تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۲۹
کد مطلب : ۴۳۹۹۶۱
سردار مصطفایی فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران تشریح کرد

آلارم رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
آلارم رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛نشست خبری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز ( شنبه 17 مهر ماه 1400) نشست خبری سردار کیقباد مصطفایی فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران برگزار شد.
سردار مصطفایی در این نشست به تشریح عملکرد پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار داشت: امنیت پایدار حق شهروندان و جامعه است. یکی از نیازهای امروز جامعه ما نیاز به پلیس هوشمند می‌باشد و پلیس بر اساس نیازی که واقعا احساس می‌کند هر روز قدرتمند‌تر و هوشمندتر می‌شود. امروز در سطح جامعه شعارش را که همان پلیس هوشمند و امنیت پایدار است، مبنا و محور اولویت‌های خودش قرار داده، جامعه امروز ما واقعاً از امنیت پایدار برخوردار است. و برای اینکه امنیت پایدار در سطح جامعه محقق شود، تلاش شد که پلیس هوشمند و روز به روز نیروی انتظامی ما کارآمدتر شود.
سردار مصطفایی امنیت پایدار را نیازمند مشارکت آحاد مختلف جامعه دانست و گفت: توجه ویژه به تجهیزات فنی و به روز که تضمین کننده موفقیت پلیس در انجام مأموریت‌های انتظامی استان است، مدنظر قرار گرفت.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انتظامی برای تحقق ایده تجهیزات به روز و نیروی انسانی ماهر تلاش کرده و ظرف ۲ سال اخیر در استان تحول عظیمی در خصوص تجهیزات و امکانات پلیس استان بوجود آمده است.
وی گفت: هر ماه امنیت استان‌ها به صورت دقیق مورد سنجش قرار می‌گیرد. وضعیت امنیت استان کهگیلویه و بویراحمد مطلوب است و شعار نیست و واقعیت می‌باشد. پلیس به سمت مردم محوری گام بر می‌دارد و نتیجه آن تحقق امنیت پایدار بوده که هم اینک در استان شاهد آن هستیم.
 فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه آمارهای را در حوزه‌های مختلف ارائه داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با سرقت، از لحاظ فراوانی رتبه 27 کشور است. تنها 6 استان وضعیت بهتری از ما دارند.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ فراوانی سرقت مسلحانه رتبه 18 کشور را دارد. وضعیت استان ما از 17 استان دیگر بهتر است.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در امور امنیتی رتبه 31 و در حوزه شرارت رتبه 26 را دارد. همچنین در حوزه مفاسد اجتماعی رتبه 33 و جرائم مالی رتبه 32 را دارد.
وی با بیان اینکه هر چه این اعداد به عدد 34 (تعداد استان‌ها) نزدیک تر باشد، شرایط بهتری داریم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث جعل رتبه 22 کشور را دارد.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نزاع و درگیری‌های یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما بوده است که رتبه 31 را داریم.
وی با بیان اینکه رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث تصادفات به لحاظ فراوانی رتبه 20 کشور و از لحاظ نرخ تصادفات رتبه 5 را داریم، افزود: این زنگ خطری برای استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود. در خصوص امور ترافیکی و تصادفات کار ویژه باید انجام بدهیم که عمدتاً به فرهنگ سازی مربوط می‌شود. جاده، نیروی انسانی و وسیله نقلیه سه عامل اصلی در تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد است. جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن پر خطر هستند.
وی تاکید کرد: برای پایین آوردن تصادفات نیاز به فرهنگ سازی داریم.
وی ادامه داد: در آمار قتل استان رتبه ۲۰ و نرخ جرم رتبه ۵ کشور را داراست که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار قتل در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش ۱۷ درصدی داشته است و این آلارم‌های را به ما می‌دهد. استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ فرهنگی و اینکه در گذشته عشایر و مجبور بوده که از اموال و دام خود محافظت کند، سلاح گرم استفاده می‌کردند و الان خیلی‌از خانواده‌ها سلاح دارند و باید این سلاح‌ها را با کار فرهنگی، ظرفیت رسانه‌ها، ریش سفیدان و بزرگان از دست مردم خارج کنیم.
سردار مصطفایی گفت: در نزاع‌های دسته‌جمعی مردم دست به اسلحه می‌شوند و مهم‌ترین علت قتل‌ها فراوانی سلاح و مهمات در دست مردم است که از همه افراد صاحب نظر، ذی‌نفوذ، رسانه‌ها، صدا و سیما، دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه و مساجد می‌خواهیم که به صورت ریشه‌ای به این مسئله بپردازند که ما امروز نیاز به نگهداری سلاح نداریم.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه ۹۰ درصد قتل‌ها در استان در کم‌ترین زمان ممکن کشف شده اما هنوز عامل ۲ مورد از قتل‌های انجام شده در استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص نشده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۶ هزار و ۲۹۱ مورد گزارش در حوزه مأموریت‌های ۱۱۰ استان دریافت شده و به طور میانگین روزانه یک هزار و ۸۸۰ مورد تماس دریافت می‌شود.
