تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۴۰۰۳۲
همزمان با هفته کودک؛

زنگ کودک و محیط زیست در مدارس کهگیلویه وبویراحمد

۰
زنگ کودک و محیط زیست در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش فرهنگ سازی و آگاهی سه انتظار محیط زیست از مدارس در سطوح آموزش رسمی است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز دوشنبه (19 مهرماه 1400) همزمان با هفته کودک طی مراسمی با همکاری موسسه شادی آفرین دانیال در مدرسه ابتدایی ایلدای شهرستان بویراحمد با حضور مسئولین و دانش آمزان این مدرسه  زنگ کودک و محیط زیست نواخته شد .
براساس این گزارش در این مراسم سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : دانش‎آموزان همیاران و محیط یاران محیط زیست هستند و از این پس نیز به‎عنوان بازوان توانمند و آینده‎سازان کشور یاری‎کننده محیط زیست خواهند بود .
وی اظهار کرد: محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان بستر زندگی، پشتوانه حیات طبیعی و میراث فرهنگی جامعه انسانی به شمار می‎آیند.

وی تصریح کرد: امروزه تخریب محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان یک معضل جهانی، فکر برنامه‎ریزان و سیاست‎گذاران را به خود جلب کرده و برای ایجاد تغییر و تحول به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی تجدید شونده، یکی از عوامل تسریع کننده مهم، آموزش روش‎های حفاظت از محیط زیست به اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‎آموزان در سنین کودکی تا نوجوانی است
هاشمی گفت : این امر زمانی تحقق پیدا می‎کند که دانش‎آموزان به عنوان مرجع هدف این سیاست‎گذاری‎ها خوب آموزش ببینند تا فرهنگ زیست محیطی در آنان نهادینه شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد  : در کشور ما که نسل جوان آن بیش‎ترین درصد جمعیت را تشکیل می‎دهد، آموزش محیط زیست می‎تواند تأثیر قابل توجهی در تقویت فرهنگ زیست محیطی و رسیدن به اهداف توسعه پایدار داشته باشد.
وی ضمن تشکر از مسئولین مدرسه ابتدایی ایلدا و موسسه مردمی شادی آفرین دانیال خاطر نشان کرد: هدف از آموزش محیط زیست، شناخت وظایف انسان نسبت به مسائل محیط زیست و همچنین تلاش در جلوگیری و یا حل مشکلات آن است.
گفتنی است در این مراسم بسته های آموزشی بین دانش آموزان توزیع شد .
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
جنجال اظهارات تازه ظریف

جنجال اظهارات تازه ظریف

الهیان گفت: "بسیار بعید است که شخص وزیر خارجه که مسئول مستقیم برجام بوده است از متن برجام ...
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
1