور برخی مدیران در برنامه‌های مذهبی و مناسبات دینی کم رنگ بود و این یک اشکال بود.
 وی ابراز داشت: استان در حوزه تحول در زیرساخت‌ها نیازمند توجه ویژه است و صیانت از محیط زیست، توسعه خطوط جاده‌ای و ریلی، آمایش سرزمینی مورد نظر قرار گیرد.
 
ویرانه‌ای از آموزش و پرورش در استان وجود دارد
 امام جمعه بهمئی نیز گفت: چیزی با عنوان آموزش و پرورش در استان نداریم و بیشتر شبیه به ویرانه‌ای است که به مسائل فرهنگی و موارد دیگر اصلاً توجهی ندارد.
 حجت الاسلام و المسلمین سید محمدیوسف افروغی تاکید کرد: در حوزه اشتغال هیچ سیاستگذاری در استان وجود ندارد و آمایش سرزمینی در این باره تدوین نشده است.
 وی بیان کرد: استان در زمینه‌های فرهنگ، امنیت و سیاست مشکلات بسیاری دارد و برای آسیب‌های اجتماعی تدابیر ویژه‌ای باید اندیشیده شود.
 امام جمعه بهمئی ابراز داشت: باید ادارات از تعطیلی خارج شوند و به معنای واقعی کار صورت گیرد.
 حجت الاسلام و المسلمین افروغی تصریح کرد: نمایندگان در تلاش‌اند هر کدام سهمیه خود را بگیرند اما برخی مناطق همچون بهمئی در انتخاب مدیران در نظر گرفته نمی‌شود. 
  عزل و نصب مدیران توسط نمایندگان دامنگیر است
 امام جمعه لنده گفت: دخالت مستقیم نماینده‌ها در عزل و نصب‌ها در استان چوبی است که سال‌هاست استان خورده است.
 حجت الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل افزود: به عنوان ائمه جمعه به استاندار برای انتخاب مدیران مشورت خواهیم داد اما در انتخاب نقشی نخواهیم داشت.
 وی ادامه داد: برخی از مدیران نالایق تنها به خاطر حمایت نماینده در جایگاه مدیریتی خود باقی مانده‌اند.
 امام جمعه لنده بیان کرد: مدیران ارگان‌هایی همچون آموزش و پرورش، صمت و غیره بهتر است هر چه سریع‌تر انتخاب شوند.
 توجه به بحث گران فروشی 
 امام جمعه سوق نیز گفت: گران فروشی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در برخی مناطق استان اجناس بسیار گران‌تر از قیمت واقعی خود به مردم عرضه می‌شوند.
 مهدی کیانی اصل افزود: قیمت سیمان حدود ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان در استان است که هیچ نظارتی بر قیمت آن نمی‌شود. 
کیانی اصل تصریح کرد: عمده مشکلات استان در زمینه مسائل فرهنگی است که متولیان فرهنگ از جمله آموزش و پرورش دغدغه فرهنگ ندارند.
 امام جمعه سوق گفت: برای انتخاب مدیران حوزه فرهنگ انتظار می‌رود با ائمه جمعه مشورت صورت بگیرد.
 مدیران پروازی انتخاب نکنید
 امام جمعه پاتاوه تاکید کرد: برخی از مدیران و خانواده‌هایشان در استان سکونت ندارند و به طور پروازی در استان حضور می‌یابند این نوع مدیران انگیزه کار ندارند و پای کار نیستند.
 حجت‌الاسلام سید رحمت‌الله سیادت با اشاره به اجرای بیمارستان ۳۲ تختخوابی پاتاوه ابراز داشت: این بیمارستان کلنگ زنی شد و مجوز گرفت اما حالا برخی‌ها اذعان دارند که این بیمارستان مجوز لازم را ندارد و کار رها شده است.
 مصوبات سفر ریاست جمهوری اجرا شوند



