تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۴۳۹۸۵۷
یادداشت ارسالی؛

آقای رئیس جمهور؛ صنعت بیمه را به اهلش بسپارید

۲
۰
آقای رئیس جمهور؛ صنعت بیمه را به اهلش بسپارید
کبنا ؛صادق حیدریان فعال رسانه‌ای و اجتماعی در مطلبی خطاب به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی نوشت: «صنعت بیمه را در ایران به اهلش بسپارید.»
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است؛
 ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم اقتصاد و دارایی خواهشمندیم صنعت بیمه را در ایران به اهلش بسپارید.
إِنَّ اللَّهَ یأمُرُکم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلیٰ أَهلِها وَإِذا حَکمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکموا بِالعَدلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا یعِظُکم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعًا بَصیرًا
در جهان امروز که رشد وتوسعه اقتصادی هر کشوری جایگاه بین‌المللی آن را رقم می‌زند، کشورها برای آنکه بتوانند در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند در صدد بر می‌آیند تا شاخص‌های توسعه یافتگی خود را بهبود بخشند و از این طریق در چرخه بهبود وضع اقتصادی و بالطبع افزایش نقش مؤثر خود موجب تقویت اقتصاد و ایفاء نقش تأثیرگذاری در صحنه جهانی شوند.
صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی از سویی به عنوان یکی از عمده‌ترین نهادهای اقتصادی مطرح بوده و از دیگرسوی فعالیت دیگر نهادها را پشتیبانی می‌کند.
به عبارتی صنعت بیمه باگرد آوری حق بیمه‌های دریافتی در توسعه اقتصادی دارای نقش است و از طرف دیگر با ایجاد امنیت و اطمینان برای فعالیت‌های خدماتی، تولیدی و... در جامعه روند سازندگی، پیشرفت و ترقی را تسهیل می‌کند. شاید کسی را کمترین گمانی نباشد که پیشرفت بیمه با توسعه اقتصادی کشور همواره ملازم است. و به ترمیم وضع اقتصادی یک کشور، افزایش مبادلات، ترقی سطح زندگی و توسعه سرمایه‌گذاری، موجب پیشرفت و به بهبود وضع معیشت افراد کشور، حفظ ثروت ملی و تشکیل پس‌اندازهای بزرگ کمک می‌کند.
شاید بتوان با قطعیت گفت اگر اقتصاد یک کشور به بیمه و حمایت‌های ناشی از آن متکی نباشد، در معرض خطرهای بزرگ وجبران ناپذیری قرار می‌گیرد. پس باتوجه به وضعیت اقتصادی و توسعه‌ای کشور باید توجه ویژه‌ای به صنعت بیمه در کشور نمود. قطعاً توسعه هر ارگان و سازمانی به مدیریت منابع انسانی آن و توسعه مدیریت منابع انسانی هر سازمانی به مدیریت کلان آن سازمان همسبتگی کامل دارد. ویژگی‌های مدیریت توسعه گرا و توسعه محور و همچنین ویژگی‌های شخصیتی که می‌تواند باعث ارتقا سطح کیفی و کمی هر سازمانی گردد بسیار مهم و حیاتی هستند. در این بین یک سری ویژگی‌های خلقی و یک سری ویژگی‌های ارتباطی برای ارتقای سطح مدیریت برای هر مدیری ضروروی و لازم است. یعنی یک سری ویژگی‌های خلقی ارتباطی شخصیتی در هر مدیری باید وجود داشته باشد تا باعث ارتقا سطح مدیریت در هر سازمان و نهادی گردد. از جمله این ویژگی‌های مهم می‌توان به خوش خلقی، ارتباط حسنه با مردم و همکاران، پاکدستی و اخلاق مداری (که مورد توجه رئیس جمهور محترم نیز می‌باشد) تخصص و علم، تعهد و تشرع، سابقه درخشان، قانون مداری و قس علی هذا اشاره کرد. در آستانه انتخاب رئیس کل بیمه مرکزی قرار گرفته‌ایم. در این بین نامزدهای بسیاری برای این پست مدیریتی در نظر گرفته شده و مورد توجه واقع گردیده‌اند. با اطمینان کامل اعلام می‌دارم که با توجه به حسن سابقه و تخصص و تعهد، همچنین حسن خلق، مردم داری و مردم مداری، پاک دستی و شخصیت والا دکتر جباری ضمن احترام وافر به سایر گزینه‌ها ایشان را بهترین گزینه برای تصدی گری سمت مدیریت رئیس کل بیمه مرکزی می دانم.