وی به اقدامات انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با اراذل و اوباش پرداخت و توضیح داد: قرارگاه مقابله با اراذل اوباش در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده و تاکنون ۴۳۳ نفر از آن‌ها دستگیر شده‌اند، البته استان کهگیلویه و بویراحمد، گردن‌کشی و عربده‌کش به آن معنا ندارد و اراذل و اوباش نوپدید بودند که 288 نفر از آنها در زندان هستند و مابقی با قرارهای سنگین وثیقه آزاد هستند. 
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۵ قبضه سلاح گرم در استان کهگیلویه و بویراحمد از این افراد به دست آمده و ۵۰ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پلیس ۱۱۰ استان ۳۷۶ هزار و ۲۹۱ مورد تماس داشته‌ایم که بطور میانگین روزانه ۱۸۸۰ تماس بوده و از مجموع تماس‌های صورت گرفته ۴۱۵ مورد منجر به عملیات پلیسی شده و مابقی مربوط به ارشاد قضایی و انتظامی بوده است.
سردار مصطفایی افزود: طی این مدت در هر سه و نیم دقیقه یک عملیات پلیسی را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به مرحله اجرا در آورده‌ایم.
وی با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش موضوعی که امروز خط قرمز پلیس است مطالبه جامعه ماست، اظهار کرد: در این زمینه قرارگاه ای در استان تشکیل شده که به صورت ویژه به این مطالبه جامعه می‌پردازد بطوریکه طی این مدت ۴۳۳ نفر از اراذل و اوباش در سطح استان دستگیر شده‌اند البته اراذل و اوباش با آن شکل خاص در این استان وجود ندارد بلکه اغلب نوپدید بودند که با برخورد پلیس مواجه شدند. از مجموع این تعداد ۲۸۸ نفر در زندان هستند و مابقی با قرارهای سنگین آزاد هستند.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین ۴۵۵ اراذل اوباش نوپدید در سطح استان شناسایی شده و تعداد ۲۶۶ نفر احضار و از آنها اخذ تعهد انجام شد، که از آنها ۵۵ سلاح گرم نیز کشف شده است.
 سردار مصطفایی با بیان اینکه طی سال جاری کشفیات کالای قاچاق در استان کهگیلویه و بویراحمد با افزایش ۶۷ درصدی مواجه بوده است، عنوان کرد: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده ۵۲۱ میلیارد ریال بوده که در این زمینه ۵۱۹ دستگاه خودرو توقیف و ۱۵۰۶ قاچاقچی نیز در این خصوص دستگیر شدند.
 وی ادامه داد: طی این مدت با جرائم اقتصادی از جمله زمین‌خواری، احتکار و فرار مالیاتی ورزش ۲۹۶ میلیارد ریال در سطح استان برخورد شد.
 فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های پلیس در شرایط کرونایی و جهت پیشگیری از گسترش این بیماری ویروسی، تاکید کرد: طی این مدت از سوی پلیس راه و راهور استان ۱۸۳ هزار و ۷۴۰ ثبت شده، ۳۱ هزار و ۳۵۱ دستگاه خودرو نیز به مبدأ برگشت داده شدند. 
سردار مصطفایی بیان کرد: طی این مدت بالغ بر ۱۰۰ هزار مورد جریمه یک میلیونی ۵۰۰ هزار تومانی و ۲۰۰ هزار تومانی برای خودروهای متخلف کرونایی که محدودیتهای کرونا را رعایت نکردند، صادر شده است.

 وی در خصوص نظارت بر صنوف از سوی پلیس در شرایط کرونایی گفت: ۲۲ هزار و ۵۹۳ مورد بازدید از سوی پلیس استان انجام شده که ۱۲ ۱۷۹۵ مورد منجر به تذکر و واحدهای صنفی متخلف کرونایی شده و ۱۸۳۵ واحد صنفی متخلف کرونا نیز پلمب شدند.
 فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مراسم عروسی و عزا از جمله جاهایی بود که به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باعث انتشار و انتقال این ویروس می‌شد، افزود: طی مدت شرایط کرونایی ۳۷۰ مورد از برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان ممانعت به عمل آمد.