 امام جمعه چرام گفت: سفرهای استانی ریاست جمهوری که منشأ خیر و برکات زیادی بوده آغاز شده و در استان ما هم مصوبات زیادی داشته است.
حجت الاسلام نورالله افشار افزود: مصوبات سفر آیت الله ابراهیم رئیسی اجرایی شوند تا مردم ناامید از دولت نشوند برای نمونه مصوبه خرید سیب از باغداران سی سخت و عدم اجرای آن سبب دلسردی مردم این منطقه می‌شود.
 وی بیان کرد: تریبون نماز جمعه در خدمت نظام است و از دولت انقلابی و مردمی حمایت خواهد شد. برای کنترل گرانی‌ها در استان تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود تا معیشت مردم بهبود یابد.
 اراذل اوباش امنیت مردم کهگیلویه و بویراحمد را بر هم زده‌اند
 امام جمعه چیتاب گفت: بحث اراذل اوباش و نزاع‌های دسته جمعی و قتل عام در استان باعث نگرانی شده است. امنیت و آسایش مردم را برهم زده‌اند و روزانه شاهد وقوع قتل و نزاع دسته جمعی در استان هستیم.
 فرج الله پژمان تاکید کرد: استان به نحوی ناامن شده که کسی جرات بیرون زدن از خانه از ساعت ۱۰ شب به بعد را ندارد.
 امام جمعه چیتاب ابراز داشت: سدهای پراشکفت و چیتاب در سفر اخیر ریاست جمهوری که می‌توانند برای تبدیل شدن این مناطق به قطب اقتصادی مؤثر باشند نادیده گرفته شدند.
 دولت در کهگیلویه و بویراحمد از توانمندی روحانیون استفاده می‌کند
 سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بین مدیران و روحانیت انشقاقی ایجاد شده است و دولت تصمیم دارد در استان از توانمندی روحانیون استفاده بیشتری بکند.
احمدزاده اظهار داشت: سرلوحه کار دولت جهادی و مردمی بودن است که این مهم فرصتی برای تلاش و خدمت برای همه مردم به ویژه اقشار محروم‌تر است.
 وی افزود: اینکه کاری جهادی و انقلابی انجام شود اما روحانیت در آن نقش نداشته باشند امکان پذیر نیست و روحانیت پیشانی معیارهای مذکور است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان محور حرکت‌های جهادی و تحولی در استان خواهد بود و به مدیران دستگاه‌های دولتی سفارش خواهد شد که روحانیت نقش محوری در دیدگاه ما دارند. 
احمدزاده ابراز داشت: روحانیت همچون چراغ هدایت است که باید برای ما در صدر قرار گیرد تا به چاه نیفتیم.
 وی تاکید کرد: مدیرانی که دیدگاه آنان با نظام و رهبری مغایرت دارند، تغییر خواهند کرد زیرا مدیری که به نماز اعتقاد ندارد و یا در مناسبات مذهبی حضور نمی‌یابد نمی‌تواند یک مدیر باشد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معیار انتخاب مدیران در دستگاه‌های اجرایی استان پاکدستی، جهادی و مذهبی بودن خواهد بود و تجربه نشان داده مدیرانی با این خصایل در مجموعه‌های مدیریتی موفق بوده‌اند. 
وی ادامه داد: در زمینه مسائل فرهنگی روحانیت زیر نظر نماینده ولی فقیه باید به میدان بیایند و کمک کنند تا استان از این شرایط بیرون بیاید.
 احمدزاده بیان کرد: دسترسی به مبانی دینی همه جا در استان قوی نیست و باید مردم آگاه به احکام الهی شوند به عنوان نمونه جوانی که اقدام به خودکشی می‌کند از عواقب کار خود شاید مطلع نباشد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازدیدها و تکاپو برای خدمت به مردم باید از شهرها فراتر رود و به سمت دهستان‌ها کشیده شود.
 وی افزود: کار انتخاب مدیران با حساسیت ویژه‌ای در حال انجام بوده و به زودی مستقر خواهند شد.
 احمدزاده تصریح کرد: برای شهرستان‌هایی که خیلی از ادارات دران ها مستقر نیست باید تشریفات قانونی سپری و بستر کار فراهم شود تا ادرات جدید استقرار یابند.
 وی ابراز داشت: بنده هیچ تیمی با خود به استان کهگیلویه و بویراحمد نیاورده‌ام و برای پست‌های مدیریتی استان از فرزندان همین استان استفاده خواهد شد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همه باید کمک کنند تا از فضای سیاسی بیرون بیاییم و جو استان به سمت فضای سازندگی، اجرا و خدمات پیش رود.
 وی ادامه داد: تعامل با نمایندگان مد نظر خواهد بود اما طایفه گرایی و بر اساس طایفه نیروهای استان انتخاب نخواهند شد.
 احمدزاده تاکید کرد: ۲۱۷ پروژه در سفر اخیر ریاست جمهوری در استان به تصویب رسیده که باید تمامی آن‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسند.
 وی ابراز داشت: سد تنگ سرخ، وضعیت آبرسانی به چهار شهر استان، چندین بیمارستان ۳۲ تختخوابی و غیره از جمله این موارد هستند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در مسائلی همچون خودکشی، نزاع دسته جمعی، درگیری مسلحانه به ویژه در سه شهرستان بزرگ استان مطلوب نیست و مشکلات فرهنگی بسیاری وجود دارد. 
وی تاکید کرد: ۲ پدیده زشت شامل قمه کشی و استفاده از سلاح در استان کهگیلویه و بویراحمد به زودی با مشارکت و همدلی همه نیروهای متولی برای همیشه از استان جمع خواهند شد.