شایان ذکر است که عملکرد بلامنازع و قوی ایشان در صندوق تأمین خسارت بدنی که ماندگارترین خدمت به صنعت بیمه بوده و همچنین باعث رفع مشکلات اجتماعی در جامعه گردیده است، عملکرد ایشان در تمامی ادوار مدیریتی‌شان قابل تقدیر است.
ایشان دارای مدرک کارشناسی مدیریت بیمه، کارشناسی ارشد مدیریت مالی و دکترای مدیریت است و عضویت هیات مدیره و معاونت مالی – اداری شرکت بیمه ایران، عضویت هیأت مدیره انجمن کارشناسان صنعت بیمه کشور، عضویت هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه کشور و مدیر تعالی سازمانی شرکت سهامی بیمه ایران را نیز در کارنامه خود دارد.
دکتر جباری مدیریت بسیار موفقی را در صندوق تأمین خسارت‌های بدنی تجربه کرد. وی در مدت تصدی ۷ ساله در این صندوق، ۳۰ هزار زندانی دیه را آزاد و تساوی پرداخت حق دیه زن و مرد را برای اولین بار در کشور اجرایی کرد.
دکتر علی جباری، ضمن طراحی و پیاده سازی سامانه جامع، یکپارچه و هوشمند شدن فرآیندها، دارایی صندوق خسارت بیمه را از ۳۵۰ میلیارد در سال ۹۲ به ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش داد.
رئیس کل بیمه مرکزی در پیام خود به جناب دکتر جباری، شاخص‌های اصلی مدیریت صندوق در سالهای اخیر را انضباط مالی و پرهیز از اسراف برشمرده و خاطر نشان کرده است: آنچه در این میان شایسته تقدیر است انضباط مالی، پرهیز از اسراف، اصرار بر هزینه کرد مناسب و گریز از انحراف منابع است.
حال با وصفی که گذشت نظر به دغدغه‌های ریاست محترم جمهوری نسبت به فسادستیزی مدیران ارشد و همچنین حساسیت ویژه صنعت بیمه ایران، نظر به اینکه کوتاهی‌های مدیریتی در این صنعت می‌تواند منجر به فسادهای بیشماری گردیده و در این بین قشر آسیب‌پذیر جامعه متحمل فشارهای عدیده گردد از ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم اقتصاد خاضعانه و خاشعانه خواهشمندم با انتخاب دکتر علی جباری به مدیریت رئیس کل بیمه مرکزی گامی مهم در جهت فسادستیزی و همچنین توسعه متوازن برداشته و همه آحاد مردم و همچنین با توجه به محبوبیت ویژه دکتر جباری در بین کارکنان زحمت کش صنعت بیمه را شاد و شادمان و امیدوار نمایند.
در پایان ضمن تقدیر، تشکر و امتنان ویژه از زحمات ریاست محترم جمهوری و همچنین هیأت محترم و خدوم دولت از درگاه خداوند منان برای همه شما خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزوی توفیقات روزافزون را خواستارم.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
صادق حیدریان فعال رسانه‌ای و اجتماعی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
راست‌ میگه بیمه رو بدید دست تاجگردون تا بدون چشم داشت و جهادی و فی سبیل الله کا‌ر کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
اهش همون رو میگید
جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

جشنواره «عمار» فراخوان منتشر کرد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» فراخوان دوازدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر ...
حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
فایل های مرتبط
1