سردار مصطفایی با اشاره به تردد خطر آفرین و مرگبار خودروهای شوتی در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: همجواری استان کهگیلویه و بویراحمد با استانها و بنادر جنوبی باعث پدیده قاچاق با خودروی شوتی شده است که در بسیاری از موارد تصادفات مرگبار ناشی از تخطی از قوانین رانندگی از سویی هم رانندگان صورت می‌گیرد.
 وی با بیان اینکه برخورد با خودروهای شوتی از اولویت‌های پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد است، تاکید کرد: در این زمینه پاسگاه‌ها و پلیس اطلاعات و امنیت و آگاهی استان طرح‌های ویژه‌ای را جهت مقابله با خودروهای شوتی در سطح استان اجرا می‌کنند، واقعاً پلیس برای برخورد با این خودروها از جان مایه می‌گذارد و تعقیب و گریزهای نیز داشته‌ایم که هم برای پلیس و رانندگان در مسیر و رانندگان شوتی خطر ساز بودند.
 فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای راه اندازی پست ایست و بازرسی ثابت در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی شورای امنیت ملی مجوز داده شده اما تاکنون مانده البته دو جا برای احداث و راه اندازی پست ایست و بازرسی شناسایی شده که با معارضاتی مواجه شده‌اند. امیدواریم به زودی شاهده استقرار پست ایست بازرسی ثابت و سیار در استان باشیم تا شاهد کاهش تردد خودروهای شوتی و قاچاقچی در محورهای مواصلاتی استان باشیم.
 سردار مصطفایی در خصوص دستگیری عوامل آتش سوزی جنگل‌های استان بیان کرد: پلیس نسبت به آتش سوزی جنگل‌های استان حساس بوده و مواردی در این رابطه عوامل عمدی و سهوی آتش‌سوزی‌ها شناسایی و دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.
 وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با افزایش کشفیات ۱۵ درصدی کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده‌ایم و ۴۹ درصد سرقت‌های استان طی این مدت منجر به کشف شده است.
 فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی این مدت ۴۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح این استان کشف و ضبط شده که در این رابطه ۱۱ باند منهدم شد.
 سردار مصطفایی در رابطه با کلاهبرداری در سطح استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۵ فقره کلاهبرداری در استان رخ داده که ۱۳۵ مورد معادل ۷۵ درصد این تعداد کشف و به مراجع قضایی معرفی شدند.
 وی اظهار کرد: در حوزه فضای مجازی کلاهبرداری، نشر اکاذیب و برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب افراد بیشترین جرائمی بوده که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده و در این زمینه ۴۰۳ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۳۷۶ مورد معادل ۹۴ درصد منجر به کشف و برخورد با افراد و مع فی به دستگاه قضایی شده است.
 فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در سطح استان بیان کرد: طی این هفته ۴۶ برنامه و ۱۰ ویژه برنامه در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تجلیل از بانوان فرهنگی در حوزه ترافیک، رزمایش شهری موتورسیکلت سواران قانونمند، برپایی ایستگاه غربالگری سلامت، همایش کوهپیمایی، دیدار با ائمه جمعه و عطرافشانی گلزار شهدا، ترخیص موتور سیکلت ها و خودروهای رسوبی و تسریع در صدور گواهینامه مهم‌ترین برنامه‌های هفته ناجا در سطح استان است.
 به گفته فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد امسال هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه آغاز می‌شود و در این مدت بر نامه‌های مختلفی در دو حوزه درون سازمانی و برون سازمانی اجرا خواهد شد.  هر روز هفته ناجا دارای یک شعار است و شعار اصلی این هفته «پلیس هوشمند، امنیت پایداری» انتخاب شده است.
به گفته سردار مصطفایی این نهاد هوشمند سازی را در دو حوره تجهیزات و فن آوری های نوین و ارتقای سطح دانش پرسنل خود مد نظر قرار داده است.
 وی تاکید کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت عمومی، از امنیت پایدار و مطلوبی برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
همیشه فقط صحبت از مبارزه با قاچاق وخودروهای شوتی میشه ولی درعمل هیچ کارشایسته وجدی صورت نمیگیره....هم اقتصادکشور داره نابود میشه وهم جان ومال مردم درجاده ها درخطرهستش...تاکی باید منتظردستورالعمل ومجوز برخوردباشیم...یعنی نیروی انتظامی توان مبارزه نداره یا اراده ای برای این کارموجودنیست؟؟؟؟؟
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
جنجال اظهارات تازه ظریف

جنجال اظهارات تازه ظریف

الهیان گفت: "بسیار بعید است که شخص وزیر خارجه که مسئول مستقیم برجام بوده است از متن برجام ...
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
1