 مطالبات سنگین خارج از توان دولت سیزدهم حذف شود
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالبات سنگینی که در ظرفیت دولت نیست باید حذف شوند و کاری که در توان نباشد به مردم قول داده نشود.
 آیت الله سید نصیر حسینی نیز در جمع بندی این نشست، اظهار داشت: این مطالبات چنانچه خارج از توان و ظرفیت دولت باشند و اجرایی نشوند سبب ناامیدی مردم خواهد شد.
 وی افزود: نظام جهموری اسلامی ایران با این همه خدمات همیشه بدهکار مردم است و به مردم با تمام توان خدمت خواهد کرد.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای ما اصلاح طلب و یا اصول گرا فرقی نمی‌کند و همیشه دلسوز مردم خواهیم بود.
 آیت الله حسینی ادامه داد: دولت کنونی در شرایط سخت تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در حال کار کردن است نواقصات کم نیست و مردم توقع دارند که مشکلاتشان رفع شود.
 وی تاکید کرد: تاکنون حرکت‌ها و گام‌های امیدوارکننده و امید بخش توسط دولت برداشته شده که قابل تحسین است.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ائمه جمعه استان در میدان حضور دارند و مردم از آن‌ها توقع رفع مشکلاتشان را دارند.



 آیت الله حسینی گفت: رویکرد ائمه جمعه متفاوت بوده و کار اجرایی مربوط به دولت است و ائمه جمعه در خصوص مسائل فرهنگی وظیفه دارند و دغدغه مردم و فرهنگ را دارند.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فرهنگ مصرف در استان فرهنگ سازی شود زیرا این حجم از اسراف جایز نیست.
 وی بیان کرد: امید است طرح‌های نیمه تمام استان پایان یابند و به تولید و اشتغال پایدار منجر شوند.
 آیت الله حسینی ابراز داشت: سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد خیر و برکات زیادی داشت به گونه‌ای که اعتبار بسیاری برای توسعه استان تخصیص پیدا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
جنجال اظهارات تازه ظریف

جنجال اظهارات تازه ظریف

الهیان گفت: "بسیار بعید است که شخص وزیر خارجه که مسئول مستقیم برجام بوده است از متن برجام ...
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
1